Chemische overgevoeligheid

19-08-2015 om 20:34 uur

Hallo,

Ik heb wat vragen over Chemische overgevoeligheid.
Mijn astma is sinds kort veranderd in een broncitis achtige astma. (blijvend) Kort ademig, kriebel hoest, irritatie bij de luchtpijp, druk op de borst,en duizelig bij inspanning.
De astma is als het ware verder naar beneden gezakt. Na deze astma verandering werken de medicijnen Pulmicort, en Bricanul niet meer. (luchtpijp en vertakkingen naar de longen zijn gevoelig)
Na deze verandering, reageer ik ook veel heftiger dan voor die tijd op chemische vluchtige stoffen, zoals citrus toiletverfrisser, parfums, dedodorant, aftershaves, lotion. Als ik met deze stoffen in aanraking kom dan wordt ik duizelig, en kan ik niet goed meer nadenken, en concentreren.
Verder is het inlopen van een koude supermarkt met allerlei luchtjes een serieus probleem.
De astma aanvallen worden ook steeds heftiger.
Ik heb nu van de longarts een tweede stootkuur Prednison voorgschreven gekregen, en ben daar nu mee bezig. Ik merk momenteel dat ik wat beter bestand ben. Alleen heeft Prednison van die vervelende bijwerkingen, waardoor ik niet meer in staat ben om auto te rijden, en machines te besturen. Van de longarts heb ik nu het medicijn Foster, en ipratropiumbromide 20 mg gekregen.
Het medicijn Foster hielp in het begin, maar werkt nu minder goed.
Voorheen heb ik verschillende puffers gehad o.a. Symbicort 400/12 maar deze helpen niet.
Ondertussen zit ik 6 weken thuis. Het is zowel voor mij, als voor de werkgever vervelend.
Longfunctie test in 2009, longinhoud 65.5 %, in 2011, was de longinhoud 65%, en werd door de longarts destijds de diagnose vastgesteld van astma met een mengbeeld COPD Gold2.
Bij de longfunctietesten van 2014 was de longinhoud 70,4 % gemeten, en in 2015 was dit voor mijn vakantie naar Suriname bij de huisarts 68% longinhoud gemeten, en na mijn vakantie in Suriname te hebben gehad blies ik in het ziekenhuis bij de longarts 80% longinhoud. Ik heb nu mijn twijfel over de diagnose COPD ? De longarts die mij nu behandeld zegt dat de diagnose COPD niet klopt.
Zijn er mensen die dit bijvoorbeeld ook hebben meegemaakt ?, en kun je dan aannemen dat dit ook zo is ?
Verder is mijn vraag of er mensen zijn die deze ervaringen willen uitwisselen met mij over de Chemische overgevoeligheid, en wat bijvoorbeeld helpt bij jullie, en je functioneren in het dagelijkse leven wat aangenamer maakt. Alle tips zijn welkom.

Bedankt alvast, en de groetjes

Login of registreer om te reageren
28-02-2018 om 17:37 uur

Wellicht is dit een late reactie, maar ik heb precies hetzelfde probleem. Ik ben niet meer in staat om mijn eigen kamer schoon te maken door de overgevoeligheid. Dit laat ik over aan iemand anders.

Login of registreer om te reageren