Mijn dagje XVIII

Dit topic is gesloten
HeidiVHeidiV Gebruiker
Zo hier ben ik dan weer, en heb mijn laatste bericht van vorig topic staat nu ook hier ;).

@Elisa neen dat is niet echt over behang geverfd, dat is glasvezelbehang maar is geen echt behang dat geeft een structuur en je moet daarover verven, je kunt het niet zo laten. Glasvezelbehang is ook zo iets fijn om tegen de muur te hangen, je moet handschoenen aandoen, als dat tegen je huid komt krab je de hele tijd want dat jeukt verschrikkelijk en blijft meestal een tijdje. Je parkeerkaart moet je zeker aanvragen is belangrijk en je hebt het nodig. Ik vrees ergens dat het zh gaat zijn, zal het morgen wel horen. Ik heb nog niet goed geslapen, denk dat eerst alle meds hun werk moeten doen en dat het dan pas beter gaat gaan, afwachten wat prof morgen zegt.

@Edelweiss dank je, ja ik hoop het ook maar prof sprak er gisteren al van en mijn moeder zei vandaag morgen ligt er eentje in het ziekenhuis, en als zij dat al zegt. Als ik deze voormiddag beneden kwam dan zei ze je ziet er echt niet goed uit. Ze ziet direct als het niet gaat en het tijd word om aan zh te denken. Dat zijn er dus nu al twee, hoop morgen op ander nieuws maar weet het niet echt of het ander nieuws gaat zijn.

@Kariboe bedankt vind het ook een mooie warme kleur. Tot nu toe doen de ab niet veel heb ik de indruk. Afwachten tot morgen wat prof zegt. Oei ja snap dat je boos was, en zeker als ze dan een toets heeft. Hopelijk is de toets goed gegaan.

@solstice Dank je, ben heel blij met de kleur. Ik hoop ook dat hij iets weet, maar hij sprak al over opname en mijn moeder vandaag ook. Zullen morgen zien. Ik ben de reeks van Harry Potter aan het lezen, eerste boek is bijna uit. Zie al uit in het tweede boek te beginnen.

Morgen is het dan zo ver, ben benieuwd wat prof te zeggen gaat hebben.
Maar als ik hem woensdag hoorde vrees ik er een beetje voor.
En vandaag zei mijn mama als ze mijn haar aan het wassen was en papa kwam binnen, morgen ligt er eentje in het ziekenhuis. En als zij dat al zegt, ze heeft het meestal ook aan het rechte eind daarin.
Ik hoop ergens nog steeds van niet, maar als het zo is dan is het zo.
Afwachten tot morgen, laat zo snel mogelijk iets weten.

Verder vandaag veel gerust en wat gepuzzeld.
Niet zoveel als vorige dagen, maar ben al goed gevorderd.
Oordeel zelf maar ;)

2208797_orig.jpg

Maar nog wel veel te doen natuurlijk en het is niet zo een makkelijk stuk.
Veel puzzelstukjes trekken op elkaar.

En dan over het behang dat geen echt behang is.
Onder de laag verf zit glasvezelbehang waar je dus moet over verven.
Daar stond eerst blauw over en nu dus super mooi paars.
Hier is een foto van glasvezelbehang

Glasvezelbehang-bij-Tapijt-en-Laminaat-Direct_2.jpg

Je hebt het in heel wat structuren en dat kan enorm jeuken als je er met blote handen aankomt.
Maar het geeft wel een mooi resultaat van je geverfde muur.

Zo maar eens een poging doen om te slapen.
Hopelijk lukt het deze nacht, vorige nacht was ook maar niets.
En dan morgen mijn prof zien, ben echt benieuwd wat hij gaat zeggen.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi
Ga naar laatste reactie«137

Reacties

• puckiepuckie Gebruiker
    Hoi heidi

Ik duim voor je dat de prof je thuis kan laten. En anders is het inderdaad maar logeren in het ziekenhuis.
    Je muur vind ik een mooie kleur hebben.

Je puzzel gaat lekker opschieten.

Knuffel voor jou duck,bas en de kat

groetjes

petra ( zie hoevoeljevandaag)
  • EdelweissEdelweiss Gebruiker
    Sterkte vandaag!
  • Elisa17Elisa17 Gebruiker
    Hallo Heidi,

Hoop voor je dat het ietsjes meevalt en dat je thuis kunt blijven. Maar ja je moeder kent je al je hele leven lang en denk dat zij het wel kan inschatten van mijn dochter is te ziek enz. maar misschien heb je een iets betere nachtrust gehad.

Sterkte vandaag !

knuf,

Elisa
  • MillyMilly Schrijver
    Hey Heidi, hoe is het nu? Hopelijk ben je weer naar gemogen!!
    Heel veel sterkte. Ik denk aan je!
    Lieve groet
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    @puckie dank je, ik ben nog thuis :) maar dat was prof zijn planning niet, leg het zo even uit. lekjes terug :).

