Embolie

24-12-2015 om 15:23 uur

Hoi Allemaal,

Ik ben Therese 42 jaar en heb 3 sept 2015 een longembolie en infarct gekregen in mijn rechterlong, naar huis gestuurd na 2 dagen opname met bloedverdunners. Na twee weken bleef ik maar last houden en gebeld met internist alles hoorde erbij.
Na 4 weken toch weer aan de bel getrokken en foto's maken er bleek vocht bij mijn long te zitten dit zouden ze weg halen met een plura punctie helaas lukte dit niet vanwege hoogstand middenrif en omdat ik door de diclofenac mijn beter voelde hebben we besloten het aan te kijken helaas eind oktober weer foute boel gevoel van koorts maar 37.1 37.8 dat soort temp. hebben opgenomen uiteindelijk is er een drain geplaatst en is er 1.6 liter vocht weggehaald omdat het met een plura punctie niet lukte, antibiotica mee gekregen 6 weken geslikt voelde me weer super nu de antibiotica gestopt en weer krijg ik het koorts gevoel. Gister alles laten checken foto's bloed alles is goed. Maar voel me zo onzeker ben nu 3 maanden bezig slik nog steeds 4x 1000 mg paracetamol en 3x 50 mg diclofenac. Heb namelijk nog steeds een pijnlijke long met niezen geeuwen, kortademigheid gaat gelukkig goed alleen als ik me erg inspan maar loop iedere dag zeker 45 min tot een uur.
Zijn er mensen met de zelfde ervaringen en is dit normaal??

Mvg Therese

Login of registreer om te reageren
28-12-2015 om 10:29 uur

Dag Therese,
Ik had net je bericht al gelezen tussen de voorstelberichten, en had daar al gereageerd, maar ik heb blijkbaar iets verkeerd gedaan, want mijn reactie staat er niet tussen. dus hier een tweede poging.
Er zijn op deze site nog een aantal mensen met embolieën, dus je zal hier zeker raad kunnen krijgen.
Ik heb in augustus 2014 massale longembolieën met longinfarcten gehad in beide longen. Ik heb toen iets langer dan een week op intensieve zorgen gelegen, en de rest van de tijd op hartbewaking.
Ik ben nu nog altijd kortademig bij inspanning. Ook bij het rechtstaan uit de zetel bijvoorbeeld. Mijn hartslag is in rust een stuk hoger dan voordien, en gaat ook heel snel de hoogte in.
voordat ik ziek werd was mijn conditie heel goed, ik ben sportleerkracht en deed ook in mijn vrije tijd veel aan sport.
Ik ga nu 4 keer per week naar de revalidatietraining wat er wel voor zorgt dat mijn hartslag na een inspanning ook wel snel daalt.
Ik heb ook nog steeds veel pijn, en neem hiervoor medicatie in, en ik ben ook onder behandeling bij de pijnkliniek. Als je pijn blijft aanhouden moet je zeker contact opnemen met een pijnarts, ze kunnen de pijn niet wegnemen, maar wel draaglijk maken.
Ik had al wel deze problemen voordat ik de embolieën kreeg. In februari 2013 heb ik een operatie gehad waarbij een longkwab is weggenomen. Bij die operatie heb ik zenuwbeschadiging opgelopen.
Ik had toen ook 3 drains tussen de ribben die er bijna 3 weken hebben ingezeten, en dat is volgens de artsen één van de oorzaken van de pijn.
Jij hebt ook een drain gehad, was die ook tussen de ribben geplaatst? Misschien is dat ook bij jou een verklaring van de pijn.
Ik hoop dat je geholpen kan worden, en dat het snel beter met je gaat.
Veel sterkte!
groetjes, Ilse

Login of registreer om te reageren
28-12-2015 om 11:39 uur

Hoi Ilse,

Super bedankt voor je reactie gelukkig ben ik niet de enige met deze klachten lees veel meer verhalen hier , dat geeft me wel een rustiger gevoel. Ze doen er zo makkelijk over in het ziekenhuis met een boekje ter info ga je naar huis, gelukkig wist ik een beetje hoe en wat omdat mijn moeder 2x achter elkaar een embolie heeft gehad, daarom ben ik aan de bel blijven trekken met mijn klachten. De drain was inderdaad tussen mijn ribben geplaatst ik heb hier weinig info van gehad maar las naderhand dat er nog behoorlijk wat bij komt zoals niet mogen tillen geen zwaar huishoudelijk werk de eerste weken enz. dat is mij niet vertelt. Het zou dus ook een mogelijkheid zijn dat het van die drain is, ik moet bijna weer terug naar de longarts en ga dit overleggen. Gelukkig knap ik nu wel op maar wat kan je leven ineens een andere wending hebben van alles aan kunnen naar 42 jaar zijn en het gevoel dat je niet vooruit komt.

Ben heel blij met je reactie groeten Therese

Login of registreer om te reageren
10-01-2016 om 18:28 uur

Hallo Therese, ik heb in maart vorig jaar ook een longembolie gehad en een longinfarct. En je wordt inderdaad naar huis gestuurd, maar dan begint het pas. Je hebt veel vragen en bent erg onzeker. Zelfs nu heb ik nog vaak pijn in mijn long. Niet elke dag maar wel vaak. Wat ik wel gek vind is dat je diclofenac mag slikken. Dat mag ik niet meer hebben, zelfs nu ik van de stollingsmedicijnen af ben. Wat een verschil zit er dan in het advies wat je van artsen krijgt. Ik hoop dat het snel beter mag gaan en dat je vertrouwen terug komt, maar hou er rekening mee dat het lang kan duren. Je lichaam heeft je flink in de steek gelaten. Dat moet weer groeien. Ik laat nu geregeld even mijn longen beluisteren bij de huisarts en dan kan ik er weer een poosje tegen.

Groetjes anna

Login of registreer om te reageren
11-01-2016 om 09:57 uur

Hoi Anna,

Wat is het fijn alleen al om te weten dat je niet alleen bent.
Het gaat weer iets beter het is soms super en dan weer minder ik moet het de tijd geven maar die onrust in mijn lijf wordt ik gek van.
Bedankt voor je lieve reactie.

Groetjes Therese

Login of registreer om te reageren