camper

02-05-2016 om 14:32 uur

Ik ben Maddy en een vrouw van 66...ik heb astma ontstekingen in mijn longen volgens de ha......Thuis gaat het meestal redelijk en kan ik goed leven met seretide en spiriva. Als we met de camper weggaan heb ik veel meer last ik blijf hoesten en als we een dag hebben gereden s avonds koorts. Heeft iemand hier een verklaring voor?
We hebben wel een agregaat bij ons met benzine erin....ik heb alle gaten al dicht staan...het is erg vervelend en ga er tegen opzien om weg te gaan.....graag ideen...

Login of registreer om te reageren
02-05-2016 om 20:38 uur

Hoi MaddyV,

Logischerwijs zou ik concluderen dat het in je huis droger is dan in de caravan/camper.
Gevolg van een droger klimaat is dus betere conditie en gevolg van nattigheid dus inflammaties van de longen.
Waarvoor hebben jullie de agregaat en bestaat hier een andere optie voor?
Daarbij zou je kunnen denken aan een machine die het vocht uit de lucht haalt om mee te nemen op je reisjes.
Een luchtbevochtiger kan bij een te droge omgeving helpend zijn, maar er moet toch ook iets zijn dat omgekeerd werkt?
Je zult nooit helemaal de situatie van thuis kunnen evenaren, maar mogelijk kan dit wel iets helpen.
Ik heb nooit echt gereisd met astma.
Wel was er op scouting regelmatig een kamp met de tent en daar was ook vaak veel klam en vochtig, maar daar nooit echte klachten gehad.

Login of registreer om te reageren
08-05-2016 om 06:10 uur

Als ik met mijn bus (campertje) weg ga moet ik op de "koude" letten ... tocht en kou zijn voor mijn longen erg vervelend. Zelf heb ik in mijn bus 4 accu's die constant opgeladen worden tijdens het reizen. Mijn busje rijd op benzine en lpg en zit er een nieuwe motor van 2 jaar oud in. De verwarming en het koken gebeurt ook op lpg, heb alles zelf gebouwd.

Rijd je camper op diesel? Hier kan ook de oorzaak in zitten. Weet niet de trigger van je long problemen want die vermeld je 123 niet.

Strekte en hoop dat je snel weer camper plezier hebt.

Login of registreer om te reageren
08-05-2016 om 07:50 uur

Zitten er hoezen om de kussens? Dat kan ook erg stoffig zijn.

Login of registreer om te reageren
10-11-2018 om 18:15 uur

bedankt voor jullie reactie s ....ja wij koken ook op LPG en de camper rijdt op Diesel...maar vooral als ik heel de dag op reis ben veel last

Login of registreer om te reageren
10-11-2018 om 22:15 uur

Kan komen door vermoeidheid.
Een hele dag onderweg en in de weer is bij mij
voldoende om helemaal af te zijn.
Hoesten, benauwdheid is het resultaat.
Stress door de vele nieuwe indrukken?

Login of registreer om te reageren