Actief zijn of niet bij reutelen

03-05-2016 om 14:38 uur

De topic is eigenlijk gelijk de vraag.. Ik zit mezelf in de weg wat moet ik doen bij reutelen moet ik juist mijn rust pakken? of lekker op de loopband gaan zodat het los komt?

Login of registreer om te reageren
04-05-2016 om 14:08 uur

Susanne, als ik reutel, zaag en brom, voel ik me beter bij een matige vorm van beweging. Dus kleine huish. klusjes zoals was vouwen, afwassen, lichte opruimwerkzaamheden e.d. Ook wandelen in een rustig tempo doet mij goed.
Ik word juist onrustig als ik in bed lig en ik hoor mezelf zo zagen en brommen.
En je fluttert? Dan zou het misschien daardoor kunnen komen, dat het diepere slijm nu los begint te komen.

Login of registreer om te reageren
04-05-2016 om 17:03 uur

Ook ik pas dan mijn activiteiten aan naar matig bewegen. Wandelen kan altijd. Ik bed liggen verergerd meestal het rochelen en mond dan bij mij vaak uit op een longontsteking. Daarom gewoon matig aktief blijven bewegen. Op de loopband kan maar dan wel op een wandeltempo! Maar nu het zo'n lekker weer is, loop ik liever buiten.

Login of registreer om te reageren
04-02-2019 om 13:46 uur

Hallo,

Ik weet niet of ik op dit topic kan inhaken, is al lang geleden neergezet. Maar ik heb ook al een hele tijd last van een reutelende uitademhaling. Ben bekend met COPD gold2 met chronische bronchitis/astma. Ik heb vanaf oktober diverse anti-biotica kuren en Prednison gehad. Veel verkouden geweest en luchtweginfecties gehad.
Het reutelen blijft, soms is het even weg, maar het komt steeds weer.
Ik kan het slijm (tenminste heb het gevoel dat het slijm is) ook heel moeilijk ophoesten. De longarts merkt het telkens op als hij luistert met de stethoscoop maar hij doet er verder niks mee.
Is er nog wat aan te doen en kan het kwaad dat dit zo lang duurt?
Graag tips...voel me er soms erg benauwd door.

Groetjes Nicy

Login of registreer om te reageren
04-02-2019 om 13:50 uur

Fysiotherapie? Kan je huffen, dan zeker dat proberen en anders een fysiotherapeut zoeken die je dat en andere technieken kan leren om het slijm makkelijker op te hoesten. Beweging is ook belangrijk, dan komt het makkelijker los. Als er veel slijm blijft zitten is dat weer een lekkere bodem voor een bacterie.

Login of registreer om te reageren
04-02-2019 om 13:55 uur

Hoi Daantje,
bedankt voor de snelle reactie. Ik ga het volgende x aankaarten bij de longarts, en dan een doorverwijzing vragen voor de fysio. Inderdaad moet het wel een fysio zijn die deze technieken mij kan aanleren. Ik merk inderdaad ook dat beweging het beter losmaakt. Ik heb het gevoel dat ik in een vicieuze cirkel zit ermee, want inderdaad dat slijm is weer een goede voedingsbodem voor bactiƫren. Zodat ik binnen nu en korte tijd weer een luchtweginfectie krijg. Om moedeloos van te worden...

Login of registreer om te reageren
04-02-2019 om 14:26 uur

Hallo Nicy71,

Ik heb je een berichtje gestuurd.

Groetjes,

Spirit

Login of registreer om te reageren