@Edelweiss dank je ben nog thuis, maar door gekke omstandigheden, leg het zo uit.

@Elisa ik ben nog thuis, zo meer uitleg erover. Ja mama kan me heel goed inschatten. Slapen is nog een ramp, maar niets aan te doen. Medicatie mag niet. Dank je

@Milly Dank je, ja ik ben nog thuis alleen door rare omstandigheden een een koppig persoontje op dat vlak ;) leg het zo uit voor iedereen.

En dan nu mijn belevenissen in zh.
    Naar de longfunctie en ja de longverpleegkundige zag al dat het niet goed zat.
    Tja daarmee was ik er ook, en die vond het nodig me er even op te wijzen dat ik eerder moet komen.
    Daar had ze waarschijnlijk wel een punt, tja ik stel graag uit.
    Denk dat er wel een heel deel zijn die dat doen, of toch proberen.
    Longfunctie was dus echt niet goed en dan was het wachten om naar prof te gaan.

Eerst iets gegeten met mama in de cafetaria.
    En dan richting het verdikt, zelf al weten dat het niet echt oke zat.
    En idd prof bevestigde, het is niet goed zei hij.
    Ben 40% gezakt tegenover de vorige longfunctie.
    En longen waren obstructief, dat had ik dus nog niet door :p
    Hij zei het, maar dat had je wel al door.
    Toen hij luisterde zei hij dat er weer amper ademgeruis te horen was.
    Dat er dus heel weinig lucht binnen kwam in mijn longen.

Dan wat gaat er gebeuren zei hij.
    Hij rade een opname aan en ja dat had ik verwacht.
    Want meer doen thuis kon niet echt meer, het was aangeraden iv behandeling te doen.
    Maar er was 1 groot probleem, het zh lag vol en ik zou op spoed moeten gaan liggen.
    Tot er ergens eens een kamer vrij kwam.
    En spoed en ik neen dat zie ik niet zitten.
    Plus dan is er weer enorm veel risico om een infectie bij op te lopen.
    En dat zei hij zelf ook, omdat longen zo zwak waren.

En daarmee kwam hij met optie twee aandraven.
    we konden de cortisone verhogen, een hoge dosis, geen 32 mg zoals normaal maar 48 mg.
    Dit een tijd aanhouden, dan naar 32 mg gaan en zeker een week nemen.
    Ik moet hem op de hoogte houden, en donderdag terug longfunctie en consultatie.
    Als dan de longfunctie niet goed is, dan ga ik recht naar een kamer.
    En is er geen andere optie mogelijk, dan kan ik er niet meer onderuit.
    Dus hopen dat de meds nu echt hun werk eens gaan doen.
    En ja verder de volgende dagen niets doen dan rusten, rusten en nog eens rusten.
    Me kalm houden en hopen dat longen weer normaal gaan doen.

En we gaan maar braaf luisteren naar mijn prof.
    En heel hard hopen dat het beter gaat worden.
    Kan dus nog wel wat duimpjes gebruiken.
    En zeker donderdag, zie er wat tegen op, maar weet dat het nodig is.
    Maar ik vecht en blijf vechten, mij krijgen ze niet snel klein ;)

Een goed liedje hiervoor is

Fight Song van Rachel Platten, tegenwoordig als ik het even moeilijk heb luister ik ernaar en dan vind ik de kracht om terug te vechten.

Er zijn nog liedjes waar ik me erg kan aan optrekken.
    Zoals van Frozen - let it go

Van Brave - touch The Sky

En het KVG lied om de vrijwilligers te bedanken.
    Dat doet ook veel, ze hebben dat voor ons gemaakt, dus ook voor mij.

Een ster van Stan Van Samang

Come Dream a Dream van disneyland

En kan zo nog lang doorgaan, heb op youtube een lijst gemaakt met de naam opkikker groep.
    In die lijst staan al die liedjes en nog veel meer.
    En als ik het even moeilijk heb zet ik die op.
    Zo slaag ik me door moeilijke periodes of als het nieuws van mijn prof niet zo goed was.
    Even gedachten ermee verzetten en als het lukt meezingen.
    En anders in mijn eigen meezingen als longen te zwak zijn.
    Er staan natuurlijk veel Disney liedjes in omdat die iets doen met mij.
    Weet niet hoe het komt, maar kan dan even wegdromen en alles vergeten.

En nu de zoveelste poging om te slapen.
    Mijn nachten zullen beteren eens mijn longen weer wat meer stabiel zijn.
    Maar als we al wat rusten is dat ook al goed.

Slaap zacht!
    En een fijn weekend!

