Spontane bloed neuzen

08-08-2016 om 19:41 uur

Hallo ik hen COPD gold 3 en gebruik de Foster, de Spiriva en de Salbutamol, ook zit ik onder de bloed rode stootvlekken op mijn armen maar nu heb ik de laatste tijd ook spontane bloedneuzen, kan dit ook een bijwerking zijn van de med? Herkent iemand dit ?

Login of registreer om te reageren
09-08-2016 om 12:51 uur

Mijn zoon had jarenlang ernstige en langdurige bloedneuzen, zodanig dat we soms naar de SEH moesten om de bloeding te laten stelpen.
Geen oorzaak te vinden.
Toen hij bij een andere longarts kwam en deze hem van de Foradil overzette naar de Serevent, stopten de bloedneuzen spontaan!
De stootvlekken zoals jij ze noemt, heb ik ook van jarenlang inhaleren van de corticosteroïden, ik heb Budesonide, maar de soort maakt niet zoveel uit.
Elke dag je armen goed insmeren met een rijke bodymilk of creme, ik draag zo vaak mogelijk lange mouwen en probeer stoten te vermijden.
Ik kreeg laatst een spetter braadvet op mijn arm, dat werd een afschuwelijke blaar die openging en er ontstond een gat. Dat heeft weken geduurd voordat het dicht was, met speciale wondgel die ook voor doorligplekken wordt gebruikt.

Login of registreer om te reageren
09-08-2016 om 20:06 uur
Reactie op Thirza

Mijn zoon had jarenlang ernstige en langdurige bloedneuzen, zodanig dat we soms naar de SEH moesten om de bloeding te laten stelpen.
Geen oorzaak te vinden.
Toen hij bij een andere longarts kwam en deze hem van de Foradil overzette naar de Serevent, stopten de bloedneuzen spontaan!
De stootvlekken zoals jij ze noemt, heb ik ook van jarenlang inhaleren van de corticosteroïden, ik heb Budesonide, maar de soort maakt niet zoveel uit.
Elke dag je armen goed insmeren met een rijke bodymilk of creme, ik draag zo vaak mogelijk lange mouwen en probeer stoten te vermijden.
Ik kreeg laatst een spetter braadvet op mijn arm, dat werd een afschuwelijke blaar die openging en er ontstond een gat. Dat heeft weken geduurd voordat het dicht was, met speciale wondgel die ook voor doorligplekken wordt gebruikt.

Dank je voor je reactie omdat mijn bloed ook veel dunner is geworden zat ik te denken mss zijn de bloedneuzen ook een oorzaak van de medicatie........ik wacht nog ff af als het nog langer aan duurt ga ik er wel mee naar de HA

Login of registreer om te reageren
23-03-2017 om 20:19 uur

Bloedneus kun je krijgen van o.a Foster net als de stootvlekken. Bloedneuzen zijn nu ik Foster een hele tijd gebruik weer verdwenen.

Login of registreer om te reageren