Op zoek naar oud Astma kamp gangers....

21-02-2015 om 11:50 uur

Hallo! Mijn naam is Ron van Woudenberg, en ben geboren in 1965. Ik hoop eind deze maand 50 te worden.
Ik heb in de jaren 1970-1975 in verschillende Astma kampen gezeten. Dit waren zomerkampen speciaal voor astma patiëntjes. Eerst in Renkum, en later in de buurt van Breda (Galder). Het hoofdkantoor van het Nederlands Astma Fonds (NAF) zat toen nog in Leusden. Zijn er mensen die vroeger ook in zo'n kamp hebben gezeten? Het lijkt me ontzettend leuk om weer in kontact te komen! 
Als je ooit in zo'n kamp hebt gezeten (of je mij nog kent of niet), reageer dan alsjeblieft!
Bedankt!

Login of registreer om te reageren
19-01-2016 om 15:35 uur

Hoi Ron,
Ik ben dus van 1961 en ben ook een zomer (ik denk in 1972) op een kamp van het NAF in het Mastbos bij Breda geweest. Namen van begeleiders die ik mij kan herinneren: Gerda Koekoek, Tjeu Schutte, José ...
De tent deelde ik met Frank Kleihorst uit Den Haag.
Leuke herinneringen met o.a. een bezoek aan Knokke en de Zoo in Antwerpen.
Komt het je bekend voor?
Groet,
Jos

Login of registreer om te reageren
23-06-2020 om 13:16 uur

Hoi! Ik ben van 1957 en ik ben een aantal keer naar Terschelling geweest.
Dat waren geweldige kampen!
Misschien zijn er forumleden die toen ook zijn geweest, rond 1969-1970?

Login of registreer om te reageren
16-02-2024 om 03:03 uur

Hoi,

Ik ben Harold (50) en herinner dat ik in de jaren tachtig  1982 t/m 1985 naar de astma kamp ging in Breda.Het was de leukste kamp die ik ooit heb mee gemaakt.We deden elke dag leuke dingetjezoal:boswandelin, zwemmen,padvinder spelen.boerderei elke dag de koeien ons eten resten voeren.politie hond demonstratie.valk of arend demonstrati  Leuke (avond/nacht wandelingen met ze alle en zaklampen erbij en dan savond thema's: ontdekken dat er buitenaardse wezens waren(echt heel leuk.ook vaak ijsjes eten in belgie. Elke dag werd er iets leuks gepland.als ik me goe  herinner, dan verbleef ik er 3 weken lang elke jaar in Breda(Astma kamp).

En volgens mij was de organisator Jos samen met zijn vrouw en een baby.

 

Ik zou graag meer van die mensen willen horen,met wie ik waarschijnlijk samen in die tijd alles beleefd hebt?

Ik hoor graag reacties?

Mvg,

 

Harold 

Login of registreer om te reageren
20-03-2024 om 22:51 uur

Mijn naam is Harry en ik ben 65 jaar. Ik ben 5 jaar naar een Astmakamp geweest: Winterswijk (1969), Driebergen (1970) en in 1971, 1972 en 1973 bij Arcen (Noord-Limburg). Ik koester goede herinneringen aan die lange (6 weken) vakanties. In bomen klimmen, vlotten bouwen, droppings enz: allemaal dingen die ik als Haags bleekneusje in de stad niet kon doen. Ook leerzaam: kinderen met allerlei dialecten en andere geloven (vooral in Arcen: voornamelijk Rooms-Katholieke kinderen). Als jongetje van 12 maakte ik  de eerste fatale liefde mee: ik zou mij verloven met Sonja. Een uur voor de verloving kreeg ik te horen dat zekere Martin toch bij nader inzien haar voorkeur had. Ik ben toen woedend het bos ingerend. Hoofdleidster Maria Jansen (Arcen) heeft mij uitgelegd hoe het vrouwenhart werkt. Het liefdesbriefje van Sonja heb ik nog....   

Login of registreer om te reageren
Moderator
25-03-2024 om 14:46 uur
Reactie op Harry Leendert

Mijn naam is Harry en ik ben 65 jaar. Ik ben 5 jaar naar een Astmakamp geweest: Winterswijk (1969), Driebergen (1970) en in 1971, 1972 en 1973 bij Arcen (Noord-Limburg). Ik koester goede herinneringen aan die lange (6 weken) vakanties. In bomen klimmen, vlotten bouwen, droppings enz: allemaal dingen die ik als Haags bleekneusje in de stad niet kon doen. Ook leerzaam: kinderen met allerlei dialecten en andere geloven (vooral in Arcen: voornamelijk Rooms-Katholieke kinderen). Als jongetje van 12 maakte ik  de eerste fatale liefde mee: ik zou mij verloven met Sonja. Een uur voor de verloving kreeg ik te horen dat zekere Martin toch bij nader inzien haar voorkeur had. Ik ben toen woedend het bos ingerend. Hoofdleidster Maria Jansen (Arcen) heeft mij uitgelegd hoe het vrouwenhart werkt. Het liefdesbriefje van Sonja heb ik nog....   

Wat een prachtig verhaal Harry. Leuk dat je dit deelt. Wie weet leest Sonja je bericht wel... 

Ik ben benieuwd of er meer mensen hier op het forum zijn met mooie herinneringen. 

 

Groet, Sanne (community coördinator)

 

Login of registreer om te reageren
Moderator
25-03-2024 om 14:57 uur
Reactie op Harold1973

Hoi,

Ik ben Harold (50) en herinner dat ik in de jaren tachtig  1982 t/m 1985 naar de astma kamp ging in Breda.Het was de leukste kamp die ik ooit heb mee gemaakt.We deden elke dag leuke dingetjezoal:boswandelin, zwemmen,padvinder spelen.boerderei elke dag de koeien ons eten resten voeren.politie hond demonstratie.valk of arend demonstrati  Leuke (avond/nacht wandelingen met ze alle en zaklampen erbij en dan savond thema's: ontdekken dat er buitenaardse wezens waren(echt heel leuk.ook vaak ijsjes eten in belgie. Elke dag werd er iets leuks gepland.als ik me goe  herinner, dan verbleef ik er 3 weken lang elke jaar in Breda(Astma kamp).

En volgens mij was de organisator Jos samen met zijn vrouw en een baby.

 

Ik zou graag meer van die mensen willen horen,met wie ik waarschijnlijk samen in die tijd alles beleefd hebt?

Ik hoor graag reacties?

Mvg,

 

Harold 

Wat ontzettend leuk om te lezen dat je zulke positieve herinneringen hebt aan deze kampen Harold. Ik kwam in het archief deze foto tegen en die deel ik graag met jullie.

Groet, Sanne (community coördinator)

Login of registreer om te reageren
31-03-2024 om 09:27 uur

Ik ging in die periode naar Friesland. Zeilkamp. We stonden met de tenten op een veld wat bij camping Blaauw hoorde in Langweer. 

Al vaker wel gezocht naar foto’s, namen. Maar niets kunnen vinden. Dus ook ik ben benieuwd naar mensen die er destijds heengingen. 

Vanwege de slechte lucht ben ik voor 4 jaar terug ook verhuisd naar Friesland. Ik woon nu niet zo ver van waar het kamp van het Astmafonds stond.

Wie weet… nog meer mensen die hier vroeger ook naar toe gingen?

Gr Rianne Dirksen (1967)

 

Login of registreer om te reageren