Subforum "Vraag het de longarts" en gesloten status

14-04-2016 om 16:37 uur

Hoi Modjes en Beheer,

Ik vroeg mij af wat de oorzaak is waarom besloten is om topics binnen het forum "Vraag het de longarts" na beantwoording van de LA op slot te zetten.
Ik had gisteravond willen reageren op een topic van Daantje over lichaamstemperatuur, maar kreeg dus te zien dat het topic wederom(had dit al vaker gezien bij andere topics) gesloten was.
Gevolg hiervan is dat je wanneer je iets wilt vertellen dat aansluit bij een topic dus genoodzaakt bent om óf een nieuw topic in een ander subforum aan te maken óf om iemand een privébericht te sturen.
Is het feit dat de stelregel "de longarts beantwoord een gestelde vraag binnen 1 topic eenmalig" niet voldoende om hierna een vinkje te zetten dát er door een longarts gereageerd is en daarna het topic open te laten voor reacties van leden?
Of dat er besloten kan worden, vind ik persoonlijk wat omslachtig, een nieuw subtopic aan te maken binnen het "deskundigen" subforum met een "praat hier verder over je topics die gesteld zijn aan de deskundigen" waarbij je in feite wel gebruik maakt van het subforum "deskundigen", maar zonder dat hier de deskundigen verantwoordelijk voor zijn.
Dan kan er nagepraat worden over een gestart topic voor de deskundigen, zonder dat dit de boards van de deskundigen verder teveel volzet met lange topics.

Daarbij ben ik heel benieuwd of ik het enige lid ben dat hier tegenaan loopt of dat andere leden hier eveneens ongemakken door ervaren.

Met vriendelijke groet,

Selah

Login of registreer om te reageren
14-04-2016 om 16:39 uur

En toen zag ik dat ik het in het verkeerde subforum heb aangemaakt....

Login of registreer om te reageren
15-04-2016 om 11:31 uur

Inderdaad vroeg ik me hetzelfde al af (niet dat je het in het verkeerde subforum hebt aangemaakt ;) ). Is dit een verkapte vorm van censuur? Geen kritische vragen mogen stellen over antwoorden van de longarts? Ik begrijp de gekozen methodiek niet helemaal.

Login of registreer om te reageren
15-04-2016 om 16:33 uur
Reactie op horta

Inderdaad vroeg ik me hetzelfde al af (niet dat je het in het verkeerde subforum hebt aangemaakt ;) ). Is dit een verkapte vorm van censuur? Geen kritische vragen mogen stellen over antwoorden van de longarts? Ik begrijp de gekozen methodiek niet helemaal.

Reactie op horta

Ik zie bijvoorbeeld het topic http://www.longforum.nl/discussion/12940114/huis-saneren#latest en daarin is gewoon nog veel advies te geven. Helaas gaat dat niet meer omdat onmiddellijk na de spam van het longfonds het topic is gesloten.

Hoi Horta,

Ik heb dit topic eerst aangemaakt in het subforum "offtopic" en gezien het feit dat dit onder "feedback" hoort is dit dus een verkeerd subforum. ;)

Ik heb het totaal niet over (verkapte) censuur of moeilijke vragen stellen.
Ik heb het over de vraag waarom topics die longartsen beantwoord hebben op slot gaan nadat ze een vinkje krijgen, terwijl de stelregel is dat een longarts een vraag maar eenmalig gaat beantwoorden.
Daarbij vind ik het nogal omslachtig om voor een antwoord op een gesloten topic een nieuw topic aan te maken, dan wel een privébericht te sturen dat niet altijd gelezen wordt.
Ik vind het mooie van een forum voor lotgenoten juist het kunnen delen van je ervaringen en mogelijke adviezen die bij jou wel of juist niet hebben geholpen te kunnen delen.
In het kader van (h)erkenning en gehoord worden door lotgenoten vind ik het persoonlijk lastig om te ervaren dat een topic voor longartsen dus op den duur op slot gaat.

Daarbij is het voor mij sinds de upgrade van het forum ontzettend lastig geworden om nog te kunnen vinden wat ik nodig heb op het forum én ben ik voor mijn gevoel al mijn data kwijt in wat ik wel en/of niet gezien heb op het forum.
Zo reageer je als astmapatiënt zomaar op een topic van een COPD patiënt die een totaal andere invalshoek nodig kan hebben.
Het voelt nu alsof ik het overzicht en het gebruiksgemak van het forum totaal kwijt ben.
De enige opties die ik nu gebruik zijn de link waarop je de nieuwste topics kunt zien in een lijst en die scan ik dan om te zien of iets mij aanspreekt om te lezen of om op te reageren en mijn inbox(privéberichten) en de wereldbol wanneer iemand mij gequote heeft of op mijn topic heeft gereageerd.
Verder kan ik met het forum dus exact niets meer.
Ik mis dus ook het gezellige contact buiten het lotgenotenschap en dat vind ik jammer.

Login of registreer om te reageren
Moderator
18-04-2016 om 12:32 uur

We zijn ermee bezig Horta.
Het lijkt nog niet helemaal goed te gaan in de topic's deze zouden niet direct gesloten moeten worden
Je hoort me

Login of registreer om te reageren
18-04-2016 om 16:14 uur
Reactie op Gwenny

We zijn ermee bezig Horta.
Het lijkt nog niet helemaal goed te gaan in de topic's deze zouden niet direct gesloten moeten worden
Je hoort me

Heel erg bedankt voor je berichtje Gwenny.
Succes met uitzoeken.

Login of registreer om te reageren
19-04-2016 om 17:14 uur

Inmiddels is het weer mogelijk om berichten te plaatsen in topics nadat deze zijn beantwoord door de longarts/Longfonds Advieslijn en zijn afgevinkt.

Bedankt voor het melden van dit probleem Selah. Als jij of iemand anders toch nog problemen ervaart met reacties plaatsen in de subforums van de Longartsen en/of Advieslijn dan horen we dit graag!

Login of registreer om te reageren
19-04-2016 om 19:11 uur
Reactie op Solstice

Inmiddels is het weer mogelijk om berichten te plaatsen in topics nadat deze zijn beantwoord door de longarts/Longfonds Advieslijn en zijn afgevinkt.

Bedankt voor het melden van dit probleem Selah. Als jij of iemand anders toch nog problemen ervaart met reacties plaatsen in de subforums van de Longartsen en/of Advieslijn dan horen we dit graag!

Bedankt voor het snelle reageren Solstice!
Hopelijk is het probleem nu verholpen.

Login of registreer om te reageren