ongeluk

02-03-2016 om 19:35 uur

Heb in 2011 een zwaar ongeluk gehad waarbij verschillende delen in mijn lichaam heb gebroken. wil hier niet te ver op in gaan.
maar heb toen ook 10 ribben gebroken en die zijn wel goed genezen maar waar ik tot vandaag pijn op mijn borst( borstbeen) heb en 3 a 4 keer per dag blokkeren met ademhalen en dat duurt dan 3 a 4 seconden laatste tijd neemt de blokkeringen toe.
In oktober 2015 heb ik longtest gedaan de uitslag is Chronische bronchitis. sinds ik de medicijn gebruik spiromax 2 maal daags gebruikt neemt de pijn op mijn borst en de blokkeringen toe.
terug naar de huisarts en die zei ook alles heeft een flinke klap gehad je ribben , longvlies, borstvlies , mogelijk je longen
mogelijk litekenweefsel kan iemand me advies geven want het is een vervelende pijn net of er iemand opstaat en dan slik weer voor paar dagen naxproxen. ook is er niks op de longfoto's te zien. maak me toch een beetje zorgen.

ook bij de fysiotherapie wordt ik behandeld met ademhalen en fietsprogramma
en mijn hartslag en zuurstof in het bloed wordt gemeten mijn hartslag is goed maar mijn zuurstof gehalte in mijn bloed is regelmatig tussen de 92 - 95 is aan de lage kant zegd de fysio

ook heb ik vandaag een longtest gedaan waarbij ik mijn longen met een stoot uit moet blazen
resultaat is 3,1 liter en 75 procent zelf ben ik 40 jaar jong en 1,80 lang en weeg 105 kilo. graag uitleg

wil graag wat antwoorden hebben voor het verwerken van het ongeluk en wil weten wat het is.

met vriendelijke groeten

Login of registreer om te reageren
05-03-2016 om 18:43 uur

Hoi jeroens dit verhaal komt me bekend voor. Ik ken ook iemand die zeer ernstig gewond is great en het eigenlijk een wonder is dat hij nog leeft. zou toch terug gaan naar de ha en een verwijzing voor de longarts vragen. Is denk ik toch nodig.

Login of registreer om te reageren
08-03-2016 om 19:31 uur

hoi daysy bedankt voor de info

in het verleden 2012 heb ik een camera in mijn slokdarm tot mijn maag ongeveer gehad maar gelukkig niks gevonden.
zijn er apparatuur om in mijn longen te kijken. En hoe zien mijn /ribben/longvlies/borstvlies eruit zien.
en op een rontgen foto is niks te zien, als je een mri scan laat doen bijvoorbeeld zie je dan wel iets.

groetjes

Login of registreer om te reageren
25-06-2017 om 09:11 uur

Beste allemaal

Is een tijdje geleden maar heb eindelijk een ct scan gehad gelukkig was er niks ernstig op te zien alleen liteken weefsel en dat mijn linker sleutelbeen vast zit maar kan voorlopig geen kwaad zei de arts verder was zag er alles goed uit, maar waar komen deze klachten dan vandaan: pijn op de borst/ribben, blokkeringen met ademhalen, pijn met ademhalen en klachten met inspannen.

De huisarts zei een keer dat het sydroom van tietze was maar de heelkunde zei van niet ik krijg nu speciale fysiotherapie.

Ook had ik een longcontusie bij mijn ongeluk hoelang duurt het dat longkneuzing is genezen.

Ik hoop dat het duidelijk is en antwoordt krijg waar ik weer verder mee kan.

alvast bedankt.

met vriendelijke groeten

Login of registreer om te reageren
25-06-2017 om 09:34 uur

Hallo Jeroen, erg vervelend, die gevolgen. Ik hoop dat de rest allemaal goed is geheeld. Tipje: Vraag je huisarts zeker een verwijzing naar de longarts, zodat een slaaptest kan worden gedaan om te kijken of je deze blokkeringen ook tijdens je slaap hebt. Dat zou in ieder geval slaapapneu kunnen aantonen of uitsluiten, want zeker in rust is een zuurstoftekort zorgelijk.
Ik ben zelf vorig jaar maart van bovenaan de trap voorover naar beneden gevallen, en kwam met mijn hoofd vol op de laminaatvloer terecht. Mijn rechterschouder heeft de grootste klap opgevangen op de onderste traptrede, waarbij ik mijn sleutelbeen dwars doormidden brak, en alles tussen borstbeen en schoudergewricht zwaar kneusde. Sindsdien heb ik nog steeds last van de longkneuzing; kan volgens de internist en longarts maanden zo niet jaren knap voelbaar blijven.
Ik heb wel slaapapneu, maar geen ademstops overdag.
Veel sterkte met het verwerken van deze toch zware klappen!

Groet
VonJot

Login of registreer om te reageren
28-06-2017 om 12:07 uur

beste vanjot

bedankt voor de reactie dus een longkneuzing kan zelfs 6,5 uur nog aanwezig sinds het ongeluk heb ik nooit meer die conditie gekregen als van te voren, ben vaak buiten adem, blokkeringen, bij op de borst en ribben.

groetjes jeroen

Login of registreer om te reageren
19-11-2017 om 09:39 uur

beste vonjot

In july ben ik vader geworden waar we heel trots op zijn.
Na deze datum kwam mijn vrouw er achter dat ik zo zwaar ademde met stops en ze heeft het ook paar keer opgenomen. Normaal waren we er nooit achter gekomen.
paar weken geleden naar de huisarts en stuurt me door naar de longarts ben heel benieuwd.
( in het ene ziekenhuis 6 maanden wachttijd ik zei tegen de huisarts dat gaan we niet doen naar een andere ziekenhuis en daar heb ik op 16 januarie een afspraak.
wordt vervolgd)

groetjes jeroen

Login of registreer om te reageren
28-01-2018 om 11:37 uur

beste allemaal

zou graag wat advies willen

De uitslag van het slaapapneu is 33 repeats waar ik ongelooflijk van schrok en over 2 weken krijg ik een masker voor de zuurstof.
zou ik dit hebben gekregen na mijn auto ongeluk was een flinke klap want heb toen 10 ribben gebroken en mijn borst geeft veel pijnklachten bij ademhalen zowel overdag als avonds.
Het is een drukkend gevoel op mijn borst.

hoop dat ik antwoordt krijg

met viendelijke groeten jeroen

Login of registreer om te reageren
28-01-2018 om 12:36 uur

Dag Jeroen,
Het is geen leuk nieuws om te horen, maar nu weet je toch beter wat er aan de hand is. Zou dat ook de pijn verklaren? Pijn van gebroken ribben duurt lang.
Zelf heb ik neuropathische pijn, en daar helpt gewone pijnmedicatie niet echt tegen.
Wat ik heb meegemaakt is helemaal wat anders dan bij jou, maar ik heb ook altijd pijn op de borst, soms echt ondraaglijk. Ik ben nu onder behandeling van een pijnkliniek, en dat helpt, de pijn is nooit weg, maar het is nu wel draaglijk, en ik kan beter functioneren. Het zal nooit meer worden als voor mijn ziekte, maar ik kan toch terug wat doen.
Als de pijn blijft aanhouden na al die tijd, raad ik je aan om een doorverwijzing naar een pijnarts te vragen, hopelijk kan die je helpen.
Ik hoop dat iemand je ook raad kan geven in verband met de slaapapneu.
Veel moed!
groetjes,
Ilse

Login of registreer om te reageren