Foster werkt niet goed genoeg

16-05-2016 om 09:21 uur

Hallo,
Ik wielren op redelijk hoog niveau en gebruik sinds 2 jaar Foster 2x daags 2 pufjes. Daarvoor heb ik tevergeefs andere productien geprobeerd, waaronder simbiocort en ventolin.
De eerste 2 seizoenen werkte Foster redelijk, niet 100%. Momenteel heb ik het gevoel dat de werking veel minder is, waardoor ik al vroeg de wedstrijden moet staken.
Heeft er iemand een oplossing? Een ander middel? Een middel erbij (geen ventolin)? hogere dosis?

Login of registreer om te reageren
16-05-2016 om 10:28 uur

Overleggen met je arts, misschien is je astma wel van de rit, of het je tijdelijk verhoging van de pufjes nodig.
dus naar de dokter, volgens mij is dat de oplossing. succes!

Login of registreer om te reageren
20-05-2016 om 15:39 uur

Ik denk dat de pollen ook een rol spelen. Ik heb de laatste tijd ook toegenomen klachten (zit ook vaak op de racefiets) en bij allergietesten is mijn reactie op pollen niet eens groot genoeg in vergelijking met de reactie op histamine om van hooikoorts te spreken. Voor mijn gevoel vergroot dat toch de astmaklachten.

Login of registreer om te reageren
20-05-2016 om 23:50 uur

Gebruikt ook Eklira bij de foster
De verpleegkundige vertelde dat je die moet zien als wipwap zodat de foster beter werkt
Zie het zelf zo dat een van de twee dan werkt

Login of registreer om te reageren
23-07-2016 om 10:49 uur

Hoi, hopelijk gaat het al beter.

Ik gebruik Foster Nexhaler elke dag 1x spiriva. En heb last van hooikoorts en gebruik daarvoor Arius.
De combinatie van deze medicijnen, zorgt ervoor dat het goed te handelen is.

Als ik ga sporten wat ik 4 a 5x per week intensief doe ( fitness, harlopen, wielrennen, hockey) gebruik ik 1 puf Bricanyl 250 daarbij.

Ga nu ook starten met het trainen met een elevation trainingsmasker dit doe ik samen met mijn personal trainer (www.ptjoraline.nl) en zorgt ervoor dat mijn weerstand beter wordt. Dit is fase 2, de eerste fase met haar gewerkt aan cardio/ kracht en dit heeft ervoor gezorgd dat mijn longen geen belemmering meer zijn qua lichaam dat goed in conditie is. Nu dus naar the next level zodat ik maximaal kan presteren in wedstijdverband.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Login of registreer om te reageren