Avond-4-daagse

07-06-2016 om 19:55 uur

-7 juni 2016-
Hey iedereen,

Jeetje, het is al een tijdje geleden dat ik heb geschreven. Even stond alles hier een beetje op de kop en wist ik van voor niet dat ik ook nog van achter leefde. Maar nu gaat alles weer goed en weet ik ook weer dat het goed gaat met me!

Wat er allemaal gebeurt is, heel veel, ik zal het allemaal in het kort een beetje proberen te vertellen.

Ongeveer 2 weken geleden had een vriend het erg moeilijk in zijn leven en wilde uit het leven stappen, op een avond heb ik een hele tijd met hem zitten kletsen, ik dacht dat hij goede hulp kreeg van een vriend waar hij zou worden opgevangen. Zijn drang om te gaan was groter en 's morgens las ik een afscheidsberichtje, nadat ik 112 heb gebeld en ik later te horen kreeg dat ze op tijd waren en dat hij in het ziekenhuis was voor de juiste zorg was ik helemaal opgelucht!

In deze periode is mijn oma ook weer opgenomen geweest in het ziekenhuis, het ging weer niet goed met haar. Gelukkig is ze nu weer thuis, dat doet haar goed. Ik krijg geregeld een fotootje gestuurd en ik hoop binnenkort even naar haar toe te kunnen. Zo kreeg ik vanmiddag een foto dat mijn oma even buiten zat, mijn oma is een buitenmens en het liefste zou ze de hele dag in haar mooie tuintje ploeteren. Op de foto heeft ze een schaar vast en zit ze op de stoel dode bloemetjes uit haar struik te knippen. Zo fijn om zulke foto's toegestuurd te krijgen. Ik zat vanmiddag buiten op mijn stoeltje te genieten van het mooie weer en heb selfies van mezelf gemaakt, een foto waar ik een virtuele knuffel geef aan mijn oma en van Damaris en mij en die kant op gestuurd.

Ook de verjaardag van mijn zusje kwam tussendoor, het was heel erg benauwd en drukkend in de lucht de dagen voor, op en na haar verjaardag. Dat kwam niet ten goede. Samen met de stress en het slechte zorgde het ervoor dat mijn longen niet helemaal goed zijn werk deden. Hierdoor moesten we dan ook eerder op mijn zusjes verjaardag naar huis dag de bedoeling was. Doordat het die dag soms regende zaten we met zijn allen binnen, helaas! Wel samen met mijn neefje kunnen knuffelen, wat wordt hij groot, nu 8 maanden, maar zo lekker wijs!

Dit alles gebeurde in nog geen week tijd, de dagen erna had ik niet echt veel in de agenda staan, maar toch was ik druk met van alles, fysio, fitness, creatieve therapie, met een vriendin thee drinken, de huisarts, mijn emoties op de rit krijgen, mijn longen op de rit krijgen en donderdag heb ik het besluit dan maar genomen een paar dagen echt helemaal niets te doen, echt volledige rust om mijn longen tot rust te laten komen en het werkt. Na een dag voel ik me gelukkig veel beter, alleen mijn benen doen pijn, verzuring denk ik.

Afgelopen zondag wou Dave graag naar Rotterdam, de trap beklimmen. Terwijl Dave de trap beklimt met 142 treden wacht ik rustig onder aan de trap en maak een praatje met één van de security mannen. Hij verteld dat ik met een lift op het dak kan komen, vanwege dat ik minder valide ben door mijn astma. Hij gaf aan me naar boven te willen begeleiden, dat leek me wel leuk ja! Dan kon ik ook over het dak lopen en van het uitzicht genieten. Zo gezegd zo gedaan, kwam ik boven aan, Dave vond dat super leuk! Daardoor konden we samen over het dak een rondje lopen en genieten van het mooie weer en het uitzicht, en die was helemaal geweldig!
Na een uurtje ging ik met de lift weer naar beneden. Dave heeft al die tijd boven gewacht tot hij me zag, waardoor hij foto's had van het naar beneden lopen op de trap. Wat heeft mijn man een energie zeg, de trap liep hij op met 1 keer een stop zodat ik een foto kon maken en naar beneden deed hij ook in 1 keer, dan ben ik wel een beetje jaloers op hem.
Voor we Rotterdam verlaten eten we een lekker ijsje, onderweg naar huis val ik in slaap, ben toch best wel een beetje moe...