Veel liefs, dikke knuf
    Heidi
  • bessie1956bessie1956 Gebruiker
    Heidi,
    Ik ga héél hard voor je duimen dat de medicijnen hen werk gaan doen en dat je thuis kan blijven!
    Hopelijk toch een beetje slapen vannacht, is ook héél goed voor je!
    Mooi behang hoor, zal best leuk zijn in het paars.
    Je bent al aardig opgeschoten met je puzzel, super-knap van je!
    Goed rusten en hopen dat het aanslaat de medicatie!
    Welterusten en een dikke knuffel,
    Bessie
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    @Bessie dank je, ja zie er naar uit daar te kunnen slapen. Morgen gaan ze hier al wat verhuizen en zo. Zie er naar uit en ik moet alleen maar commando's geven :p Ik hoop ook dat ze eens gaan aanslaan. Neem nu echt een hoge dosis die moet toch eindelijk iets gaan doen. Van slapen is er nog niet veel sprake voorlopig, longen zijn nog te onrustig en heb pijn. Heb er iets voor ingenomen maar helpt niet voldoende. En de puzzel ja idd dacht de lucht dat is onbegonnen werk, maar daat staat ook al veel van in elkaar. Vandaag geen foto ervan genomen, zal ik morgen nog eens doen. Of eerder vandaag want het is ondertussen al 12 uur door en we zijn een andere dag ;) 23/1 van plaats 22/1. Ik ga heel goed rusten, doe dat al een twee tal weken ongeveer, nog een weekje erbij moet wel lukken denk ik. Knuf

Ja slapen lukt dus niet echt super.
    Heb redelijk wat pijn ondanks mijn oxy contine (morfine)
    Zou al eens veel doen als ik eens door kan slapen.
    Zou longen ook goed helpen, maar ja die zorgen er mee voor dat ik slecht slaap.

Maar toch nog eens een poging ondernemen in de hoop toch wat te slapen.

Slaap zacht!

Fijn weekend!

Veel liefs, Dikke knuf
    Heidi
  • KariboeKariboe Gebruiker
    Hoi Heidi,
    gelukkig dat je nog thuis bent. Je loopt in het zkh inderdaad misschien nog meer infecties op. Als je het niet vertrouwt ben je alsnog zo daar.
    Op de spoed gaan liggen is inderdaad niet ideaal, daar slaap en eet je slechter dan thuis en word je nog zwakker. Ik heb tijdens L. haar zwangerschap lang in het zkh gelegen en raakte toen gestrest omdat ik mijn eigen eten en spulletjes niet in de buurt had.
    Ik hoop dat de hoge dosering Cortisone je gaat helpen.
    Ik duim voor je donderdag.
    En daarvoor dat je beter slaapt.
    L. haar toets was goed gegaan, ze had een 8,7.
    Nu zijn we in het subtropisch zwembad.
    Groeten,

Kariboe
    Zo dat was dan net op t nippertje Heidi! En 48 medrol is 60 pred..dat is best veel! Hopelijk red je het hiermee thuis, dat zou echt heel fijn zijn!! Maar balen dat je dus zo ziek bent, want je hebt best veel LF verloren. Hopelijk komt dat gauw weer terug en helpt de medrol je weer uit dit dal!
    Geniet van je mooie paarse muur :)
    Hallo Heidi,

Fijn dat je nog thuis bent ( wat niet gebeurd was als alles niet bezet was geweest ). Inderdaad kun je in een ziekenhuis soms nog zieker worden dan hoe je erin komt en vooral op spoed omdat daar toch wel heel veel virussen en bacterieen zijn, veel deuren open en dicht gaan. Denk dat thuis altijd wel beter aanvoelt dan zkh. Dat is niet leuk dat je morfine moet nemen voor de pijn. Ook pijn houdt je uit slaap. Wou graag voor je een heerlijke lange nacht slapen en je daar dan een stuk beter van voelen. Kan het mooie muziek van de playlist je niet lekker in slaap doen sluimeren?
    Is je bed al verhuisd naar je nieuwe slaapkamer? Hoop dat de hoge dosering cortisone flink zijn best gaat doen en je zo uit het ziekenhuis houdt.

@Kariboe gelukkig heeft L. ondanks dat ze s'avonds zo laat nog bezig was met haar tablet de toets heel erg goed gemaakt. Kan me voorstellen hoor dat je boos was toen je haar daarop betrapte. Hoop dat jullie beiden extra hebben genoten van het subtropisch zwembad.

denk aan je Heidi

groetjes en een knuf,

Elisa
  • puckiepuckie Gebruiker
    Heidi

Ik hoop dat je wat op gaat knappen.

Knuffels
    petra
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    @Kariboe ja op spoed liggen is maar niets, en idd meer kans op infecties. En daar slaap je niet zoals op een kamer en eten kun je daar niet kiezen, ook al niet makkelijk met mijn allergieën aan eten. Ik hoop heel hard dat het donderdag beter is, heb geen zin om in het zh te verblijven. Maar ga donderdag geen keuze hebben denk ik moest longfunctie niet zo verbeterd zijn. En hoe was het in het subtropisch zwembad, een leuke dag gehad? En wat goede punten dat L haalt, echt super.

