geen adem door Salbutamol

15-10-2015 om 09:44 uur

een half jaar geleden heb ik 3 exacerbaties achter elkaar gehad en toen ik de derde keer uit het ZH kwam had ik niet eens meer kracht om mijn puffers te inhaleren ... samen met de LVK en de HA naar andere puffers gezocht , Symbicort werd vervangen door Foster aero , Spiriva door Eklira en Salbutamol door Salbutamol aero
Toen ik die Salbutamol probeerde was het net of ik een enorme klap op mijn borst kreeg en ik heb een uur op de bank naar adem liggen happen , volgende dag weer geprobeerd , maar weer mis
LVK gebeld , nieuw recept gekregen voor een andere pufferSalbutamol, geprobeerd , maar weer geen adem !!!!!!
Ik heb ongeveer 8 jaar tot volle teveredenheid Salbutamol gebruikt en nu kan ik er ineens niet meer tegen ...... ben ik de enige of heeft nog iemand deze ervaring gehad ??

Login of registreer om te reageren
15-10-2015 om 13:09 uur

Hoi Morena, wat een akelige ervaring zeg. Ik had een soortgelijke reactie op de Bricanyl, maar na enkele weken. Het bouwde zich langzaam op, ik kreeg het steeds benauwder en nam nog maar eens een pufje, dat maakte het erger, wist ik veel.
Totdat ineens het kwartje viel. Toen kreeg ik Ventolin en dat ging beter. Maar in principe kun je voor elk medicijn overgevoelig of allergisch worden, alleen na 8 jaar? Dat weet ik niet. Had je soms een ander merk gekregen? Misschien dat je allergisch reageert op een hulpstof.

Login of registreer om te reageren
15-10-2015 om 14:26 uur

Hoi Thirza , ja dat was eng !!! nee, ik had het echt van de ene op de andere dag , geen ander merk , maar ik had eerst een Novolizer en ben toen over moeten stappen naar een puffer met aerochamber , en toen ging het mis !!
Ondertussen is de Salbutamol ook vervangen door Foster omdat ik daar goed op reageer !

Login of registreer om te reageren
31-12-2015 om 08:44 uur

Hoi, ik ben ook allergisch voor salbutamol, heb het ongeveer 4 maanden gebruikt en toen ook zwaar benauwd, sindsdien ook Foster(fostex) perfect middel en werkt optimaal na ongeveer 3 maanden(bij mij).
Je bent dus niet de enige,
groet,
Lex

Login of registreer om te reageren
25-01-2016 om 12:24 uur

Thanks Lex , fijn om te weten dat ik niet de enigste ben !!
Patti

Login of registreer om te reageren
02-02-2016 om 23:20 uur
Reactie op Thirza

Hoi Morena, wat een akelige ervaring zeg. Ik had een soortgelijke reactie op de Bricanyl, maar na enkele weken. Het bouwde zich langzaam op, ik kreeg het steeds benauwder en nam nog maar eens een pufje, dat maakte het erger, wist ik veel.
Totdat ineens het kwartje viel. Toen kreeg ik Ventolin en dat ging beter. Maar in principe kun je voor elk medicijn overgevoelig of allergisch worden, alleen na 8 jaar? Dat weet ik niet. Had je soms een ander merk gekregen? Misschien dat je allergisch reageert op een hulpstof.

Login of registreer om te reageren
02-02-2016 om 23:23 uur

Ik had altijd ventolin, maar door de bezuinigingen kreeg ik salbutamol, ik moest er iedere keer van kokhalzen en had een metaalsmaak in mijn mond, nu heb ik weer ventolin medisch noodzakelijk en het gaat weer goed, en er staat nu op ieder recept MN

Login of registreer om te reageren
21-10-2016 om 19:18 uur

ik heb het de laatste tijd heel erg benauwd,
ik heb copd gold 4
maar de laatste tijd gaat het niet zo best ik gebruik foster, atrovent en de evhte ventolin
dat ging eerst goed maar de laatste tijd heb ik het vaak heel benauwd, opeens dan erge aanvallen
wie heeft daar ook last van of ben ik de enigste?

Login of registreer om te reageren
20-11-2016 om 19:26 uur

Ook ik heb copd gold 4 ik zit pas sinds twee daagjes op het long forum toevallig dat ik dit dus lees.....
Ben nu al dol blij met dit forum......want nu ik dit dus lees over de salbutamol besef ik heeee ben dus niet de enige die niet tegen de salbutamol kan .........dus DAT is het! Gauw weer over op de ventolin dus ......

Login of registreer om te reageren
02-02-2020 om 14:10 uur

Ik heb dit nu denk ik van de Berudoal. Niet Extreem maar toch benauwder.
Herkent dit iemand?
Groet Marianne

Login of registreer om te reageren