Trillen/laag frequent geluid

06-09-2015 om 09:40 uur

Na de operatie aan mijn long lig ik nu zo'n 6 maanden thuis in de woonkamer op een hoog/laag bed. En sinds een maand of twee heb ik elke dag last van hele subtiele trillingen. Het lijkt net of er de hele dag een grote auto met draaiende motor voor de deur staat te trillen. Het is niet alleen uitputtend en misselijkmakend maar het slaat me ook op de longen. Tot nu toe was er bij mij in huis maar 1 persoon die ook lichtelijk iets voelde maar de meeste mensen voelen het niet.

Nu ben ik in en buiten het huis (inclusief bij de buren) op zoek gegaan naar de oorzaak maar ik kon niets vinden. De woningbouwvereniging is ook diverse malen langs geweest maar die vonden ook geen oorzaak. Ik heb toen bij een muziekwinkel trildempers voor geluidsboxen besteld voor onder de wielen van mijn bed maar dat hielp helaas niet. Ook schokdempers voor de wasmachine onder het bed hielpen niet.

Ten einde raad heb ik toen contact opgenomen met de gemeente of die misschien metingen kunnen doen om te kijken wat de oorzaak is en of er een oplossing voor is te vinden. Zij stuurde iemand van de provincie en die heeft hier diverse meetapparatuur gezet om een paar dagen metingen te doen. Maar al direct kon hij waarnemen dat er sprake is van laag frequent geluid..

Nou is hier nog maar weinig onderzoek naar gedaan en ik vroeg mij af of er hier misschien mensen zijn die er ook last van hebben. Dus last hebben van onverklaarbare subtiele trillingen en/of het horen van een bromtoon. Ik vraag het op dit forum omdat ik me voor kan stellen dat er hier mensen zijn die net als ik een wat minder afweersysteem hebben. En misschien dat juist dit soort mensen er gevoeliger voor zijn.

Login of registreer om te reageren
08-09-2015 om 10:45 uur

Wat ontzettend vervelend is dat zeg. Ik heb er wel eens iets over gelezen. Soms blijkt de oorzaak te zitten in grondboringen naar olie of een bedrijf dat volcontinue draait.
En als je de hele dag op bed ligt zul je hier eerder hinder van ondervinden dan dat je je bezigheden hebt.
Mag ik vragen waarom je zo lang op een bed moet verblijven? Zit er geen verbetering in je situatie?
Heel veel sterkte en hopelijk wordt snel de bron van het ongemak gevonden!

Login of registreer om te reageren
08-09-2015 om 10:55 uur

Heeft het niet te maken met iets van WLAN of andere digitale dingen? Bluetooth ofzo? Zelf heb ik daar helemaal geen last van maar ik ken iemand die er slaapstoornissen van heeft omdat zo'n zendmast een beetje in de buurt van de woning staat...vandaar dat ik daaraan denk. k Geloof overigens niet dat dat geluid maakt, maar omdat ik het niet eens merk dat zo'n paal er staat, weet ik dat natuurlijk ook niet zeker...
sterkte ermee!

Login of registreer om te reageren
08-09-2015 om 11:26 uur

@edelweiss, idd maken draadloze verbindingen geen geluid maar veroorzaken door magnetisch velden electro-smog. Wat trouwens ook enorm veel last kan geven...
@Funkelen, zag dat er een site is: stichtinglaagfrequentgeluid. Misschien heb je er wat aan, las dat er veel oorzaken voor kunnen zijn. Bv rioolgemalen enz.
Hoop dat er een oplossing voor je, dit is een naar probleem!
Sterkte!!

Login of registreer om te reageren
09-09-2015 om 08:55 uur
Reactie op Thirza

Wat ontzettend vervelend is dat zeg. Ik heb er wel eens iets over gelezen. Soms blijkt de oorzaak te zitten in grondboringen naar olie of een bedrijf dat volcontinue draait.
En als je de hele dag op bed ligt zul je hier eerder hinder van ondervinden dan dat je je bezigheden hebt.
Mag ik vragen waarom je zo lang op een bed moet verblijven? Zit er geen verbetering in je situatie?
Heel veel sterkte en hopelijk wordt snel de bron van het ongemak gevonden!

Dank je. De bron vinden word lastig want er is maar weinig animo om er onderzoek naar te doen. De ggd kijkt er bv niet echt naar om. Bij mij is er ook maar 1 persoon die zich er mee bezig houd en dat is iemand van de provincie Gelderland.
Waarom ik nog zo lang op bed lig is een lang verhaal maar komt er op neer dat ik naast longemfyseen dit jaar 3 klaplongen heb gehad. Na de 3e klaplong zijn er stukjes long verwijderd. Het herstel gaat helaas heel langzaam. Trouwens het getril is in het hele huis dus binnen is er geen ontsnappen aan. En een paar weken geleden moest ik naar 't ziekenhuis ivm het plaatsen van een peg sonde en daar had ik ook last van dat getril..

Login of registreer om te reageren
09-09-2015 om 09:05 uur
Reactie op Edelweiss

Heeft het niet te maken met iets van WLAN of andere digitale dingen? Bluetooth ofzo? Zelf heb ik daar helemaal geen last van maar ik ken iemand die er slaapstoornissen van heeft omdat zo'n zendmast een beetje in de buurt van de woning staat...vandaar dat ik daaraan denk. k Geloof overigens niet dat dat geluid maakt, maar omdat ik het niet eens merk dat zo'n paal er staat, weet ik dat natuurlijk ook niet zeker...
sterkte ermee!

Het zou kunnen. Sommigen zeggen bv dat het van een utms mast komt. Of van leidingen in de grond. En ik hoorde laatst ook dat het misschien kon komen van de bovenleidingen van de trolleybussen hier in Arnhem. Maar tja organisaties als de GGD etc hebben er tot nu toe nog geen oren naar. Enige hoop die ik nog heb is verhuizen en daar wordt nu aan gewerkt.
Kijk het rare is juist waarom voel ik het wel maar mijn buren niet? Vandaar dat ik dacht laat ik het hier eens vragen want misschien heeft het te maken met mijn zwakke gezondheid. Enige wat ik nog kan bedenken is hsp. Hooggevoelig. Dan ben ik ook maar uiteraard hebben ze daar ook geen echte oplossing voor. Ja ik krijg dan het advies om drukte te vermijden en zo.

Login of registreer om te reageren
09-09-2015 om 09:18 uur
Reactie op Milly

@Funkelen, zag dat er een site is: stichtinglaagfrequentgeluid. Misschien heb je er wat aan, las dat er veel oorzaken voor kunnen zijn. Bv rioolgemalen enz.
Hoop dat er een oplossing voor je, dit is een naar probleem!
Sterkte!!

Dank voor de tip maar ik ken die site al. Heb over dit probleem al veel gelezen maar qua oorzaken is het veel 'misschien' en veel 'kunnen'. Maar helaas niet echt duidelijke antwoorden en oplossingen.

Login of registreer om te reageren
09-09-2015 om 14:37 uur

O sorry, begreep uit je verhaal dat dit nog maar sinds kort speelde. Vind t wel erg dat verhuizen een 'moeten' is geworden voor je.........

Login of registreer om te reageren