Pijn is spieren en pezen

15-08-2016 om 00:02 uur

Ik heb chronische bronchitis en ik krijg snel spierpijn, peespijn en verstijving als ik veel beweeg. Hebben anderen met COPD dit ook?

Login of registreer om te reageren
18-08-2016 om 07:18 uur

Hallo dropfruit,

Ik ben al maanden bezig met een oplossing te vinden voor de pijn in mijn ribben. Is dit hetzelfde als waar jij het over hebt?
Bij mij ontstaat het volgens mij ook bij veel bewegen of een verkeerde ademhaling?
Van de huisarts heb ik morfinepleisters gekregen, hielp niet echt.
Het meest helpt nog een warme kruik.
Tegen de la ook gezegd en zij zei dat het een onderdeel is van copd. Dus accepteren ?
Op internet gelezen dat het het zwevende rib syndroom zou kunnen zijn. Dan zou je je houding moeten verbeteren.
Maar de pijn zit soms ook hoger middenrif?
Ik word zo moedeloos van de pijn elke keer.
Dus ook ik zoek een oplossing

Login of registreer om te reageren
18-08-2016 om 09:28 uur

Hallo Dropfruit

Ik heb daar ook vreselijk last van,
wanhopig word ik ervan.
Mijn La zei ook dat het bij copd hoort,
nou klaar ben je,
Ik kan nog geen BH erop velen.
Misschien toch een verkeerde ademhaling zegt ook mijn Fysiotherapeut.
Accepteren??,nou ik probeer er mee om te gaan ,en dat is al een hele klus,
wat vaak niet lukt.

Ik hoop dat er hier goeie tips komen.

dikke sterkte knuffel voor jullie.

lieve groetjes
roos 48

Login of registreer om te reageren
20-08-2016 om 05:40 uur

Hallo Roos en Dropfruit,

Sinds 18-8 geen pijn meer. Natuurlijk is dit nog maar een paar dagen, maar alleen dit is al een feest.

Op donderdag besloot ik die dag geen fitness te doen.
De hele dag langzaam lopen, maar heel recht op.
Consequent PLB (purshed lips breathing)toe te passen. Dus als ik zat en op wilde staan; eerst inademen en bij het opstaan uitademen.

Als ik, bij inspanning in de stress raak, ga ik zeker te krampachtig de PLB toepassen.
En accepteren dat ik niet zo snel meer ben als vroeger. Ik ben ziek en moet me niet beter voor willen doen. Moeilijk, moeilijk, moeilijk!

Probeer het ook op deze manier en laten we elkaar op de hoogte houden. Dan kunnen we de LA ook nog iets vertellen.

Liena

Login of registreer om te reageren
20-08-2016 om 07:46 uur

Hoi Liena,

Wat fijn voor je,ik hoop en duim dat het zo goed blijft gaan.
PBL pas ik ook altijd toe.maar helpt niet echt.
En ik loop als een hele oude dame(grapje)

lieve groetjes
roos 48

Login of registreer om te reageren
21-09-2016 om 16:39 uur

Ik loop bij een dietiste voor dit probleem, volgens haar krijgen veel mensen met copd last van spierzwakte omdat je meer energie verbruikt en dat uit je spieren haalt.
Ik moet zoveel mogelijk eiwitten eten, want daar worden je spieren sterker van en neemt het vet volume af, want suikers uit koolhydraten worden omgezet in vet en die worden slecht verbrand door je lichaam als je spieren verzwakt zijn

Login of registreer om te reageren
05-11-2016 om 21:24 uur

Ik ben zo blij te lezen dat er nog meer mensen zijn die pijnlijke ribben hebben. Ik weet me geen raad. De pijn zit ook in mijn bovenrug en straalt uit naar mijn borst. Ik ben helemaal onderzocht bij de cardioloog maar mijn hart lijkt goed te zijn. Toch word ik erg angstig van de pijn en w.s. ga ik dan ook verkeerd adem halen? Heeft iemand nog een advies?

