Test behandeling met beclometason, bijna 4 jarig kind

03-08-2016 om 08:17 uur

Hallo,

Mijn zoontje is eigenlijk altijd ziek geweest... dat wil zeggen veel problemen met luchtweg, bijna alle kinderziekten gehad, vaak aanvallen van pseudokroep, koortstuipen meegemaakt en achina, laatste herfst en winter elke maand aanval van koorts minimaal 5 dagen aan een gesloten. Niet bekend met astma aanvallen.

We lopen dus nu bij een kinderarts, welke wij volgende week weer zien. We zijn gestart met een proef behandeling in de vorm van een puffer beclometason. Eerste maand moesten we 2x2 daags puffen waarin we ons kind echt hebben zien opbloeien. Meer energie, middag slaap ingeleverd, dag en nacht zindelijk en weer goed eten en een vrolijk mannetje en sindsdien ook geen koorts meer gehad. Nu zijn we ruim 3 weken terug naar 2x1 daags en de laatste ander halve week heb ik een jongetje wat hele rare emotionele buien heeft, schreeuwt s'nachts mij wakker en met een kus en knuffel gaat ie weer slapen maar wel 2x per nacht. Daarbij geeft hij klachten aan van buikpijn en is weer veel moe. Daarbij plast hij nu soms ook weer in de broek. Ik heb het gevoel dat dit komt doordat we minderen met de puffen... Nu is eigenlijk mijn vraag aan jullie het volgende:
Ervaren jullie ook duidelijke verschillen tussen het gebruik van de puffen of het minderen ervan?
Zijn jullie bekend met bovenstaande verhaal?

Ik hoor jullie feedback graag, kan ik misschien wat mee doen! Bedankt voor de reactie alvast.
Groetjes een beetje bezorgde moeder

Login of registreer om te reageren