Dekkerswald, Heideheuvel, of Schoondonck?

10-07-2016 om 14:12 uur

Ik ben me aan het oriƫnteren op een revalidatiecentrum voor een klinische revalidatie. Ik heb ernstig astma wat de laatste jaren ontregeld is geraakt waardoor ook mijn conditie zeer slecht is en niet zelfstandig meer op te bouwen. Momenteel ook arbeidsongeschikt, maar hoop na revalidatie terug te kunnen keren in het arbeidsproces. Ik ben nog geen 30, dus vrij jong.

Nu heb ik op internet gekeken en deze 3 centra zijn alledrie bereikbaar voor mij, maar ik kan niet goed vinden waarin ze verschillen. Daarom ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met meer dan 1 centra, of anders in ieder geval met een van deze centra. Wat ik zoek in de revalidatie is uiteraard opbouwen van conditie (wat ze alledrie wel zullen doen), maar daarnaast zou aandacht voor het dagelijks leven en terugkeer in het arbeidsproces ook wel fijn zijn. Ik lees wel eens dat het revalidatie heel goed gaat in het centrum, met rust en regelmaat, maar dat het dan thuis vaak lastig in te bouwen is. Wellicht zijn er centra die daar al wat meer aandacht aan besteden?

Alvast bedankt voor jullie ervaringen en tips

Login of registreer om te reageren
10-07-2016 om 20:36 uur

Hoi jan,
ik heb de eerste maanden van dit jaar 12 weken in heideheuvel gerevalideerd. Ik ben fysiek en mentaal erg vooruit gegaan. Er was zeker aandacht voor terugkeer in het arbeidsproces als dat een doel is. Ik had de laatste weken op vrijdag een therapeutische thuisdag om het geleerde in praktijk te brengen. Ik heb veel geleerd over energie verdelen en ook best mijn verwachtingen bij moeten stellen. Inmiddels bijna 3 maand thuis. Ik ben weer rustig aan het opbouwen met werk. Vsn belang was dat dat heel rustig aan wordt opgebouwd. Het lukt me over het algemeen aardig goed om ht geleerde in praktijk te brengen. Maar dat is wel iets wat je zelf moet doen. Ga je weer op oude voet verder zul je zo terug bij af zijn. Het is een omslag die je moet maken en dat moet je echt zrlf doen.
ik merk meteen aan mijn lijf als ik over mijn grens ga. Dan ga ik terug naar wat ik geleerd heb. Pauzes nemen niet te veel in een dag proppen en mijn rust pakken.
Ik fitness 2 keer per week nog steeds volgens het principe van heideheuvel. Ik merk nog steeds dat ik vooruit ga. In het begin was het even zoeken maar momenteel gaat het steeds beter met me. Of ik volledig mijn werk weer zal kunnen doen is nog afwachten (gehandicapten zorg) maar mijn streven is het wel.
Een heel verhaal maar denk dat het resultaat na de opname ook afhankelijk is van wat je met het geleerde doet.

Login of registreer om te reageren
19-07-2016 om 09:55 uur

Hoi,
ik heb vorig jaar gerevalideerd in Dekkerswald. Ik was toen 43 jaar en voelde mij ook erg '"jong", maar er waren op dat moment meer jongere mensen. In het begin was het erg moeilijk om vol te houden weg van huis. Daar hebben ze me zeer goed in gesteund. Ik ben zeer tevreden over de behandeling. Medewerkers zijn erg betrokken en veel gezellige momenten gehad. Je gaat ook iedere week naar de sauna voor ontspanning en de activiteiten zijn goed verdeeld over de week. Zelf hoefde ik niet terug te keren in het arbeidsproces, maar daar is genoeg begeleiding voor wat ik heb begrepen. Er worden steeds haalbare doelen gesteld en je werkt ook 1-op-1 met behandelaars, waarbij zij je goed adviseren en geruststellen bij alles wat je lastig of moeilijk vind. Maar daarna kom je dus thuis, je bouwt het thuiskomen wel op, maar dat thuis zijn viel tegen. In een druk gezin is het moeilijk vol te houden wat je geleerd hebt. Ben dan ook vaak te ver gegaan, omdat het gezin dat vergt. Maar ik weet mij met het geleerde altijd weer te corrigeren. Mijn conditie is heel goed vooruit gegaan. Van slechts 1km volhouden met wandelen naar 10km! Al met al gaf de revalidatie mij een soort "reset". Even weg uit je omgeving om jezelf terug te vinden en te zoeken wat je wel en niet kan. Jezelf beter leren aanvoelen en vooral beter leren ademhalen... Succes! Als je nog vragen hebt, stuur me dan gerust een persoonlijk berichtje...

~Goudlokje~

Login of registreer om te reageren