spiriva en foster, ventonil zonodig

23-02-2016 om 13:39 uur

Hallo allemaal,

Ik gebruik sinds eind januari jl. Spiriva en Foster en zn. ventonil dit mag ik ook innemen voor de inspanning, nu lees ik overal dat deze medicatie vooral is voor benauwdheid, maar ik heb juist last van kortademigheid, vanochtend een fietstest gehad en heb een longinhoud van 37%, als ik de ventwnil inneem voor inspanning merk ik dus geen verschil, zijn er meerdere die zich hierin herkennen?

Login of registreer om te reageren
03-03-2016 om 12:29 uur

Mij is altijd gezegd dat ik het moet innemen voor de inspanning

Login of registreer om te reageren
03-03-2016 om 13:42 uur

Heb je astma of COPD Emfyseem? Als je COPD hebt en al in een verder stadium dan kan het inderdaad zo zijn dat de ventolin niks meer doet en je dus geen verschil merkt, dat is typerend voor COPD helaas. Daarom wordt ventolin ook gebruikt bij de longfunctietesten.

Login of registreer om te reageren
03-03-2016 om 13:47 uur
Reactie op marleid

Mij is altijd gezegd dat ik het moet innemen voor de inspanning

Hoi Marleid,

Ik neem het inderdaad ook wel in voor de inspanning, maar merk ook dan geen verschil.

Login of registreer om te reageren
03-03-2016 om 13:48 uur
Reactie op Stefanie

Heb je astma of COPD Emfyseem? Als je COPD hebt en al in een verder stadium dan kan het inderdaad zo zijn dat de ventolin niks meer doet en je dus geen verschil merkt, dat is typerend voor COPD helaas. Daarom wordt ventolin ook gebruikt bij de longfunctietesten.

Hoi Stefanie,

Ik heb COPD Emfyseem, bedankt voor je reactie, zal het eens bespreken met de longverpleegkundige, had ik al eerder ook gedaan maar moest het nog wel aankijken, dus vandaar

Login of registreer om te reageren