Deze week begint mijn week redelijk rustig en is alles redelijk overzichtelijk. De onrust is weg, mijn longen doen het weer super goed en ik geniet iedere dag super veel van het hele mooie weer! Ik sta vroeg op zodat ik voor de warmte mijn dingetjes kan doen die echt moeten en energie kosten, daarna pak ik mijn rust. Gistermiddag naar de fitness en gisteravond de eerste avond lopen van de avond vier daagse.

Nee, ik doe niet mee met de grote groep, in Hoorn hebben we een mankenelis groepje, of zo noem ik het dan. Deze mensen die niet 4 avonden 5 km kunnen lopen mogen mee lopen in de groep met mensen met een long ziekte, hart ziekte of etalage benen en lopen dan 2,5 km en zo ik ook. Ook mag je van de 4 avonden er 1 laten vallen als het even niet gaat. Ook loopt er begeleiding mee vanuit verschillende fysiopraktijken in Hoorn en omgeving.

En zo was dus gisteren mijn eerste avond tijdens de avond vier daagse. Op mijn fietsje vertrek ik op tijd naar de verzamelplek, die is niet zo ver van ons huis vandaan. Daar vertrekken we rond 6 uur met een man of 60, waarvan een derde fysiotherapeuten zijn aan onze wandeling. Iedereen loopt zijn eigen tempo en al snel ontstaan er verschillende groepjes. Drie kwartier later komen we aan bij het startpunt, nog even een aantal mensen gedag zeggen en dan door naar huis.

Vanavond was de tweede avond, mijn eigen fysiotherapeut loopt vanavond ook mee, hoe leuk is dat. Weer loop ik voorin de groep en maken we ons rondje, tussendoor wordt er een beetje gekletst en soms zelfs gelachen. Ook vandaag doen we ongeveer 45 minuten over het rondje. Wat is dit leuk, het kost veel energie, maar ik doe het wel eventjes!!

Morgenmiddag ga ik eerst naar mijn werk, 2 uurtjes werken, als ik me dan goed voel loop ik ook deze avond en anders is dit mijn baal dag. Donderdag loop ik in ieder geval mijn laatste avond!!

Wat voel ik me trots, ik doe het toch maar weer. Het was even een goede week een heel stuk minder, maar mijn rust dagen hebben wel degelijk zin gehad, en ook op mijn rustdagen nog wel het één en ander kunnen doen, zodat ik niet helemaal gek werd van het stil zitten, jullie zullen het al wel begrepen hebben, ik ben het liefste altijd bezig (ook wel het bezige bijtje genoemd). Maar met de bezigheden van een beetje kijken wat we in onze vakantie willen gaan doen, Geocaching puzzels maken, een boek lezen en papierwerk uitzoeken hielp me wel goed de dag door.

Ik wens iedereen al het goeds! Geniet van het mooie weer nu het nog kan en eind van de week probeer ik weer wat op mijn blog te schrijven!!

Tot snel lieve mensen!!!

Login of registreer om te reageren
07-06-2016 om 20:33 uur

Ik vind dat je nog echt veel doet! Ben benieuwd hoe het werken je gaat vergaan. Hoeveel uur werkte je voor je ziek gemeld bent?

Login of registreer om te reageren
11-07-2016 om 20:28 uur

@Daantje, Het werk heeft de nodige hobbels gekost maar inmiddels lijkt er vorm te zijn gekomen aan wat wel en niet kan en ook op het werk duidelijk te zijn. Ik zit inmiddels in 'spoor 2' en moet op zoek naar werk wat ik wel zou kunnen en me ook leuk lijkt... Ik ga er zo een nieuwe blog over plaatsen.

Login of registreer om te reageren
Moderator
13-07-2016 om 19:53 uur

Hi Marleen top dat je weer een stuk hebt geschreven en heel goed dat je het doet die 4daagse. Belangrijk als je iets leuk vind dit ook probeert na te streven! Keep up the good work

Login of registreer om te reageren