Hardnekkige schimmelinfectie in mond

24-12-2014 om 12:47 uur

Beste dames/heren,

Mede op verzoek van mijn praktijkverpleegkundige stel ik mijn vraag op het longforum. Ik gebruik al jaren seretide (4x per dag) en ventolin. Nu loop ik inmiddels al anderhalf jaar te klungelen met een schimmelinfectie in mijn mond. Achteraf is dit door een vervangende huisarts verkeerd beoordeeld en niet goed behandeld. Nu heb ik al twee keer een kuur van 7 dagen met fluconazol tabletten (150 mg) gehad. Dit onderdrukt de schimmel wel en haalt het ergste weg, maar het blijft sluimeren in mijn maag/darmstelsel. Inmiddels ben ik overgegaan op andere astmamedicatie. Alles gaat nu via aerosol (4x seretide en 1 of meer keer salbutamol per dag). Dit maakt dat de schimmel minder vaak zichtbaar is in mijn mond, maar zodra mijn weerstand weer iets minder is, heb ik het in mijn mond. Nu heeft de praktijkverpleegkundige mij onlangs het middel foster laten uitproberen. Dit werkte geweldig voor mijn astma. Ik hoef de foster maar 2x per dag te gebruiken en ik voel me er geweldig door. Helaas kwam de schimmel in alle hevigheid terug. Nu is mijn vraag: Hoe kom ik van de schimmel af en er ook echt helemaal van af zodat ik het middel foster toch kan gaan gebruiken?   De praktijkverpleegkundige en mijn huisarts weten het namelijk niet meer.

Alvast heel hartelijk bedankt voor uw reactie!

Login of registreer om te reageren
24-12-2014 om 12:55 uur

hier hetzelfde probleem
de huisarts wil me iets standaard tegen de schimmel voorschrijven maar weet niet wat...
dus de la gevraagd, die heeft met de andere longartsen in mijn academisch ziekenhuis overlegd, en ook zij weten geen oplossing....
nu ga ik half januari naar de kno arts met dit probleem op advies van de longartsen.

ik gebruik alvesco (4-8 pufjes daags), en kan niet tegen fluconazol
wat helpt is spoelen met zuur, geen suiker eten en goed voor jezelf zorgen. Maar weg is het nooit hier

Login of registreer om te reageren
24-12-2014 om 14:11 uur

He bah, vervelend probleem Yvonne en Ems.
Een vriendin van mij is dit gaan slikken:
http://www.candiplex.nl/bestanden/candiplex.jpg
en heeft daar heel veel baat bij gehad.

Hier is er iets over te lezen, http://www.candiplex.nl

En zoals Ems ook al zei, suikers vermijden, want dat is een goede voedingsbodem voor schimmels.
Beterschap allebei!

Login of registreer om te reageren
24-12-2014 om 14:16 uur

Beste Ivonne73,

Ik las jouw verhaal en vroeg mij af waarom jij 4x per dag Seretide inhaleert.
Ben jij niet in de war met 2x per dag 2 pufjes?
Ik gebruik ook Seretide en moet 2x per dag 1 pufje doen. Bij opkomende verkoudheid
kon ik volgens mijn longarts 2 pufjes per keer doen, en niet 4x per dag 1 pufje.
De Seretide werkt namelijk 12 uur per keer (1 of 2 of meer) pufjes. Vandaar 2x per dag puffen.

Het spoelen is ook heel erg belangrijk, hieronder de medische info van de apotheek over Seretide
en ook een insructiefilmpje over hoe je moet inhaleren:

http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Seretid…

Beide dames beterschap met jullie klachten.

TeeWee  

Login of registreer om te reageren
05-01-2015 om 18:23 uur

Wat heel goed helpt bij een schimmelinfectie in je mond is Mirr-Lepelbladtinctuur. Is moeilijk aan te komen maar 3 keer per dag je mond spoelen, 10 druppels in een half kopje water. Succes!

Login of registreer om te reageren
08-01-2015 om 12:05 uur

Ik gebruik 2x per dag 2 putjes Seretide en 2x per dag Eclera.
Als je klaar bent met je medicijnengebruik is het verstandig om je mond goed te spoelen en ook je tanden te poetsen want het tast namelijk ook je tanden aan.

Login of registreer om te reageren
16-01-2015 om 14:20 uur

Het is heel belangrijk echt DIEP te spoelen en te gorgelen na innemen medicijnen. De fluconazollkuur moet beginnen met de 1e pil van 200 of 250mg daarna gedurende een week elke dag capsule van 150mg.
Daarna eventueel onderhoudsdosis 1x per week gedurende 6 weken.
Is wel paardenmiddel....
Als de schimmel actief is tong schoonmaken met tongschraper. Alles ontsmetten erna! Ook je tandenborstel en puffertjes het mondgedeelte.
Tandenborstel ook goed schoonspoelen en drogen.
Verder kun je eens vragen om fungizone 1/10e deel sabonds voor het naar bed gaan innemen is heel weinig. Jammer dat de 10mg zuigtabletten niet meer bestaan....dus niets meer innemen daarna. Na de puffertjes en na diep spoelen na spoelen met bessensap.
Dan moet het goedkomen hoor en eet ff geen chocola! Heb hetzelfde gehad vanwege ook nog droogte slijmvliezen.

Login of registreer om te reageren
16-01-2015 om 19:35 uur
Reactie op Lovebird

Dan moet het goedkomen hoor en eet ff geen chocola! Heb hetzelfde gehad vanwege ook nog droogte slijmvliezen.

helaas werken al die dingen bij mij niet, dus dat t goed moet komen zo is bij mij niet zo..

inmiddels ben ik via huisarts-longarts-kno arts naar mond kaar aangezichtsarts gestuurd om te kijken wat er aan mijn schimmel gedaan kan worden.......... oh, ik heb het al zeker 20 jaar, maar t komt steeds sneller terug

Login of registreer om te reageren
16-01-2015 om 14:32 uur

Ik heb mijn schimmelinfectie heel snel weg gekregen door te gorchelen met bakingsoda (zuiveringszout) en een poosje geen suikers meer eten...
dat heb ik direct bij de eerste symptomen gedaan, maar misschien kan het voor jou wel ondersteunen?

Login of registreer om te reageren
17-01-2015 om 18:05 uur

Emsepems dat is heel akelig als het zo snel terugkomt! Als je alles al hebt gedaan dan weet ik het ook niet meer want heb deze adviezen vanuit EMC. Heb standaard wel altijd een kuur 8ter de hand (fluconalkuur). Ben heel erg benieuwd wat ze er aan kunnen doen.
Wil je dit nog laten weten svp?
Sterkte ermee!

Login of registreer om te reageren
17-01-2015 om 18:14 uur
Reactie op Lovebird

Emsepems dat is heel akelig als het zo snel terugkomt! Als je alles al hebt gedaan dan weet ik het ook niet meer want heb deze adviezen vanuit EMC. Heb standaard wel altijd een kuur 8ter de hand (fluconalkuur). Ben heel erg benieuwd wat ze er aan kunnen doen.
Wil je dit nog laten weten svp?
Sterkte ermee!

hoi lovebird, weet je waarom ik wat fel reageer. Omdat ik niet hou van medische adviezen, je geeft zelfs de doseringen aan, en de hoeveelheden, en concludeert dat het dan zo goed moet komen.......
Dit advies hoor bij de arts en is heel persoonlijk per patient.
natuurlijk snap ik goed dat je t goed bedoelt hoor.
En ben echt blij dat het voor jou wel goed werkt!

Login of registreer om te reageren