Trachea stenose

09-09-2016 om 09:40 uur

Vorig jaar rond kerst is bij mij trachea stenose vast gesteld , oorzaak : weten ze niet.
Ik heb nooit gerookt en toch heb ik een vernauwing in mijn luchtpijp gekregen. Ik werd meer en meer kortademig met piepende ademhaling. Ik ben 25 jaar dus dat zou niet mogen. Ik ben al 8x in uz Leuven geweest en het is al 2x weg gelaserd , ik had een opening van 6mm om door te ademen (normale grootte is 19mm) na de stenose 2x te laseren moest ik om de 3 weken terugkomen voor corstisone inspuitingen rechtstreeks in het weefsel , altijd onder algemene narcose. Ondertussen heb ik 5 inspuiten gehad maar de stenose is verergerd , het weefsel is weer verdikt en fel ontstoken.
Over 3 weken voor de 3de keer laten weg laseren.

Zijn er mensen die hier nog last van hebben ?

Login of registreer om te reageren
09-09-2016 om 09:43 uur

Heftig zeg! Ik ken het niet, maar het lijkt me erg! Veel sterkte ermee en hopelijk vinden ze een remedie voor je!

Login of registreer om te reageren
24-01-2018 om 20:56 uur
Reactie op magalia_01

Vorig jaar rond kerst is bij mij trachea stenose vast gesteld , oorzaak : weten ze niet.
Ik heb nooit gerookt en toch heb ik een vernauwing in mijn luchtpijp gekregen. Ik werd meer en meer kortademig met piepende ademhaling. Ik ben 25 jaar dus dat zou niet mogen. Ik ben al 8x in uz Leuven geweest en het is al 2x weg gelaserd , ik had een opening van 6mm om door te ademen (normale grootte is 19mm) na de stenose 2x te laseren moest ik om de 3 weken terugkomen voor corstisone inspuitingen rechtstreeks in het weefsel , altijd onder algemene narcose. Ondertussen heb ik 5 inspuiten gehad maar de stenose is verergerd , het weefsel is weer verdikt en fel ontstoken.
Over 3 weken voor de 3de keer laten weg laseren.

Zijn er mensen die hier nog last van hebben ?

Reactie op Edelweiss

Heftig zeg! Ik ken het niet, maar het lijkt me erg! Veel sterkte ermee en hopelijk vinden ze een remedie voor je!

Reactie op magalia_01

Vorig jaar rond kerst is bij mij trachea stenose vast gesteld , oorzaak : weten ze niet.
Ik heb nooit gerookt en toch heb ik een vernauwing in mijn luchtpijp gekregen. Ik werd meer en meer kortademig met piepende ademhaling. Ik ben 25 jaar dus dat zou niet mogen. Ik ben al 8x in uz Leuven geweest en het is al 2x weg gelaserd , ik had een opening van 6mm om door te ademen (normale grootte is 19mm) na de stenose 2x te laseren moest ik om de 3 weken terugkomen voor corstisone inspuitingen rechtstreeks in het weefsel , altijd onder algemene narcose. Ondertussen heb ik 5 inspuiten gehad maar de stenose is verergerd , het weefsel is weer verdikt en fel ontstoken.
Over 3 weken voor de 3de keer laten weg laseren.

Zijn er mensen die hier nog last van hebben ?

Login of registreer om te reageren
24-01-2018 om 21:06 uur

Hallo, ook bij mij is er thrachea stenose vastgesteld. Ik ben 68 jaar, mijn luchtpijp zat voor 80% dicht, kon geen 300 meter meer stappen, moest steeds naar adem snakken. 3x co2 lasertherapie gekregen door Professor in Leuven. Mijn spirometrie (blaastest) was zeer goed, geen 4de laserstraling meer, wel inspuiting met cortisone. Binnen 7 weken terug op controle voor een CT-scan en spirometrie en een consultatie bij mijn professor. Reden van stenose niet gekend, komt enkel bij vrouwen voor en volgens de Prof. krijgen jaarlijks ongeveer 10 vrouwen over gans Vlaanderen hiermee te maken. Blijken wij 2 van deze gelukkigen :( :( te zijn. Ik moet wel een gans jaar een Bactrim en Omeprazol gebruiker en een puffer. Nu maar hopen dat het niet snel terug komt, kunnen ze ook niet voorspellen. Mijn luchtpijp is nu wel terug voor 80% open , en leef na zoveel jaar in een wereld van verschil. Hopelijk gaat het met jou ook snel de goeie kant op! Jacki

Login of registreer om te reageren