Wat eten we vandaag! Deel 35

Dit topic is gesloten
trijnkotrijnko Administrator
edited december 2016 in Off Topic
En hier gaan we maar weer verder .

vorige
Ga naar laatste reactie«137

Reacties

• ThirzaThirza Gebruiker
    Er waren 2 kinderen vrij vandaag en ik had tamelijk veel brood over. Dus ik heb wentelteefjes gemaakt als lunch. Ook wentelteefjes van bruin brood smaken prima, hebben we nu gemerkt.
  • MarcusMarcus Gebruiker
    edited december 2016
    Cappuccino van Kastanje soep met een room met spek smaak.
    Tagliatelle met zalm & dragon.
    Hangop met verse ananas.
  • MarcusMarcus Gebruiker
    edited 28 januari
    Mijn partner kookt de laatste week eetlust minimaal, eet muizenhapjes het is allemaal erg wennen. Doe mijn best niet lastig te zijn....!! Zij doet ook erg haar best, ik had al een vaas met bloemen geregeld voor haar. Een vaas van haar lievelingspottenbakker (zaalberg) via internet, in een stijl die zij erg mooi vind en via een vriendin bloemen.

Vandaag vooraf gebakken geitenkaasje met lingonsylt - van een geitenkaasboer hier uit de polder.
    Weide rund biefstukje (uit de polder hier, die lopen hun hele leven buiten in de weide) gebakken bospaddenstoelen en knolselderie gratin. Vorig jaar had mijn partner 1200 potten zelfgemaakte jam afgezet via die boeren.
    Na hangop met bosbessen jam.

Het was erg lekker maar allemaal veel te veel voor me.

's avonds zet ze al mijn ontbijt klaar ik ben stukken eerder wakker.
  • ThirzaThirza Gebruiker
    Het gaat niet zo lekker met je Marcus? Misschien staat het in een ander topic, dan heb ik het gemist, sorry daarvoor.
    En je bent vroeg wakker vanwege benauwdheid?
    Je eet wel weinig misschien, maar i.i.g. supergezond.
    Heel veel sterkte en hopelijk keert je eetlust weer snel terug!

Ik had deze week 2 vegadagen ingelast, een keer een maaltijdsoep van lichte groenten (knolselderie, bleekselderij, witlof, prei, spitskool, aardappel)
    en omeletrolletjes gevuld met spinazie.
    Het smaakte beide dagen prima.
  • Ik zou vandaag alleen eten, dus moest eigenlijk zelf koken.
    Geen zin in, dus ik heb een bakje eten uit de vriezer gehaald en als toetje chocolademouse gehaald (keer mezelf verwennen, haha).
    Dus ik at bloemkool-bolognese ovenschotel met als toetje chocolademouse.
    Het was erg lekker!
  • StefanieStefanie Gebruiker
    Boerenkool met spekjes en speklappen.
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    pasta
  • MarcusMarcus Gebruiker
    edited 29 januari
    Zelfgemaakte quiche spinazie met geitenkaas
    Yoghurt na

@ Thirza klopt.
  • MarcusMarcus Gebruiker
    edited 30 januari
    Mijn partner ben ik vanuit bed beetje met koken aan het begeleiden.., vanavond heeft ze roerbak chinees gemaakt met kip veel groenten en zwarte bonensaus. Ze had alleen alles veel te klein gesneden dat kon ik van bed niet zien natuurlijk. Na Griekse yoghurt. Het was wel lekker.

Zo heb ik vandaag 20 rookworsten gemaakt ... klinkt raar zo uit bed in Nederland...heb een vriend in Zweden via skype begeleid en gecoacht in runder rookworsten te maken.80 - 90 procent rundvlees, 10 - 20 procent runderniervet en alles van rund. Ze hangen nu in midden zweden in een koude rookoven tot morgen en dan kunnen ze even kort gekookt worden en vacuum verpakt worden. Jammer dat ik ze niet kan proeven, we hebben er veel plezier in gehad om te doen. Volgende keer gaan we droge worst maken.
  • MarcusMarcus Gebruiker
    Vandaag zuurkool schotel met zuurkool, gehakt, selderieknol en daarbij geserveerd stoof peertjes. Na Griekse yoghurt met lingon.
  • MarcusMarcus Gebruiker
    Kipdrumsticks (nacht gemarineerd met lee kum kee char siu sauce) dit is echt een aanrader. Gemengde sla, na Griekse yoghurt met stoof peer.

