Vliegen met alleen handbagage

04-09-2015 om 21:59 uur

Ik ga eind van het jaar een weekendje weg met vrienden en we vliegen met alleen handbagage. Zou dat problemen op kunnen leveren met dingen die ik dan niet of in een alternatieve vorm moet meenemen? En hebben jullie nog handige tips?

Login of registreer om te reageren
05-09-2015 om 03:51 uur

Volgens mij is medicatie vrijgesteld van de regels omtrent vloeistoffen. Maar ik zou in elk geval wel zorgen voor een up to date medicatieoverzicht met stempel van de apotheek. Verder kan ik niet bedenken wat je voor probleem zou kunnen tegenkomen. Veel plezier in elk geval!

Login of registreer om te reageren
05-09-2015 om 09:07 uur

Lijkt me geen probleem, of je moet shampoo, vloeibare zeep etc mee willen nemen.
Qua medicatie kan het prima.

Login of registreer om te reageren
05-09-2015 om 09:09 uur

Inderdaad ook nooit problemen met medicatie gehad. Altijd een lijst bij me, maar er is nooit naar gevraagd. Ook naaldjes voor de insuline gaan gewoon mee de cabine in, zonder probleem.

Login of registreer om te reageren
05-09-2015 om 09:45 uur

Ik reis ook bijna altijd alleen met handbagage en dat is met meds nog nooit een probleem geweest en nog nooit gevraagd naar de medicatielijst. Een enkele keer willen ze even t vernevelapparaat zien, maar dat levert nooit problemen op.
Idd moet je wel nadenken over je verzorgingsproducten, die mogen niet meer dan 100ml zijn, anders moet je ze ter plekke weggooien. Maar dat heeft niks met longen te maken haha.
In ieder geval alvast fijne reis!
t Voordeel van met handbagage is dat je iig niet je meds kwijt kunt raken. Ze adviseren nl altijd al om je meds in de handbagage mee te nemen (en evt een extra hoeveelheid in het ruim), maar nooit alléén in het ruim, want dan kan het en bevriezen en makkelijker kwijt raken.

Ik heb ongelofelijk goede ervaringen met vliegen. Reis vaak alleen en met mijn eigen rolstoel. Overal waar ik geweest ben is de service perfect. Hooguit dat je de taal niet spreekt van het land waar je aankomt, en zij maar krakkemikkig engels, maar met handen en voeten ben ik er altijd nog goed gekomen :) k Heb ooit T.ransavia een compliment geschreven via hun contactformulier. Toen kreeg ik zelfs een handgeschreven kaart terug als dank voor mijn compliment. Zó persoonlijk!!

Een goede reis, Daan! Leuk vooruitzicht! Waar gaat de reis heen als k vragen mag?

Groetjes

Login of registreer om te reageren
05-09-2015 om 09:56 uur

Nu heb ik een hele gekke andere vraag: hebben jullie genoeg aan alleen handbagege?
Ik neem altijd mijn eigen slaapzak mee (of ik moet naar een warme zomerbestemming gaan), een mitecarehoes voor om het matras en kussen.
en ivm met coeliakie wat eigen broodjes. Ook nog incontinentie materiaal.
en dan nog kleding....
Hoe redden jullie het met alleen handbagage.... Knap vind ik het wel :-)

Login of registreer om te reageren
05-09-2015 om 10:06 uur

Hihi, ems, ja...dat is idd wel een goede vraag. Voor mij geldt dat voor de vakantie altijd mijn ouders met de bagage vooruit reizen en dat staat er dan al. Ik neem dan alleen mee wat ik nog nodig heb de laatste dagen...
Maar idd voor een weekend weg of een weekje vakantie zou ik het ook niet redden hoor met maar 10kg. Heb altijd bewondering voor gasten die dat wel kunnen, maar die hebben dan ook niet een complete uitrusting bij zich en nodig zoals wij...
Toen k vorig jaar naar Spanje ging met m'n ma hadden we wel gewoon de koffers, want anders lukt het gewoonweg niet!

Login of registreer om te reageren
05-09-2015 om 11:08 uur
Reactie op Edelweiss

Slim bekeken zou ik het willen noemen :)

wat ben je ook een heerlijk mens, je hebt helemaal gelijk, dit klinkt lekker positief!
:)

Login of registreer om te reageren
05-09-2015 om 13:00 uur

Meestal checken we 1 koffer in, dat kost dan wat extra. Daarna mag de rest vaak gratis mee als ruimbagage. tip. tip. ;) Mijn rugzak (met de medicatie) blijft altijd bij mij.

Login of registreer om te reageren