@Edelweiss Ja idd en dat heb ik wel mogen horen van de longverpleegkundige. Dat is handig dat je dat omrekent, ik ken dat niet zo, hoeveel medrol in verhouding is met pred. Misschien staat het wel op de bijsluiter nog niet gekeken. Normaal geven ze hier maar 32 mg, maar omdat ik nu al bijna 2 weken erp stond en er geen verbetering is heeft hij de dosis toch hoger gezet.

@Elisa normaal zou ik ook niet naar huis gegaan zijn als spoed niet te spraken was geweest. Op spoed daar wil ik echt geen dagen/nachten liggen. Mijn bed is nog niet verhuisd, we zijn stukje per beetje ermee bezig. En slapen is nog steeds niet mijn beste vriend.

@puckie dank je, voorlopig nog niet echt verbetering spijtig genoeg. Heb nog enkele dagen tegen donderdag.

Gisteren was ik te moe om te schrijven.
    Maar nu lukt het wel even.

Ten eerste een fijne zondag voor iedereen!

Hier nog steeds niet veel verbetering, maar heb nog wel enkele dagen tot donderdag.
    Mijn lichaam raakt wel wat op zo, ook al rust ik goed, slapen lukt niet echt en dat heb ik nodig.
    Ik hoop echt dat mijn longen zich donderdag gaan gedragen.
    En dat ik gewoon weer naar huis kan gaan.

Heb woensdag iets super gepland, wil dit echt kunnen doen.
    Maar zoals ik me nu voel is dit echt niet haalbaar.
    Ik hoop zo dat ik tegen woensdag beter ben.
    Het is voor een vriendin die jarig is, we hebben zo een groepje.
    En we gaan vaak samen weg.

En voor ieder zijn verjaardag doen we iets.
    En nu is er woensdag eentje jarig.
    Kan hier nog niet zetten naar waar we gaan, stel dat ze het leest.
    Denk nu niet dat ze het forum kent, maar ze komt zo naar hier.
    En moest ik dan perrongeluk de website open staan hebben dan kan ze dat zien.
    Dat zou dan niet fijn zijn, want als we iets organiseren weet de jarige er niets van.
    Het moet een totale verrassing zijn.

Geniet van jullie zondag!

Tot later.

Veel liefs, knuf
    Heidi
    Hoi Heidi,
    Ik ga héél hard voor je duimen je in ieder geval donderdag iets opgeknapt bent!
    Woensdag is alleen maar meegenomen, maar wie weet en kan je mee naar het feestje!
    Hopelijk vanmiddag een beetje gezellig geweest met je vriendin.
    Wel fijn voor je een beetje afleiding.
    Ik vind jou super met je puzzelen! Héél knap hoor!!!
    Kariboe lekker wezen zwemmen vanmiddag, heerlijk.
    Je hebt een super-knappe dochter met haar hoge cijfers!
    Heidi, het beste en een dikke knuffel
    Bessie
    #14 edited januari 2016
    @Heidi, @Elisa17 en @Bessie,
    L. heeft beloofd het nooit meer te doen. Ik geloof haar. Ik wil haar ook vertrouwen, over 3 1/2 jaar zit ze op de middelbare school. Dan kan ik haar ook niet meer de hele dag in de gaten houden. Daarom leer ik haar nu al met wat vrijheden om te gaan. Als je alles verbiedt leert ze dat nooit.
    Het zwemmen was heerlijk. Het is het warmste zwenbad dat ik ken, zowel het water als de lucht.

@Heidi, ik hoop dat je snel wat verbetert en dat het slapen dan beter gaat. Dit is niet leuk meer. Dat er maar een wondertje gebeurt. \:D/
    Zodanig dat je leuke dag woensdag ook nog door kan gaan.
    Ik ben benieuwd naar jullie plannen.

Groeten,

Kariboe
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    @Bessie Dank je, woensdag zal echt niet gaan, spijtig genoeg. Was leuk de afleiding, maar ook wel wat vermoeiend. puzzel is even blijven liggen nu, morgen of zo probeer ik terug wat te puzzelen.

@Kariboe dank je, spijtig blijft tot nu het wondertje uit. Woensdag gaat niet doorgaan, spijtig genoeg. We wilden naar de beekse bergen gaan. Maar gaat dus niet gaan.

Vandaag langs ha geweest.
    Er is nog geen verbetering ondanks de hoge dosissen.
    Mijn maag begint er ook last van te hebben.
    En moet die dosis nog even aanhouden.
    En niets doen dan rusten, rusten, rusten.
    Mag alleen het hoogst nodige doen zoals me wassen, eten, naar toilet gaan en kine.
    Verder hoor ik in mijn bed te liggen en te rusten.
    Dat is iets dat ge tegen mij moet zeggen, maar ja doe het wel.

