stof achter linnenkast

04-08-2016 om 18:15 uur

Vandaag heb ik een 3 deurs linnenkast weg gehaald, en zoals verwacht zit er achter teveel stof. Wanneer de kast er staat kun je dit niet weg halen, maar eigenlijk moet dit natuurlijk wel.

Hoe doe jij dit? haal je jaarlijks je kasten weg om er achter schoon te maken, of seal je het naadje tussen kast en muur dicht zodat er geen stof achter kan komen.... of....... alle tips zijn welkom!

Login of registreer om te reageren
04-08-2016 om 18:47 uur

Ik heb inbouwkasten :D

Kan je er met een dunne, lange, smalle stok of plumeau niet achter?

Login of registreer om te reageren
04-08-2016 om 19:00 uur

Inderdaad heel lastig. Het enige dat ook ik kan bedenken is een lange steel met daaraan de plumeau waar Daantje ook al over sprak.
Hetzelfde euvel is natuurlijk met kasten in de woonkamer etc.
Persoonlijk heb ik de neiging om alles op wielen te zetten, van die stoere wielen die je ook wel onder (pallet-)salontafels ziet. Lijkt me reuze handig. Paar stoere wielen eronder, je rijdt die ellendige kasten zo van de wand weg en klaar is Kees.
Sorry, ik heb er ook verder geen kant en klare tip voor.:(

Login of registreer om te reageren
04-08-2016 om 19:05 uur

De enige hoge kast in mijn woonkamer die ik heb, heeft geen achterwand dus daar kan je gewoon doorheen stofzuigen en ook verzamelt zich er dan minder stof. Misschien ook nog een optie.

Login of registreer om te reageren
04-08-2016 om 19:10 uur

Ha, wat super mee gedacht!
De enige optie die ik nu kan bedenken is eenmaal per jaar de kasten van de muur....

plumeau verzameld/stuift ook veel stof, en t lukt niet om achter de linnenkast te komen.

misschien komt de gouden tip nog ;-)

Login of registreer om te reageren
04-08-2016 om 19:14 uur

Of je kasten juist een stukje van de muur af zodat je er gewoon met de stofzuigerslang achter kan?

Login of registreer om te reageren
04-08-2016 om 19:18 uur
Reactie op Daantje

Of je kasten juist een stukje van de muur af zodat je er gewoon met de stofzuigerslang achter kan?

Daar zit ik idd ook al aan te denken...

Login of registreer om te reageren