Chronische hyperventilatie

15-12-2015 om 22:04 uur

Ik ben een meisje van 16 jaar en als gevolg van een longoperatie (vanwege klaplong) en stress hierover heb ik chronische hyperventilatie. Ik zou het fijn vinden om met een lotgenoot ervaringen uit te wisselen. Natuurlijk begrijpen de mensen in mijn omgeving mij ook wel, maar dit voelt toch anders. Zij weten niet wat ik écht meemaak. Daarom zou ik graag af en toe wat contact hebben met iemand die ook chronische hyperventilatie heeft (bijvoorbeeld via mail).
Hebben jullie misschien tips of weten jullie zulke personen?
Bedankt!
Emma

Login of registreer om te reageren
26-01-2024 om 20:48 uur

Hallo, ik ben bijna een oma voor jou, 58 jaar en na een lobectomie en gedraaide bronchus als complicatie ook chronische hyperventilatie gekregen. Ik ben heel gevoelig en bij het minste hyperventileer ik. De spieren rond mijn luchtpijp doen pijn en zijn oververmoeid van het trekken naar adem. Het is afschuwelijk. Ik begrijp je. Probeer je te laten helpen via een persoonlijke coach. Ik ben bij een psycholoog momenteel. Ik wil er niet teveel over praten want dan denk ik er nog meer aan. Lieve groetjes uit Brussel. 

Login of registreer om te reageren
26-01-2024 om 20:51 uur

Hallo, ik ben bijna een oma voor jou, 58 jaar en na een lobectomie en gedraaide bronchus als complicatie ook chronische hyperventilatie gekregen. Ik ben heel gevoelig en bij het minste hyperventileer ik. De spieren rond mijn luchtpijp doen pijn en zijn oververmoeid van het trekken naar adem. Het is afschuwelijk. Ik begrijp je. Probeer je te laten helpen via een persoonlijke coach. Ik ben bij een psycholoog momenteel. Ik wil er niet teveel over praten want dan denk ik er nog meer aan. Lieve groetjes uit Brussel. 

Ps: er bestaat een facebook groep Chronische hyperventilatie en daar zal je veel contacten vinden.

Login of registreer om te reageren