Verder dus niet veel gedaan dan rusten.
    Wel naar de kine geweest en die zag ook al dat het niet goed ging.
    Heb zelfs even geen energie om me achter mijn puzzel te zetten, de vorige dagen dus niet veel meer aan gedaan. Gelukkig heb ik mijn laptop en mijn boek en tv.
    Al gaat lezen ook niet zo vlot meer dan een paar dagen geleden.

En nu dus afwachten en hopen op donderdag.
    Woensdag naar de Beekse bergen gaat echt niet lukken.
    En voor de andere ook niet, iedereen is ziek.
    Echt wel toevallig, alles tegelijk.
    Maar we gaan een ander moment gaan.
    Dan wel niet op haar verjaardag natuurlijk.
    Maar de attentie telt het meest.

En nu maar weer eens rusten.
    Slaap zacht!

Veel liefs, dikke knuf
    Heidi
    Hallo Heidi,

Hoop dat je of iets nachtrust of te wel goed hebt kunnen rusten vannachts.

Het is wel jammer van woensdag maar ook al zou je afgelopen weekend iets opgeknapt geweest zijn dan alsnog denk ik niet dat je de energie ervoor gehad had om naar Beekse Bergen te gaan. Dat is dan niet zo leuk dat die cortisone je maag gaat plagen. Dat moet je er eigenlijk niet bij hebben. Dus echt donderdag afwachten. Ja rusten en rusten en rusten is wel eens moeilijk maar denk toch niet als je je zo ziek voelt. Jammer dat lezen nu ook niet zo gaat. Lezen is anders een hele mooie tijdverdrijver.

Heidi ik hoop toch op het beste en dat de cortisone alsnog goed aanslaat of misschien al wel deed maar dat je er zelf nog niet veel van voelde.

Heel heel dikke knuf en heel veel beterschapswensen,

Elisa
  • puckiepuckie Gebruiker
    Hoi heidi

Zoals ik het nu lees zal het wel een opname worden ( jammer genoeg) maar hopelijk ga je dan goed opknappen. neem je rust.

Knuffels
    petra
    @Heidi, wat naar dat je nog geen verbetering ziet. Verder gaan met rusten is dus het enige wat je kunt doen. Ik hoop dat je wat goede films of programma's kunt kijken. Dat je je niet verveelt.
    L. en ik zijn dol op de Beekse bergen. Nog een geluk bij een ongeluk dat de rest ook ziek is. Wat in het vat zit verzuurt niet. (Hoor mij jou de les lezen.)
    De dagen worden alleen maar langer en dus beter.
    Beterschap! En als ik morgenvroeg niets van je lees: succes donderdag!
    Groeten,

Kariboe
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    @Elisa nachtrust is nog niet zo goed, word vaak wakker en slaap bijna al zittend. Verder doe ik niets anders dan in bed liggen, tv kijken, computer als het lukt en ik niet te moe ben. De Beekse bergen gaat op een ander moment doorgaan. Heb hen ook gecontacteerd en ons ticket is verlengd, gelukkig maar. Nu nog verder rusten en tv kijken en computer. Straks krijg ik bezoek, energie opdoen voor dan.

@puckie ik hoop dat mijn longen nog bijdraaien tegen donderdag. En dat ik gewoon mee naar huis kan gaan en thuis verder kan opknappen. Al zou intraveneuze behandeling wel goed zijn voor mijn maag, krijg er meer en meer problemen mee.

@Kariboe Heb wat films opgenomen van disney, heb ook disney series opgenomen en heb mijn computer en al de rest van de tijd slaap ik. Al is het meer rusten dan echt slapen, in zittende houding is dat niet altijd even handig. Vind vaak geen goede houding. Ik kijk uit naar de Beekse bergen, we stellen het gewoon wat uit. Als ik beter ben gaan we ernaartoe en gelukkig wilde ze onze tickets verlengen. Maar ja dit is echt wel een geldige reden om te verlengen vind ik.

Vandaag niet veel gedaan, dan tv, computer en in bed liggen.
    Er alleen uit om te eten en de rest wat je niet kunt laten ;)
    Hoop echt dat longen beteren tegen donderdag.
    Heb nog een paar dagen, het enige dat ik kan doen is hopen.
    Heb geen zin in opname, maar ergens zou het voor mijn maag ook wel goed zijn denk ik.
    Want die ziet echt af van al die meds.

Straks alle binnen een uurtje ongeveer krijg ik bezoek.
    Nu even krachten aan het opladen in bed.
    Dat ik toch even met hen kan babbelen en bij hen zitten.
    Zie er naar uit, maar weet ook dat het veel energie gaat vragen.
    Ga er 100% proberen van te genieten en de vermoeidheid nemen we erbij.
    Daarna terug goed rusten.

En nu dus verder rusten.
    Als ik nog wat energie over heb laat ik jullie weten hoe het was.
    Anders horen jullie het morgen wel.

