Allergie gestegen

17-08-2016 om 15:01 uur

Hallo longforum,

ik wil al heel lang zo graag een hond. Het liefst een herdershond. Maar door de allergie kon het nooit. Het is best belangrijk voor me.

Nu heb ik 5 jaar geleden een bloedtesten laten doen en hieruit kwam als resultaat:

Kattenroos 2.15 kU/L
Hondenroos 0.86 kU/L

Afgelopen week heb ik dit opnieuw laten doen en het resultaat schokte me:

Kattenroos 18.80 kU/L
Hondenroos 2.91 kU/L

Hoe kan het dat dit zoveel is veranderd? Het afgelopen jaar ben ik wel veel en lang bij katten in de buurt geweest bij mensen thuis. Maar het is toch niet normaal dat het zo erg verschilt?

Nu is mijn vraag, is er nou echt geen oplossing dat ik een hond in huis kan hebben? Ik kan het wel proberen door iemand zijn hond te lenen maar straks neemt het net zo toe als de kattenallergie. Dan moet de hond na bijvoorbeeld 1 jaar weg wat het nog erger maakt.

Ik hoop dat jullie me raad kunnen geven!

Groeten, Arjan

Login of registreer om te reageren
17-08-2016 om 20:24 uur

Hallo Arjan,

Het is en blijft een moeilijk iets. Ook wij kunnen geen huisdier i.v.m. mijn allergieën.
Er zijn inmiddels wel speciaal gefokte honden ik meen Labradoodle die geen allergische reactie zouden veroorzaken. Misschien kun je hier naar kijken.

Sterkte met je keuze.

groetjes,

Spirit

Login of registreer om te reageren
18-08-2016 om 08:53 uur

Bedankt voor het reageren. Ja het is echt heel vervelend als je van dieren houdt.
Ik heb dat inderdaad ook opgezocht. Wel heb ik van iemand met zo'n hond gehoord dat het vaak goed gaat maar dat het ook wel eens misgaat met dit ras. Het blijft dus een gok.

Groeten, Arjan

Login of registreer om te reageren