Vandaag bezig met inlezen alles over gegrilde kippenworst. Worst maken is op zich allemaal niet zo moeilijk je moet je alleen goed inlezen en daarna doen of bij een workshop aansluiten. Beetje uitzoeken waar alles te koop is.
  • MarcusMarcus Gebruiker
    edited 2 februari
    Warm eten tussen de middag omdat mijn partner er niet is, ze heeft wel alles voorbereid en gekookt. Verse pasta met champignonsaus, beetje pecorino, gemengde salade en griekse yoghurt na. Heb mijn bordje niet leeg gegeten.
  • MarcusMarcus Gebruiker
    edited 4 februari
    Mijn partner kookt steeds iets beter erg smakelijk in algemeen nu ook was het weer erg lekker. Gemengde salade, kipfilet, spaghetti van groenten. We gebruiken heel vaak de Spirelli om groente spaghetti te maken. Na Griekse yoghurt.

9200000022047569.jpg
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Patatjes uit de airfryer
    friet met mayo en een frikandel en owww wat is dat soms lekker! ;)
    stampot spruitjes, optimel yochurt na
  • MarcusMarcus Gebruiker
    Boerenkool met runderrookworst. Griekse yoghurt na.
    witlof met ham en kaas, en opgebakken aardappeltjes.

Marcus, komt er op je Griekse yogucht ook honing en noten. Mjam mjam
  • MarcusMarcus Gebruiker
    @ Ems vaak zelfgemaakte jam maar ook regelmatig honing en noten. Wat ook heerlijk is dat is een super vers warm croissantje met thijm honing mmmm jammie
    Lasagne met zalm, courgette en spinazie
  • MarcusMarcus Gebruiker
    edited 5 februari
    Hadden extra boerenkool gemaakt van de extra boerenkool hebben we boerenkoolkroketjes gemaakt die zijn erg lekker bij een lekker stukje vlees. Zitten er nu 14 in de vriezer.
    Vanavond verse zuurkool met speklapjes en ananas ;)
  • MarcusMarcus Gebruiker
    Lasagne van courgette (ipv lasagne vellen), zalm, spinazie, crème fraîche. Na Griekse Yoghurt.
  • Spinazie, aardappels en een runderbraadworst.
    Pasta carbonara
  • MarcusMarcus Gebruiker
    edited 8 februari
    Door mijn partner zelfgemaakte falafel, pita, Libanese salades, humus, yoghurt kwarksaus. Alles is wel bijna klaar hoeft ze alleen de falafel af te bakken ze is pas rond 19u30 - 20u thuis.
  • MarcusMarcus Gebruiker
    edited 8 februari
    Eten was erg lekker ze was aan de late kant wegens de Antwerpsering verkeersellende.

Voor volgende week dinsdag valentijnsdag probeer ik een kok aan huis te krijgen om een verrassing te hebben voor mijn partner maar ook om haar even te "ontlasten". In ieder geval zoiets dergelijks ben even aan het rondkijken gelukkig heb ik al een leuk valentijnscadeau in huis ook.
  • MarcusMarcus Gebruiker
    edited 9 februari
    Mijn partner woont in de Hoeksewaard en als ik thuisbezorgd en/of andere sites bekijk komen ze niet verder dan een aantal pizzaria's en grilrooms om thuis te bezorgen. Zelfs de lokale frituur is hier op zondag dicht het eiland heeft ook geen Mac Donalds dat soort zaken zijn door de gevestigde orde ernstig tegen gehouden. Zelfs de Ikea in Barendrecht mocht lang niet open op zondag. Het is een soort van bijbelgordel gebied.

Vanavond lamskoteletjes, gemengde Griekse salade, Gebakken gemengde rijst, klein zelf gebakken citroentaartje na. Mijn partner kan best koken het is alleen dat ik bijna altijd met alles rondom eten en ingrediënten bezig ben. Met zijn tweetjes komen we een heel eind met wat aanwijzingen vanuit bed en is op deze manier ook nog leuk.
  • ThirzaThirza Gebruiker
    Marcus schreef: »
    Mijn partner woont in de Hoeksewaard en als ik thuisbezorgd en/of andere sites bekijk komen ze niet verder dan een aantal pizzaria's en grilrooms om thuis te bezorgen. Zelfs de lokale frituur is hier op zondag dicht het eiland heeft ook geen Mac Donalds dat soort zaken zijn door de gevestigde orde ernstig tegen gehouden. Zelfs de Ikea in Barendrecht mocht lang niet open op zondag. Het is een soort van bijbelgordel gebied.
    De biblebelt loopt van Zeeland, via de Hoekse- en Krimpenerwaard door naar Utrecht, Gelderland en Overijssel.
    Dan behoort vaak een meerderheid van de bewoners tot een reformatorische kerk, soms is de burgemeester lid van de SGP en het grootste deel van de gemeenteraad. In die dorpen en steden zul je dus geen zondag-openstelling hebben, of op beperkte schaal.
    Maar McDon. bezorgt toch niet dacht ik?
    En als ik jouw originele eetpatroon steeds lees, is de Mac toch niets voor jou?
    :D
  • MarloekeMarloeke Gebruiker
    ik eet lekker zuurkool vanavond een heerlijke winterkost-@
«137
Dit topic is gesloten