Login of registreer om te reageren
06-11-2016 om 16:43 uur

hallo mensen, wat is het toch fijn,,, allereerst om zaken te delen, maak ik net lees over die pijn in de ribben, nou ik herken het,, en ooo wat heb ik daar slapeloze nachten van gehad. je haalt immers van alles in je hoofd,, ik had een keer zo n hoestaanval , dat ik t idee had, dat er van binnen aan de zijkant van de borsten iets knapte, ik kon me niet meer bewegen,van ellende bh maar aangehouden s nachts,, h a natuurlijk met vacantie, zal je net zien, dus naar een ander, die zei.. ja t kan ook een tumor zijn... HEEL fijn.inmiddels 6jr geleden, maar die pijn komt zo af en toe ,zij t in veel mindere mate voorbij, mat zwemmen bv moet ik daar rekening mee houden,,door niet te gekke bewegingen te maken , of zwaar tillen,, maar ja is t hoesten erg, dan voel ik het, gek is wel ik heb t aan een kant, en o ja bij t een mamografie 1v per2 jaar heb ik gewoon een week last,, nu weet ik t al,, toch is het sorry,,, jullie weten vast wat ik bedoel,, fijn te lezen dat het veel meer voor komt, en op de een of andere manier is t dan wel ok.. maar echt ik snap artsen niet,, die zo maar wat roepen tenslotte is benauwd zijn en alle ballen in de lucht houden al moeilijk zat. ,,ik hoop dat ik ook iets heb kunnen bijdragen aan dit spieren verhaal vr gr sas

Login of registreer om te reageren
11-11-2016 om 15:04 uur
Reactie op brands

hallo mensen, wat is het toch fijn,,, allereerst om zaken te delen, maak ik net lees over die pijn in de ribben, nou ik herken het,, en ooo wat heb ik daar slapeloze nachten van gehad. je haalt immers van alles in je hoofd,, ik had een keer zo n hoestaanval , dat ik t idee had, dat er van binnen aan de zijkant van de borsten iets knapte, ik kon me niet meer bewegen,van ellende bh maar aangehouden s nachts,, h a natuurlijk met vacantie, zal je net zien, dus naar een ander, die zei.. ja t kan ook een tumor zijn... HEEL fijn.inmiddels 6jr geleden, maar die pijn komt zo af en toe ,zij t in veel mindere mate voorbij, mat zwemmen bv moet ik daar rekening mee houden,,door niet te gekke bewegingen te maken , of zwaar tillen,, maar ja is t hoesten erg, dan voel ik het, gek is wel ik heb t aan een kant, en o ja bij t een mamografie 1v per2 jaar heb ik gewoon een week last,, nu weet ik t al,, toch is het sorry,,, jullie weten vast wat ik bedoel,, fijn te lezen dat het veel meer voor komt, en op de een of andere manier is t dan wel ok.. maar echt ik snap artsen niet,, die zo maar wat roepen tenslotte is benauwd zijn en alle ballen in de lucht houden al moeilijk zat. ,,ik hoop dat ik ook iets heb kunnen bijdragen aan dit spieren verhaal vr gr sas

Login of registreer om te reageren
11-11-2016 om 15:07 uur

Gelukkig ben ik niet alleen dan. Vandaag ben ik overgegaan vsn Foster naar seretide omdat je ook van foster pijnlijke ribben en krampen kunt krijgen.
Ook heb ik de laatste tijd wat slikproblemen. Dat schijnt ook niet gek te zijn bij COPD. Ik word er niet vrolijker vsn en vind het heel vervelend dat ik zelf op zoek moet naar waar de klachten vandaan kunnen komen.

Login of registreer om te reageren
11-11-2016 om 22:11 uur

Beste allemaal,

Het is inderdaad zoeken naar welk geneesmiddel of therapie voor jezelf werkt. Naast fysiotherapie kan logopedie ook helpen wanneer er ademhalingsproblemen en/of slikproblemen zijn. Om meer informatie te verzamelen is het fijn om een longpunt te bezoeken wanneer daar een onderwerp besproken wordt dat je interesse heeft. En natuurlijk een lijstje met vragen klaarleggen om te stellen bij (long)arts en/of longverpleegkundige.

Zelf heb ik geen COPD maar wel regelmatig veel pijn wat aanvoelt als rib en borstbeen pijn.

Groetjes,

Spirit

Login of registreer om te reageren