Antibiotica

15-03-2016 om 10:41 uur

Ik heb dit jaar al 3 kuren prednison en antibiotica gehad.
Mijn huisarts was gisteren bij mij en ze vond dat veel en
ging de longarts hier over bellen. Nu ben ik erg
ongerust dat ik het niet meer
krijg wanneer ik erg benauwd ben. Heb COPD gold 4 16%
Het helpt mij heel goed en zou niet weten wat ik moet
als mijn longarts, die ik 1 x per jaar zie eraan gaan tornen.
Wie heeft dit ook gehad......

Login of registreer om te reageren
15-03-2016 om 17:17 uur

Hallo Ineke,

Ik snap dat je je zorgen maakt. Het is belangrijk om je vragen en zorgen te uiten bij je huisarts. Dan kan ze uitleggen waarom ze contact op wil nemen met je longarts.
Je kunt denken aanpassing van de medicijnen, eerder naar de longarts voor controle om er achter te komen waardoor je klachten erger geworden zijn.

Sterkte,

Spirit

Login of registreer om te reageren
15-03-2016 om 20:54 uur

Hoi Ineke, krijg je die kuren prednison en antibiotica dan telefonisch van de longarts? Want je schrijft dat je hem maar 1x per jaar ziet? Waarom zie je hem zo weinig en waarom geen medische controle voordat die middelen worden voorgeschreven? Ik kan me voorstellen dat je huisarts daar wat meer over wil weten? Ik denk dat je huisarts het goed bedoelt, maar je mag altijd vragen wat ze dan aan de longarts wil gaan vragen / zeggen. Dat is jou goed recht. Ik zou dus als ik jou was een afspraak met de huisarts maken en vragen wat de reden is dat ze de longarts gaat bellen ( of al gebeld heeft ) en wat er besproken is. Dat is de enige manier om antwoord op je vragen te krijgen. 3 kuren dit jaar, en het is pas 15 maart, dat is ook veel. Misschien kun je beter op een onderhoud gezet worden of iets dergelijks en wil de huisarts iets blijvends opperen.... maak een afspraak, stel je vragen en dan ben je weer gerustgesteld denk ik. Wel zou het beter zijn als je de longarts wat vaker ziet denk ik voordat de kuren worden voorgeschreven?

Login of registreer om te reageren
20-03-2016 om 22:01 uur

Misschien wil de ha overleggen met de lo arts of een opname zinvol is. Dan krijg je antibiotica door het infuus misschien gecombineerd met prednison ofzo. Het kan ook overleg zijn over een ander soort antibiotica. Ik zou mij maar niet al te ongerust maken, er zijn veel mogelijkheden om je te helpen! Beterschap gewenst!

Login of registreer om te reageren
20-03-2016 om 17:17 uur

Ik heb dit jaar al 3 kuren prednison en antibiotica gehad.
Mijn huisarts was gisteren bij mij en ze vond dat veel en
ging de longarts hier over bellen. Nu ben ik erg
ongerust dat ik het niet meer
krijg wanneer ik erg benauwd ben. Heb COPD gold 4 16%
Het helpt mij heel goed en zou niet weten wat ik moet
als mijn longarts, die ik 1 x per jaar zie eraan gaan tornen.
Wie heeft dit ook gehad......

Citeren

Login of registreer om te reageren