meeroken

26-08-2016 om 08:22 uur

Op mijn werk is naast het kantoor waar ik zit een rookhok geplaatst waar per dag het hele kantoor komt roken. vaak ruik ik de rook ook binnen door het ventilatierooster. Is dit schadelijk?

Login of registreer om te reageren
26-08-2016 om 10:33 uur

Die rookhokken zijn echt stink hollen en niemand denkt er bij na dat tientallen keren per dag die deur open gaat... wij waren laatst eens uit eten en naast de eetzaal zat zo'n rookhol. Je moest er ook langs als je naar de wc ging en als je dan weer terug in de eetzaal kwam rook je wel degelijk die stank van dat rookhol... ik persoonlijk weet niet of dat schadelijk is, maar goor is het wel.

Login of registreer om te reageren
26-08-2016 om 11:24 uur

Ja het is schadelijk. Om diezelfde reden is bij ons een rookhok buiten gebruik gesteld. Klagen via facilitaire zaken en/of de arbo arts.

Login of registreer om te reageren
29-08-2016 om 08:32 uur

Hallo,

Meeroken is schadelijk. Wil je hier meer over lezen dan kun je terecht op de website van het Trimbos Instituut https://assets.trimbos.nl/docs/c7b6bd99-5a52-4300-877d-890ae37e483f.pdf.

Ik adviseer je in gesprek te gaan met je werkgever om deze kwestie te bespreken en te kijken hoe het opgelost kan worden. Iedereen heeft uiteindelijk recht op een gezonde en rookvrije werkomgeving.

Veel sterkte

Met vriendelijke groet,
De advieslijn

Login of registreer om te reageren
21-10-2018 om 14:12 uur

Meeroken zitten de afvalstoffen in die de roker niet inhaleeerd.

Schadelijke effecten
Als meeroker adem je zowel de rook van de zij- als de hoofdstroom in. Uit onderzoeken is gebleken dat dit schadelijke gevolgen heeft voor de gezondheid. Daardoor loop je het risico de volgende aandoeningen te krijgen:

longkanker
hart- en vaatziektes
astma-aanvallen
bronchitis

Login of registreer om te reageren