Nog een fijne avond!

Veel liefs, dikke knuf
    Heidi
  • puckiepuckie Gebruiker
    Hoi Heidi

Slim van je om de disney films op je computer op te nemen. kan je ze kijken wanneer je wilt. Ik hoop dat je genoten van je bezoek.
    je slaapkamer gaat zeker mooi worden.
    Zal voor je duimen dat de longen zich beter gaan gedragen.

Ik mag zelf vandaag voor een kleine enkeloperatie met een ruggeprik ipv narcose. Hopelijk gedragen die van mij zich dan wel braaf.
    En mijn grootste wens is dat de pijn minder is in mijn enkel waardoor ik weer wat beter kan gaan lopen.

Knuffels voor jou, duck en bas en de kat

liefs
    petra
    @Heidi, ik snap dat je zittend niet lekker kunt slapen. Je houding is dan inderdaad niet goed. Maar liggend krijg je het zeker benauwd?
    Ik hoop dat je - ondanks je ziek zijn - hebt genoten van je bezoek. Je hebt dat nu juist zo nodig.
    Natuurlijk is ziekte een goede reden om je kaartje te verlengen! Die verzoeken krijgen ze dagelijks.
    Ik hoop dat je longen morgen goed genoeg zijn om mee naar huis te mogen. Je verdient dat.
    >:D<
    Maar je hebt gelijk: als het beter voor je is dat je in het ziekenhuis blijft, moet het.
    L. heeft nu 2 vriendinnetjes te spelen. En ze zijn toch druk.
    :((
    Het huis is een zwijnenstal. Maar ja, L. geniet. En ik werk 4 dagen per week dus ze verdient het om fijn te spelen.

@Puckie, ik hoop dat je niet te veel pijn hebt en dat de operatie goed gelukt is.

Groeten,

Kariboe
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    @puckie Dank je, tot nu toe gedragen ze zich nog niet zo goed, hopelijk morgen wel. Zo tijdens de longfunctie. En ik lig in mijn nieuwe slaapkamer, is wel raar zo de eerste nacht, maar ook heel fijn. Hopelijk is de enkeloperatie goed verlopen en zijn je longen braaf geweest. Ik hoop voor je dat de pijn erdoor weg is. Lekjes en een aai :)

@Kariboe Ja als ik me wat meer leg protesteren mijn longen en zittend valt het beste mee, maar is geen echt ideale houding om te slapen. ik heb zeker van mijn bezoek genoten, was fijn en hebben gelachen. Was echt heel leuk, maar vermoeiend. Ik hoop ook dat ik morgen terug mee naar huis mag. Dat mijn longen zich gedragen tijdens de longfunctie. Ik weet idd als het nodig is dat dat het beste is. Maar sta er niet voor te springen, maar dat doet niemand denk ik. En mijn maag zou er goed mee zijn om even alles intraveneus te krijgen, maar ga er niet achter vragen. Fijn dat L geniet van het spelen.

Vandaag nog goed gerust in de hoop morgen een super longfunctie te blazen.
    Mama en papa hebben hard gewerkt zodat ik nu in mijn nieuwe slaapkamer slaap.
    Dat is ook veel beter voor mijn longen, er is niets waardoor ze kunnen geprikkeld worden hier.
    En daar ga ik voor zorgen dat dat zo blijft.

's avonds neem ik alleen mijn computer mee naar hier.
    Zo kan ik als ik niet kan slapen toch wat muziek luisteren.
    Of een spelletje spelen, of een film zien die op computer staat.
    Niet alle films staan op de computer.
    Bij ons hebben ze een digicorder, dat is een toestel waar je tv mee kunt zien.
    Het is niet enkel via de kabel maar ook via internet.
    Je kunt films bestellen, films opnemen, ...
    De meeste disneyfilms staan daar op en daar heb ik een tv voor nodig.
    Maar dat is niet zo gezond dat op je slaapkamer te hebben staan.

Ben echt blij dat ik nu in mijn nieuwe kamer lig.
    Zo fijn en mooi, de muren zijn echt goed gelukt.
    De kleur is super en het is hier stiller dan op de andere kamer.
    Nu slaap ik niet meer boven de living en hoor ik de tv niet meer.
    Papa kijkt vaak nog laat tv en op de andere kamer hoorde ik dat.
    Gaat heel anders zijn hier slapen, laat jullie morgen zeker weten hoe de eerste nacht was ;)

Het bezoek van gisteren was super leuk.
    We hebben lekker gegeten en ook veel gelachen.
    Deed echt deugd om even andere rond mij te hebben.
    Even niet denken aan hoe ik me voel en zo.
    Maar het was wel erg vermoeiend, was daarna heel moe.
    Maar dat had ik er voor over :)

Morgen vroeg eerst naar de kine, mijn longen nog eens vrij maken.
    En ze op dat moment nog proberen op te voeden (als dat nog mogelijk is natuurlijk :p want het zijn er erg koppige die tot nu toe niet goed luisterde)
    Misschien heeft de kine meer geluk.
    En gaan ze daar eens naar luisteren.

