apotheek veranderd medicijnen

19-10-2015 om 17:10 uur

De apotheek heeft ze de medicijnen veranderd
ik had symbicort en kreeg Duoresp
ik heb het 3 maanden gebruikt en heb 3 kuren prednison en amoceline gehad
de long arts was en niet te spreken over.
dus let op niet doen als de apotheek dat zegt dat het het zelfde is. hetis alleen goedkoper voor hen.

Login of registreer om te reageren
20-10-2015 om 17:43 uur

Denk niet dat het goedkoper is voor hen, maar dat ze meer winst erop krijgen!
Zelf heb ik een paar jaar geleden meegemaakt dat ze voor mijn "noodpompje" een "goedkoper" merk wilden aandraaien! Na veel heen en weer, dat ik niet dat uit wilde proberen of dat werkte als ik geen lucht kreeg en dat niet alles hetzelfde was, iets was 1% anders, vroeg ik wat deze kostte, bleek hij ook nog eens 25,- duurder te zijn!!!!
Kon ze niet geloven, maar toen stonden de prijzen er nog op. ;)
Ben toch nog terug naar de dokter moeten gaan en op het recept "Medisch noodzakelijk" erop moeten laten zetten!
Niet accepteren dat je een ander middel krijgt!

Groetjes Kruimeltje

Login of registreer om te reageren
23-04-2018 om 08:44 uur

Peterdro
Mijn apotheek veanderde mijn FOSTER voor COMBAIR in November 2017
werd steeds benauwder terug naar de apotheker maar kon de FOSTER niet meer krijgen
2 april op genomen op de ic met een hartinfarct te weinig zuurstof voor de hartspier
week ziekenhuis ben nog maar een schim van wat ik was.
5 oktober nog een longfunctie gehad was alles na 13 jaar vrij wel stabiel
Wie kan mij helpen met ook zo een ervaring dank.

Login of registreer om te reageren
24-04-2018 om 11:09 uur

Mede door soort grapjes heb ik een rechtsbijstand verzekering afgesloten .
Het is niet de apotheker maar de zorg verzekeraar die goedkoper medicatie verplicht .
Als ik het er niet mee eens was bel ik de zorgverzekeraar .. niet omdat ik het idee heb dat je de geldbeheerders daar op andere gedachten kan brengen . Maar om heel duidelijk te laten merken dat zijn NU de verantwoording dragen over mijn gezondheid en de medicatie die men nu voorschrijft .

De verantwoording willen ze echter niet en nemen ze ook niet en noemen het zelfs oneerlijk als ik dat zo aan hun vertel .
Om al dat gedoe nu voor te zijn bel ik nu de rechtsbijstand .
Die kan beter tegen de geld beheerders praten als ik .. die zorg wat ze verzekeren is maar een middel om het geld te kunnen beheren en later uit te keren aan aandeel houders .

Login of registreer om te reageren
24-04-2018 om 19:40 uur

Mijn apotheek heeft dat ook wel eens geprobeerd maar dan accepteer ik de medicijnen niet en zeg dat ze de voorgeschreven medicatie moeten geven ... Ik kijk altijd na wat de apotheek mij geeft...pak de twee tassen uit en stal alle medicaties uit op de toonbank ... ik maak altijd een foto van alle recepten die door de artsen voorgeschreven worden en controleer dan alles. Trek me niks aan van hoe druk of hoeveel mensen er nog in de apotheek staan. Ga niet eerder weg dan de apotheek het juiste gegeven heeft. Als ik dan het ter plekke zelf moet betalen, volgens de apotheek, zeg ik bel de zorgverzekering maar ... Mijn zorgverzekering heeft namelijk geen preferentie beleid. Tegenwoordig heb ik een brief van de longarts dat de medicatie allemaal van het betreffende merk moeten uitgegeven worden wegens medische noodzaak.

Het is heel naar en ontzettend vervelend wat er gebeurt is door de omwisseling van medicamenten, dat wens je niemand toe ... maar .. .je kan de apotheek niet verantwoordelijk houden dat jij die medicamenten hebt gebruikt ... ook ben je niet verplicht om de omgewisselde medicatie af te nemen.

Login of registreer om te reageren
26-04-2018 om 17:22 uur

Het wisselen van apparaatjes voor longmedicatie is helemaal heel erg vervelend! En het ene apparaatje is echt het andere niet, het is zeker niet hetzelfde.

Ik heb een verzekering met een restitutie polis. Dan kan ik zelf kiezen en desnoods zelf voorschieten en het achteraf declareren.

Apotheken versschillen ook zeker! Ik heb een goede apotheek die enorm service gericht is en verder weg is. Het scheelt mij en mijn gezin enorm!!! veel frustratie. Het is de omweg meer dan waard. En ze bezorgen ook zonder problemen bij mij thuis. Wat helpt in de zoektocht naar een goede apotheek is om een afspraak te maken met de apotheker in jouw situatie uit te leggen. De apotheker kent mij nu en denkt met mij mee.

Groeten,
Anne

Login of registreer om te reageren