haperende puffers

03-09-2016 om 16:10 uur

Ik gebruik 2 keer daags alvesco en nu is dit mijn 2e puffer al die na zo'n 40 pufjes gaat haperen. Er lijkt minder uit te komen of alsof er niks uit komt. Vervolgens is hij veel eerder leeg dan de 60 keer. Herkent iemand dit?

Verder gebruikte ik vd week salbutamol omdat ik licht benauwd was en me moest inspannen. Hij haperde! Kwam niks uit. Pas na 4-5 keer drukken deed hij het weer. Volgens mijn telling horen er nog 100 in te zitten. Ik mis wel eens een telling maar 100 zeker niet. Hij kon dus absoluut niet leeg zijn.
Omdat hij het nu wel weer doet kan ik er niet mee terug naar apotheek. Maar vertrouw hem ook niet dus nieuwe in mij tas gestopt.

Haperen puffers wel vaker?

Login of registreer om te reageren
03-09-2016 om 17:21 uur

Wat ik met mijn salbutamol eens gemerkt heb was het volgende:
Ik gebruik salbutamol (gelukkig) maar erg weinig, dus had hem een keer "geopend". Eén of 2 maanden later had ik toevallig weer eens een puf salbutamol nodig. Ik spuit hem dan altijd een keer in de lucht en de 1e keer kwam er ook niets uit. Toen doorgespoten totdat er weer een volledige puf uit kwam (nog een keer of 2/3).
In mijn geval heb ik het gerelateerd aan lang niet gebruiken. In de bijsluiter staat -geloof ik- ook dat je na een tijdje niet gebruiken opnieuw een paar keer in de lucht moet spuiten.

Login of registreer om te reageren
03-09-2016 om 19:03 uur

Ik heb in het ZH begrepen dat je salbutamol ( Ventolin in mijn geval ) die je een tijdje niet gebruik moet omspoelen ( De plastic omhulsel dan he niet het patroon ) ....

Login of registreer om te reageren
03-09-2016 om 19:11 uur

Ik had hem dag er voor nog gebruikt...
en alvesco ga ik maar mee naar apotheek. 2 puffers die eerder leeg zijn dan hoort.

Login of registreer om te reageren
03-09-2016 om 19:22 uur

Ik heb het ook al een aantal keren gehad dat de alvesco 160 bij ongeveer 40 pufjes haperde. Kwam gewoon niks in de voorzetkamer. Heb een keer zo'n puf ingeleverd bij de apotheek en die zouden het opsturen. Nooit iets weer van gehoord.

Login of registreer om te reageren
04-09-2016 om 09:42 uur

Ik herken wel dat puffers sneller op zijn.
Vroeger heb ik bij qvar eens 3 voorzetkamers gratis gekregen van de fabrikant, omdat het altijd weer fout ging.
bij foster stop ik ook eerder.
alvesco was regelmatig een paar dagen eerder op

puffers blijken gevoelige dingen..... en bij niet goed, weg doen of terug naar de apotheek (en altijd wat in vooraad hebben)

Login of registreer om te reageren
04-09-2016 om 17:34 uur

Het is net of de alvesco minder krachtig uit puffer komt als hij bij 40 puffers zit. En dan na paar keer haast niks. Vertrouw het gewoon niet. Morgen even naar apotheek er mee. En meteen nieuwe aanvragen want heb nu geen reserve meer.
salbutamol half leeg vind ik ook maar gek.

Login of registreer om te reageren
05-09-2016 om 04:57 uur

Mijn ervaring is ook zo. Maar als ik dit vermeld doen ze net of ik gek ben. Als ik met het busje schut lijkt er nog genoeg in te zitten, maar er komt minder uit na verloop van tijd. Dan pak maar een nieuwe. Ik heb foster, salbutamol en alvesco.

Login of registreer om te reageren
24-11-2016 om 17:58 uur

Hhhhhmmmmmm oke dacht al dat ik gek was!
Mijne (Salbutamol) deed het laatst ook niet zo super goed, ik schud goed van te voren, spoel de omhulsel regelmatig af dus zou het gewoon moeten doen.
Wat de telling betreft gebruik ik een App genaamd Medisafe deze medesafe telt voor mij af. (heb een geheugen als een vergiet) Deze app kan je downloaden in de google play store ik weet niet zeker of je hem ook kunt krijgen voor een appel iPhone.

Login of registreer om te reageren