Hoest nu? .. (met Baloukie)

22-12-2015 om 13:00 uur

Eigenlijk wel een grappige titel ... hoest nu - kuch kuch!!!

Ja, hoe gaat het nu met mij? Ik ben er wel achter dat de oorzaak van mijn longprobleem niet zo zeer zit in een longaandoening, dan wel in mijn overgevoelige slijmvliezen. En die bevinden zich natuurlijk ook in de longen.

In het voorjaar wilde ik die ontstekingsmedicijnen verlengen, maar toen ging het weer beter en stelde de HA een longfunctietest voor (alweer). Daar had ik ff geen trek in. Ik ben voor jaren terug al naar de KNO arts geweest en die heeft toen al overgevoelige slijmvliezen vast gesteld en stelde prednison medicijnen voor. En daar had ik toen geen trek in, vind ik wel erg heftig.

Nu heb ik via de HA medicijnen gekregen die ook goed werkzaam zijn, maar minder heftig - moet ik dat hele diagnose traject weer doorlopen ... ja, sorry hoor ...

Beetje eigenwijs, dat wel natuurlijk.

Ondertussen heb ik gelukkig ook weer een baan voor 24 uur in de week. En de WSNP (schuldsanering) loopt ook goed door. Dus het is nu ook minder stressvol voor mij. Wel merk ik dat mijn longen reageren op heftige geuren, zoals parfum, rook en schoonmaakmiddel. Het geeft kriebel en hoestbuien. Nu wordt ik er niet meteen super benauwd van, maar goed ... het is best vervelend. Mijn oren zijn nu op dit moment best rustig. Ik merk ook dat ik meer energie heb. Ook natuurlijk door een ander ritme, vanwege het werken. Maar als er vocht in het middenoor zit, geeft dat ook vermoeidheidsklachten. Het is nu ook nog niet zo heel koud geweest en de verkoudheidsklachten vallen dit jaar ook mee.

Voorlopig doe ik het dus weer zonder medicijnen ... of dat verstandig is, is een tweede. Maar soms doen ze ook zo moeilijk met diagnose stellen. Geen wonder dat de zorg ook zo duur is ;)

Login of registreer om te reageren
13-06-2016 om 16:53 uur

Opnieuw een poging gedaan om de Flixotide en de Fluticason weer terug te krijgen ... ik hoop zonder al teveel testen, want de diagnose is al door een KNO-arts gesteld.

Ik werk (gelukkig) weer, maar wordt soms erg geconfronteerd met prikkels voor de longen, zoals sigarettenrook of parfum lucht. Dit zorgt voor hevige hoestbuien. Soms moet ik echt even van werkplek ruilen, maar dat kan niet altijd. Ik wil en moet ook gewoon aan het werk blijven. Zo irritant ....

Login of registreer om te reageren
13-06-2016 om 17:05 uur

@Baloukie fijn weer iets van je te vernemen en dat je een baan hebt fijn voor je. Je problemen zijn natuurlijk niet weg was het maar zo ik hoop dat je het red zonder medicijnen.
Blije dag Daysy

Login of registreer om te reageren
14-06-2016 om 16:04 uur

Vandaag bericht gekregen dat ik de medicijnen krijg, zonder veel poespas. Hé hé .. ze hebben het licht gezien.

Vandaag op mijn werk was erg vermoeiend. Collega's konden het zelfs aan mijn stem horen dat ik het moeilijk had. Ben nu ook erg moe. Na het eten douchen en lekker op bed liggen. Morgen kan ik de medicijnen bij de apotheek ophalen. Daarna zal het naar verwachting wel beter gaan.

Wel jammer dat er achter me in de bus weer zo'n dame met een parfumwalm moest gaan zitten. Je kon ze van 3km aan komen ruiken ;) ... En daar zit je dan met een achterlijke hoest bui ... Ach - nu is het fijn om weer thuis te zijn.

Login of registreer om te reageren
04-08-2016 om 11:19 uur

Mijn 'longprobleem' blijkt toch meer een allergie probleem te zijn en overgevoelige slijmvliezen. Nu alweer twee weken barstende koppijn en drie dagen ziek gemeld op mijn werk.

Holtes waarschijnlijk verstopt, dan wel ontstoken. Ik krijg vanmiddag een ander neusspray. Ik reageer ook best heftig op rook of parfum geur, bijna astma-achtig. Niet raar, want astma is ook een allergie.

Login of registreer om te reageren
28-01-2017 om 15:11 uur

Huisarts wilde weer een testje doen. Ik ben er wel klaar mee. Nu doorverwijzing naar longarts gekregen. In maart een afspraak.

Login of registreer om te reageren
29-01-2017 om 19:50 uur

astma is een allergie schrijf je, maar dit is niet waar
astma is een longziekte. soms hebben mensen met astma een allergie, soms ook niet.

Login of registreer om te reageren
29-01-2017 om 21:36 uur

Baloukie Sterkte, vergeet niet dat ook testen steeds in ontwikkeling zijn.

Login of registreer om te reageren
30-01-2017 om 17:51 uur
Reactie op emsepems

astma is een allergie schrijf je, maar dit is niet waar
astma is een longziekte. soms hebben mensen met astma een allergie, soms ook niet.

Dat is mij dus altijd verteld, kun je zien wat ik hier leer. Ik had geen allergie tegen huisstofmijt - dus geen astma werd gesteld. En toch heb ik verschijnselen die onder astma kunnen vallen.

Ik ben dus wel blij dat longarts nu verder gaat kijken.

Login of registreer om te reageren
30-01-2017 om 17:52 uur
Reactie op Marcus

Baloukie Sterkte, vergeet niet dat ook testen steeds in ontwikkeling zijn.

Oh ... dat zeker. Maar ik ben er even klaar mee dat de huisarts er een blik op werpt. ;)

Login of registreer om te reageren
30-01-2017 om 18:06 uur

@ Baloukie kan me dat zo voorstellen die ha's zijn zulke stumpers soms. Mijn vader zei vroeger al..." ... zoon als je echt niks meer kan kan je altijd nog huisarts worden...."!!!

Plaag mijn huisarts vaak dan zeg ik tegen de beste man...dat hij eens moet stoppen met roken omdat hij naar sigaren stinkt en dat hij zeker weer buiten stiekem gerookt heeft. Hij heeft wel kloten, hij geeft dan ook toe dat hij buiten even sigaartje gerookt heeft ... Of ... als hij het weer eens over mijn gewicht heeft zeg ik je wil niet weten hoeveel vrouwen van dikke mannen houden en dat mijn seksleven tegenwoordig zoooo goed is... :))

Login of registreer om te reageren