En dan tegen 11 uur naar het zh voor de longfunctie.
    Die is om 11 uur en dan is het even wachten voor ik bij de prof kan.
    Die kon maar om 13 uur, hij zei wel dat ik later mocht komen voor de longfunctie.
    Dat hij gewoon een uur moest aanduiden.
    Maar weet niet of ze daar op de longfunctie gaan kunnen mee lachen.
    Denk toch tegen 11 uur te gaan en dan zoals de vorige keer iets te eten daar.
    En dan door naar de prof, ben echt benieuwd hoe het gaat zijn.
    Zie wel hoe peakflows zijn maar durf daar niet echt op voort gaan.
    En misschien gebeurd er deze nacht een wonder.

Nu maar slapen, dat ik morgen zo fit mogelijk ben.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
    Heidi
  • puckiepuckie Gebruiker
    Hoi Heidi
    Slaap en ik zijn nu geen vrienden.
    Moest een nacht overblijven in het ziekenhuis
    Bloeddruk en blaas zijn vervelend
    Nu wel stabiel
    Om 6:00 mag de catheter eruit hopelijk is de blaas dan weer braaf.
    Longen zijn wel braaf hier

En ik krijg pijnstiller via infuus.

Ik duim dat je lekker slapen
    En je longfunctie stabiel of beter 8s.

Knuffel
    Petra
    Hallo Heidi,

Wat leuk dat je al op je nieuwe slaapkamer kan slapen. Fijn dat je daar minder last hebt van geluiden van beneden. Hoop voor je dat je er veel meer rust door krijgt.
    Leuk dat je zo hebt genoten van je visite en het ziek zijn een beetje meer naar de achtergrond kon drukken.
    Hoop dat je longen nu toch iets rustiger zijn en dat het goed gaat met de longfunktie en dat je verders thuis kunt herstellen. Veel succes dus vandaag tegen 11.00 uur longfunktie.

knuf,

Elisa
    @Heidi, fijn dat je bezoek gezellig was. Ik geniet daar ook altijd van.
    Lekker dat je op je nieuwe slaapkamer slaapt nu. Prikkelarm en stil is inderdaad goed voor je. En extra ruimte is heerlijk.
    Ik hoop dat de kine een wondertje voor elkaar heeft gekregen. :-/ De slijmen weg heeft gejaagd en plaats heeft gemaakt voor lucht.
    Je hebt inmiddels je longfunctie geblazen en bent waarschijnlijk ook wel bij de professor geweest. Ik hoop dat je weer huiswaarts kon keren.
    Groeten,
    Kariboe
    Hoi Heidi,
    Heerlijk dat je in je nieuwe kamer kon slapen, fijn hoor!
    Ook een gezellige middag gehad las ik, inderdaad wel lekker even iets anders.
    Hopelijk is het gegaan vandaag en ben je thuis en kan je in je eigen kamer lekker slapen vannacht!
    groetjes en een dikke knuffel,
    Bessie
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    @puckie ik hoop dat je blaas braaf gebleven is. En dat je ondertussen naar huis bent gemogen en in je eigen bedje kunt slapen. Hier niet echt goed, maar gelukkig wel thuis. En ben nog steeds geen vriendjes met slapen :(

@Elisa ja ik had om 11 uur longfunctie, maar was niet zoals gehoopt. Het bezoek was heel leuk, heb er van genoten.

@Kariboe Het wondertje is spijtig genoeg uit gebleven, maar ben gelukkig nog thuis. Zo meer uitleg, hoef ik het maar 1 keer te typen ;). Ja deze kamer is echt beter voor mij, geen enkele prikkel voor mijn longen, geen tapijt geen beeldjes, geen boeken, ... gewoon een bed, twee nachtkastjes een kleerkast en een ladekast. Alles is goed af te sluiten en kan makkelijk afgekuist worden. Ideaal voor mijn longen en al de rest staat op mijn vorige kamer, dat word zowat mijn eigen living/bureau zodat ik een plek heb om alleen te zitten of met vrienden.

@Bessie ik ben gelukkig nog thuis, en kan in mijn eigen kamer/bed slapen. Veel beter dan een ziekenhuis bed.

En dan nu eerst mijn bezoekje aan het ziekenhuis.
    Om 11 uur longfunctie geblazen en ja het was niet goed.
    Amper gestegen een 6% maar het is al iets.
    Dan samen met mama iets gegeten in de cafetaria.
    Was gezellig en leuk, wat gebabbeld over van alles en nog wat.
    De tijd ging snel voorbij en dan tegen 13 uur naar de prof.

