Koken als je ziek bent, deel hier je tips

07-05-2015 om 21:21 uur

Vind het vaak bij vele anderen hier ook heel erg lekker klinken .... hoe was de uitdrukking ook weer ...

        ..... Het gras is altijd groener bij de buren ......

Bij mij gaat een groot deel van deze bami vacuüm gemaakt de vriezer in voor "moeilijke" tijden. Heb die vacuümmachine juist voor zelfgemaakte kant en klare maaltijden maar ook voor diepvries zaken zoals vis, vlees et cetera dan krijg je geen zogenaamde vries schade of uitdroging van een product en is de houdbaarheid in de vriezer stukken langer. Ook kook ik ook wel zaken vacuüm het zogenaamde sous vide koken.

In de genoemde moeilijke tijden maak ik dan ook wel gebruik van een magnetron stomer ... rijst in de rijststomer die doet er kleine 10 min over na 4-5 min groente en kip tandoori of vis in de magnetron stomer de magnetron in en 7 min verder ben ik klaar. Gebruik gewoon zelfgemaakte tandoori kruiden of uit de toko ... dus geen pakje. Met dit soort "heftige smaken" krijg je een hele goede combinatie in de magnetron. Tja en voor nog geen vijfde van de prijs als een kant en klare versie van de Albert Hein en geen toevoegingen. Weinig inspanning en in 10 - 12 min klaar en haast geen afwas. Kan het makkelijker denk ik dan ... ja natuurlijk bezorgen of kant en klaar.

http://www.ideascomfort.nl/Visuels/Produits/zoom/7654015_WEB1.jpg

Gebruik een heel simpele magnetron stomer met hele goede resultaten.

Login of registreer om te reageren
07-05-2015 om 22:28 uur

Ben altijd benieuwd hoe anderen dit oplossen of aanpakken tijdens periodes dat het huishouden / zelfzorg / eten koken lastiger of niet gaat doordat ze op dat moment, voor kortere of langere tijd, belemmerd worden door hun ziekte.

Login of registreer om te reageren
07-05-2015 om 23:37 uur
Reactie op Marcus

Ben altijd benieuwd hoe anderen dit oplossen of aanpakken tijdens periodes dat het huishouden / zelfzorg / eten koken lastiger of niet gaat doordat ze op dat moment, voor kortere of langere tijd, belemmerd worden door hun ziekte.

Misschien toch iets voor een aparte topic.

Daar ben ik ook best benieuwd naar! Wat ik tot nog toe doe is, als ik kook, meteen grote porties te koken zodat ik een aantal porties is de diepvries heb voor moeilijke dagen. Ik kook ook vaak in de namiddag omdat ik dan het meeste energie heb en dan eet ik 's avonds een warme maaltijd of voor de volgende dag een ovenschotel ofzo. Ovenschotels vind ik sowieso fijn omdat je tijdens de 'oventijd' nog even kunt rusten voor het eten en je minder baklucht in de keuken hebt. Verder zorg ik altijd voor verse soep, niet echt veel werk aan en toch altijd wat gezonds en warms in huis. Maar elke dag een warme maaltijd koken lukt me momenteel helaas nog niet, gelukkig koken mijn ouders nog wel eens en heb ik ook 2 keer per week huishoudhulp die kan koken voor me. Ik wil nl ook niet vervallen in enkel kant-en-klaar eten, ben altijd gewoon geweest vers en gezind voor mezelf te koken.

Login of registreer om te reageren
08-05-2015 om 08:47 uur

Dit is wel vaker op dit forum langs gekomen:
ik kook idd ook regelmatig dubbel zodat ik altijd wat in de vriezer heb
ook heb ik potjes en blikjes in voorraad.

koken als ik flink ziek ben doe ik niet, of t moet iets van 10 min zijn (pasta met voorgesneden groenten en ham ofzo)

Login of registreer om te reageren
08-05-2015 om 09:02 uur

Dit komt inderdaad vaker langs daarom nu een apart topic op verzoek gemaakt door de modjes..

Login of registreer om te reageren
08-05-2015 om 09:34 uur
Reactie op Marcus

Zeker dit komt vaker langs dus maar gevraagd of ze het in een aparte topic kunnen zetten.

Goed bezig ;-)
ik eet vanavond een witlofsalade

Login of registreer om te reageren
09-05-2015 om 10:15 uur
Reactie op Marcus

Dit komt inderdaad vaker langs daarom nu een apart topic op verzoek gemaakt door de modjes..

Hartstikke goed idee en de vriezer is de allergrootste oplossing om toch al je broodnodige vitamine binnen te krijgen. ik maak iedere morgen verse sap van wortels,appel en sinaasappels dus dan is de eerste boast al binnen.

Login of registreer om te reageren
08-05-2015 om 19:06 uur

Wij hebben hier regelmatig een 4e portie over, die doen we dan in de vriezer.
Zo hebben we altijd wat in huis als we geen tijd hebben om te koken oid.

Er zit ook altijd iets van soep in, voor het geval er 1 onverwachts ziek wordt.

Login of registreer om te reageren
10-05-2015 om 18:06 uur

De bakjes soep met je broodjes en beschuitjes komen je na enkele dagen(en zeker als je vaak ziek bent) echt je strot uit.

Wat ik vaak doe is mijn zoon pannenkoeken laten bakken, salade(kant en klaar) eten en idd de diepvriesmaaltijd opwarmen.
Verder kan ik het mij nu even niet zo goed heugen.
Ben net terug van een week vakantie dus alles is nog ingepakt en behalve de schoenen uittrekken en de laptop aanzetten heb ik nog even niets gedaan...even rust vanaf het vakantieverblijf.

Login of registreer om te reageren
14-05-2015 om 07:55 uur

Ik heb altijd een paar zakken iglo maaltijd in de vriezer. Als ik dan niet zo fit ben. Zo op te bakken in de wok. Verschillende varianten, tevens altijd soep in huis. Ik kook altijd te veel en heb vaak nog wel wat over. Dit vries ik dan in...

Login of registreer om te reageren
29-12-2015 om 20:09 uur

Heb de laatste tijd bij de keurslager en de spar via de verse maaltijdservice kant en klaar maaltijden besteld - best smakelijk maar kook liever zelf. Op dit moment kook ik dan ook zoveel mogelijk tussen de middag als dit mogelijk is. Het is alleen niet echt mijn ding om tussen de middag warm te eten maar het zorgt wel dat ik niet met mijn laatste energie 's avonds ga koken of als het tegen zit helemaal niet kook.

Login of registreer om te reageren