Houtstook noodzakelijk voor hernieuwbare energie?

23-10-2016 om 11:39 uur

Drs. T. Janssen van Milieu Defensie Groningen doet al bijna 30 jaar onderzoek naar houtrook. In de powerpoint presentatie kunt u zien hoeveel fijnstof houtrook genereert en hoe de Nederlandse overheid hiermee omgaat. De PowerPoint kunt u via onderstaande link downloaden:

https://sites.google.com/site/houtkacheloverlast/stoken-van-hout

Login of registreer om te reageren
25-10-2016 om 21:48 uur

Was laatst een onder werp op de locale radio ...
Was verbaast hoe veel mensen er belden die heel veel last hadden van houtkachels .
Was nog meer verbaast hoe veel niet patiënten echt veel last hadden van de houtkachel .
Wat mij niet verbaast is dat er totaal NIKS aan gedaan word ..
Onder zoek naar onder zoek naar onder zoek .. Heb ook al weer een nacht lang op gezeten omdat ik zo wat stikte in de houtkachel van een buur .. Niet dat het hem wat zou boeien ...
Men stook als barbaren en men reageert als barbaren ...

Login of registreer om te reageren
15-11-2016 om 13:09 uur

Ik heb in een ander draadje reeds gereageerd op dit onderwerp:

Toen ik stopte met roken en begon met dampen heb ik me behoorlijk ingelezen in de voors en tegens van verbrandings- en verdampingsprocessen.
Verbranding bij roken maar ook verbranding in het algemeen veroorzaakt zeer veel schadelijke stoffen en heeft er bij mij toe geleid dat ik anders ben gaan aankijken tegen de hele klimaatdiscussie.
Ofschoon de invloed van CO2-uitstoot schromelijk wordt overdreven(plantenvoedsel) is het wel zo dat de andere stoffen (bv fijnstof) die bij verbranding vrijkomen een veel directere en schadelijkere invloed hebben op mens en dier.
Klimaatpolitiek is het beste te omschrijven als : "The right thing for the wrong reason".
Energietransitie is en blijft om vele reden dan ook nodig maar moet (en zal uiteindelijk) gebeuren dmv. de toepassing van modernere technieken dan die middeleeuwse windmolens.

Ofschoon ik als pleitbezorger van een kleine staat niet sta te juichen als er van die kant weer eens "beleid" op van alles en nog wat wordt losgelaten, kan ik mij in dit geval me er wel iets bij voorstellen dat dit nodeloos belasten van het milieu en het lastigvallen van anderen op een of andere manier wordt aangepakt.
Niet alleen de rokers maar wij allemaal moeten van onze (economische) rookverslaving af.

Login of registreer om te reageren