Dilemma

02-08-2016 om 18:56 uur

Het gaat hier al weken niet lekker veel pijn met inademen en erg benauwd en dan weer verhoging/koorts
en hoesten met soms groen en bloed.
Ik ben al verscheidende keren op de huisartsenpost geweest en de ambulance laten komen daar hebben ze mij verneveld en kuurtjes mee gekregen van de huisartsenpost.

Nu heb ik ook meerdere keren contact gehad met de longpoli een paar keer maar ik krijg het idee dat ze het niet serieus nemen met mij.
En ik voel gewoon aan mijn lichaam dat het niet goed zit.
En nu dat mijn longarts weg is en ik nu bij een andere longarts zit is die klik is er niet die ik wel meteen had met mijn vorige longarts.

Nu zit ik in overweging om over te stappen naar een ander ziekenhuis maar kan dit zomaar of heb je daar een verwijzing voor nodig via je huisarts of longarts?

groetjes wendy

Login of registreer om te reageren
02-08-2016 om 19:01 uur

Is een andere longarts binnen je eigen ziekenhuis niet een betere eerste stap?

Login of registreer om te reageren
03-08-2016 om 07:59 uur

Hoi Wendy,
Als je wilt overstappen naar een anders ziekenhuis dan heb je daarvoor inderdaad een nieuwe verwijzing voor nodig. Dit kan via de huisarts.
Overstappen naar een andere longarts in je eigen ziekenhuis kan zonder verwijzing, dus dat lijkt me best een goed idee.
Sterkte er mee!

Login of registreer om te reageren
03-08-2016 om 08:07 uur

Ik ben jaren geleden ook overgestapt van de ene la naar de andere, in hetzelfde ziekenhuis. Dit was geen probleem (en ik ben er op de dag van vandaag erg blij mee!)

Login of registreer om te reageren
03-08-2016 om 12:41 uur

Als je een andere longarts neemt in het zelfde ziekenhuis heb je wel nog dezelfde poli mensen toch? Ik zou in dit geval ook bij een nieuwe LA voorzichtig zijn om zijn of haar collega af te vallen, ze houden elkaar vaak toch wel een beetje de hand boven het hoofd. Ik persoonlijk denk dat een nieuwe start in een ander ZH dan fijner kan zijn. Inderdaad met een verwijzing via de HA. Maar ook dat geeft geen garantie dat je een fijnere LA krijgt. Je zou eens via zorgkaart.nl kunnen kijken naar recensies van longartsen in het ZH die jouw voorkeur heeft. Zo ken ik b.v. een LA daar zou ik een op sterven liggende mier nog niet heen sturen, wat een akelige man. Je kunt vaak op de site van een ZH de namen van de artsen bekijken en dan kun je zo weer via google de recensies bekijken!

Login of registreer om te reageren
03-08-2016 om 12:41 uur

De stap naar een ander ziekenhuis is een grote stap...soms nodig en beter, maar als je binnen je eigen ziekenhuis kunt overstappen naar een andere arts, lijkt me dat iets om eerst te proberen.
Sterkte ermee!

Login of registreer om te reageren
03-08-2016 om 12:46 uur

Daarbij woont Wendy in een regio waar de ziekenhuizen niet voor het oprapen liggen volgens mij.

Login of registreer om te reageren
03-08-2016 om 18:18 uur

iedereen bedankt voor de tips

@ daantje nee je hebt hier eigenlijk niet veel keus.

Login of registreer om te reageren
03-08-2016 om 19:16 uur

Hoi Wendy, wat naar allemaal! Wil je even zeggen dat ik ook overgestapt ben vanuit hetzelfde ziekenhuis waar jij onder behandeling bent naar n ander ziekenhuis. Gewoon zonder verwijzing oid hoor. Heb de poli in het andere ziekenhuis gebeld en uitgelegd hoe de vork in steel zat en kon met 1,5 week terecht. Wel moet je dan nog zelf zorgen dat je status overkomt naar t nieuwe ziekenhuis. Maar dat kwam ook goed.
Je mag me gerust een pb sturen!
Sterkte hoor!!

Login of registreer om te reageren
03-08-2016 om 19:18 uur

eerlijkheid duurt het langst, denk ik altijd. ik denk dat je met je eigen la eerst een gesprek aan moet gaan dat je niet tevreden bent en graag een andere arts wilt. vaak zal dat goed begrepen worden. Kom je namelijk wel plots op de spoed terecht bij je oude la is dat echt niet prettig.
Bij het gesprek kun je vragen wat de beste optie is, dit ziekenhuis of toch een ander ziekenhuis. (zo heb ik het toen wel gedaan bij mijn huisarts, dit ook aan mijn nieuwe ha doorgenomen en t ging allemaal prima, veel begrip)

ik ben ook veranderd van la in hetzelfde ziekenhuis, dit wilde ik al maar toen de la op een andere dag ging werken, en dat mijn werkdag was was het duidelijk dat ik een andere arts nodig had. heb wel overlegd met mijn nieuwe la dat ik ontevreden was over mijn oude la, niet dat hij niet goed werkte maar dat ik hem vaak niet begreep, we hadden geen klik. weer alle begrip.

heel veel sterkte wendy, het is een vervelende situatie, maar alleen jij kan kiezen voor jezelf.

Login of registreer om te reageren
03-08-2016 om 19:26 uur

Ik ben ook wel eens van ziekenhuis veranderd. Zat namelijk eerst in de plaats waar mijn moeder woonde maar toen ik klaar was met studeren, geen studenten OV meer had en een baan had en me echt ging settelen in de plaats waar ik woonde, wilde ik graag daarheen. Ik heb dat toen besproken met mijn longarts en hij heeft toen gezegd dat ik maar moest proberen een afspraak te maken in Rotterdam en als dat niet lukte, dat hij wel een brief oid zou schrijven. Ik weet niet meer of ik toen een brief van mijn huisarts nodig had of niet, dacht eigenlijk van niet. In mijn nieuwe ziekenhuis moest ik toen iets ondertekenen dat ze mijn dossier op konden vragen en ik heb later gezien dat ze dat idd gekregen hebben. Ik zou het ook zeker met je longarts bespreken, Wendy.

Login of registreer om te reageren