Dit was met een heel klein hartje want ja wist dat het niet goed was.
    En wist ook wat hij de vorige keer gezegd had.
    Maar mijn lieve prof was te laat.
    Het werd half twee en nog geen prof te zien.
    Jawel gezien had ik hem al, maar was er nog niet bij binnen.
    Rond kwart voor twee kwam hij mij roepen.

En in zijn kantoor direct het is niet zo goed.
    Dat had ik dus zelf door 6% stijging met zo een hoge dosissen cortisone.
    Ik dacht dit word blijven, maar na wat praten en naar mijn longen luisteren.
    Zijn we dan tot het besluit kunnen komen om nog een weekje thuis te proberen.
    Mits ik een heel klein beetje verschil voelde, anders had ik niet terug thuis geweest.
    De cortisone moet ik een week aanhouden op 32 mg nu.
    Mits mijn maag ervan begint af te zien.
    en volgende week woensdag of donderdag moet ik hem bellen.
    Om dan verder te zien hoe we nu verder gaan doen.
    Of het toch opname word (ik hoop van niet)

En ja nog steeds bedrust voorgeschreven.
    En daar ben ik toch zo goed in he.
    Gelukkig dat mijn lichaam het zelf ook aangeeft en dat het niet lukt veel te doen.
    Na de consultatie kwam hij nog papieren geven.
    En hij pakte mijn schouder vast, en zei we komen er wel terug door.
    We gaan er samen voor vechten, het is echt een schatje.
    Zo vind je niet veel profs de dag van vandaag.
    Mijn prof heeft nog echt het hart op de juiste plaats.
    En doet niet zo uit de hoogte, maakt soms zelfs grapjes om er even iets luchtigs tussen te gooien.
    Ik ben echt blij met hem als prof, wil geen andere meer.

Heb niet eerder geschreven omdat ik op was van het ziekenhuisbezoekje.
    Deze morgen was ik eerst naar de kine om half negen.
    Dan naar huis en iets later naar ziekenhuis.
    Heb daar van 10u30 tot denk 14 uur of 14u30 gezeten.
    Was in ieder geval pas om 14u45 terug thuis.
    En van het ziekenhuis naar huis is een 10 min rijden.

Deze morgen is er hier bij ons in de buurt een zeer zwaar ongeval gebeurd.
    Gelukkig ben ik binnendoor naar de kine gereden want de grote baan naar hen toe was afgesloten.
    vier jongeren van 19 jaar waren het einde van hun examens gaan vieren.
    En door veel te hoge snelheid zijn ze uit de bocht gevlogen en op een vrachtwagen gereden.
    Drie van de inzittende waren op slag dood en 1 passagier ligt in coma en vecht voor zijn leven.
    Dat was om 4u30 ongeveer gebeurd en de baan is tot de middag afgesloten geweest.
    Vind het heel erg voor die vrachtwagen chauffeur die is in shock afgevoerd naar het ziekenhuis.
    En dan ook voor de ouders en de familie van die jongens, krijg dat thuis.

Heb dat ooit met een goede vriend gehad.
    Alle vriend een collega van mijn mama waar we heel goed mee opschieten.
    Haar zoon en dochter waren een nachtspel aan het doen.
    En zijn om welke reden weet ik niet meer beginnen slippen en tegen een verlichtingspaal gereden.
    Bert was in coma en is een paar dagen later overleden.
    Hun dochter was zwaar gewond, maar heeft het overleeft.
    Wij kregen midden in de nacht toen telefoon van hun moeder.
    Dat doet raar zo een telefoon krijgen.
    Dus kan me er iets bij voorstellen als er ineens politie voor je deur staat en dat komt melden.

En nu maar slapen, want morgen terug kine.
    En dan onze opdracht uitvoeren, hopelijk lukt het.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
    Heidi
  • Oma AkkeOma Akke Gebruiker
    Fijn dat de prof je de kans geeft om thuis te herstellen. Is altijd beter en fijner dan een ziekenhuisopname.
    Dus: sterkte, en houd je maar koest, dat is voor nu heel belangrijk.
    Fijn dat je tóch nog thuis mag blijven!!! Beterschap verder!
    Heel erg zo'n ongeluk!! Zoveel verdriet ineens!
    Hallo Heidi,

Dat is dan ontzettend fijn voor je dat je naar huis mocht. Wel heel goed gaan rusten Heidi en dat zou toch moeten lukken op je rustige mooie slaapkamer en dan niet teveel spullen om prikkels te geven aan je longen. Hoop dat alles goed komt en dat de longfunktie voor aankomende donderdag weer verbeterd is en natuurlijk dat je maag het uithoudt!
    Ja dat is heel erg als er jongeren zo hun leven verliezen. Ze zien geen gevaar. Wat erg voor de families!

Heidi ik hoop nu echt dat je opknapt want je bent zo al zolang goed ziek. Beterschap!

knuffels,
    Elisa
Dit topic is gesloten