Vraag over zangles

03-08-2015 om 10:55 uur

Hoi allemaal,

Ik was aan het denken over zangles of dit met ademhalingstechnieken misschien ook de astma zou kunnen verbeteren. Eigenlijk ben ik op zoek naar een leuke methode om ademhalingstechnieken aan te leren, want fysiotherapie is wel gezellig maar niet heel leuk.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes,
Suusje

Login of registreer om te reageren
03-08-2015 om 13:27 uur

Hoi Suus
Ik heb er ook wel eens over nagedacht was trouwens een tip van mijn longverpleegkundige tot op heden heb ik het nog steeds niet gedaan maar zij heeft dit aangeraden daar dit dan helpt bij goede regulatie van de ademhaling. ik hoop dat er nog meer mensen reageren en dat dit dan toch weer over de drempel helpt. want inderdaad net wat je zegt het is weer eens iets anders.
Blije dag Daysy

Login of registreer om te reageren
03-08-2015 om 14:10 uur

De fysio raadde mij aan op koor te gaan of harmonicales te nemen. Dat zou ook je ah trainen, harmonica spelen zou geweldig zijn omdat je zowel bij in en uitademen een toon kan maken. Bij andere blaasinstrumenten moet je snel tussendoor ah.
Maar zangles lijkt me op zich ook nog wel leuk hoor suus! Alleen is t zo jammer dat dat vaak zo duur is!
Ben benieuwd wat je gaat beslissen!

Login of registreer om te reageren
03-08-2015 om 14:34 uur

Mondharmonica spelen schijnt heel goed te zijn idd. Hoorde ik van een collega, die had het op tv gezien.

Login of registreer om te reageren
03-08-2015 om 22:45 uur

Zangles is zeker een goede methode om gezonde ademhalingstechnieken aan te leren! En nog eens heel plezierig ook! Een blaasintrument is ook een goede optie al vragen sommige blaasinstrumenten best veel ademkracht. Ik speelde als kind hobo maar toen mijn longfunctie afnam lukte dat niet meer... Zangles heb ik wel erg lang gedaan :-)

Login of registreer om te reageren
04-08-2015 om 10:57 uur
Reactie op Sien

Zangles is zeker een goede methode om gezonde ademhalingstechnieken aan te leren! En nog eens heel plezierig ook! Een blaasintrument is ook een goede optie al vragen sommige blaasinstrumenten best veel ademkracht. Ik speelde als kind hobo maar toen mijn longfunctie afnam lukte dat niet meer... Zangles heb ik wel erg lang gedaan :-)

Hobo heb ik ook ooit geprobeerd, hiervoor had ik toen te weinig kracht, maar was ook wel leuk om te doen.
Ik neem de tip van het blaasinstrument ook mee in mijn overweging of zangles een idee is.

Login of registreer om te reageren
05-08-2015 om 14:22 uur

Wat een idee ,
Ik ben ook al aan het rond kijken voor een goede ademhalingstechniek,aangezien ik het bij fysio niet kreeg .
Mondharmonica lijkt me helemaal nog niet zo gek .
bedankt .
fijne dag Jopie

Login of registreer om te reageren
11-08-2015 om 11:44 uur

Hallo Suusje, Daisy, Milly, Daantje, Sien, Jopie en andere geïnteresseerden,

Met belangsteling heb ik jullie vraag en reacties gelezen. Met name daar waar het gaat over de mondharmonica.

De mondharmonica is het enige ademinstrument dat er bestaat. Op verschillende plaatsen in Nederland zijn lesgroepen actief waar mondharmonica les wordt gegeven aan mensen met een longaandoening.

Met vriendelijke groeten,

Jan Mulleman

Login of registreer om te reageren
11-08-2015 om 21:07 uur

Ik heb jarenlang cornet (lijkt op trompet) gespeeld en had mede daardoor een boven gemiddelde longfunctie. Helaas is die inmiddels door veel ontstekingen flink minder, en kan ik daardoor niet meer spelen. Met zingen doe ik mijn omgeving geen plezier, maar dit is ook heel goed voor je ademhaling

Login of registreer om te reageren
12-08-2015 om 15:08 uur

Tip, lees de site eens die Jan Mulleman doorgaf..... Staat iets op over een pulmonica, heb t met interesse gelezen.

Login of registreer om te reageren