Zoon v 4 met astma klachten

15-11-2016 om 06:42 uur

Hoi, ik heb me net geregistreerd! Het is kwart over twaalf snachts en ik lig naast mijn zoontje die sinds vanavond voor de zoveelste keer weer is begonnen met hoesten. Hij heeft pas een pufje salbutamol gekregen om wat rustiger te kunnen slapen.
Wij wonen in Nicaragua en ontvangen hier publieke gezondheidszorg. Mijn zoontje heeft sinds twee jaar last van hoest en heeft zeker wel 8 keer een benauwdheidscrisis gehad, en 1 leer is le opgenomen in het ziekenhuis vanwege een longinfectie. Hij heeft vaak anchina en krijgt daar altijd ab voor, ik geef dat niet altijd...
In september had Hij weer een crisis, dus wij naar de dokter, toen kreeg Hij prednisona en salbutamol met een vernevelmachine. Er werd toen ook gezegd dat zijn archief wijst op astma. Ñu heeft Hij een verwijzing naar de kinderlong en allergie arts voor de 23ste. Donderdag moet Hij bloed prikken en er wordt een radiografie van zn borst gemaakt en Hij moet poep en plas inleveren. Mijn vraag is: waaraan kunnen de nou echt zien dar Hij astmatisch is? Welke vragen moet ik stellen? Wat voor medicatie moet ik verwachten en zorgen die pufjes echt voor een groeitekort?
Bijna alle mensen die ik vertel over mijn zoontje zijn vroeger ook astmatisch geweest of de zijn het of ze kennen iemand,ik hoor allerlei verhalen en weetvgewoon niet wie of wat ik moet geloven...
Op dit sport momenten heb ik nederlandse hulp nodig!

-Inge ,mama in het buitenland

Login of registreer om te reageren
16-11-2016 om 21:08 uur

Hi!
Allereerst welkom!
Wat rot dat je zoontje zo moet hoesten. Hier in Nederland testen ze pas vanaf 6 jaar. Bij mijn zoon hebben ze toen een longfunctietest gedaan. Die uitslag gaf het aan. Mijn zoon had/heeft alleen last van hoesten en benauwd zijn.
Mijn zoon is al vanaf baby af aan ermee bekend.
Mijn zoon gebruikt ook salbutamol en hij gebruikt flixotide. De flixotide moet de ontsteking remmen. Die neemt hij dagelijks en de salbutamol indien nodig.

Login of registreer om te reageren