Hevig hoesten en kokhalzen

18-12-2016 om 23:10 uur

Sinds een week heb ik enorme hoestbuien die steeds erger worden (vaker en heftiger). Hoest waarbij ik bijna moet kokhalzen en de longen uit mijn lijf hoest. Apotheek gaf noscapine en de huisarts gaf codeine. Zelf heb ik bisolduo. Maar helpen doet het niet. Ik word er moedeloos van. Alles doet pijn na zo'n hoestbui. De hoestbuien steken zomaar de kop op en zijn zo heftig dat ik inmiddels mijn afspraken heb afgezegd. Ik durf nergens meer heen. Daarnaast ook erg benauwd ondanks de seretide en ventolin. Iemand een suggestie of tip?

Login of registreer om te reageren
19-12-2016 om 02:46 uur

Hoi Helene
Ook ik heb daar vaak last van (gehad)t/m overgeven toe.
Ook doen mijn ribben dan erg pijn en heb dan erg veel moeite om mijn slijm op te hoesten.
Maar als ik t krijg ga ik naar de ha en dan krijg ik n stootkuur pretnisolon.
Helpt bij mij goed na een paar dagen.
Gr sterkte en beterschap

Login of registreer om te reageren
19-12-2016 om 08:10 uur

terug naar je huisarts lijkt me nu de codeïne niet werkt

Login of registreer om te reageren
19-12-2016 om 09:36 uur

Hoest je slijm op of juist een droge hoest? Bij slijm moet je géén codeïne nemen, omdat het hoesten dan juist functioneel is.
Als je een droge kriebelhoest hebt, is vaak een slokje drinken of op een zuurtje zuigen een goede oplossing, daarmee smeer je je keel.
En idd, terug naar de huisarts als je je zo beroerd voelt en niets lijkt te helpen. sterkte ermee

Login of registreer om te reageren
30-07-2017 om 13:52 uur

Ik heb precies het zelfde! Dit wat je schreef is precies de samenvatting van mijn astma aanval. Ik neem altijd twee pufjes ventolin, dat neemt het ergste een beetje af. Maar het helpt nooit echt helemaal. Het is daarom voor mij heel belangrijk om mijn hoofd er bij te houden. Als het lukt ( en anders kan je iemand vragen om te helpen. Ook als het echt pijn doet) moet je je armen omhooggevallen houden. Zo krijg ik meer lucht in me longen en neemt de benauwdheid een beetje af. Ook is het voor mij erg belangrijk dat ik Door mijn buik blijf ademen. Zo kunnen je longen meer lucht opnemen.

Als ik eindelijk klaar ben met hoesten (dat kan bij mij soms zo 2 uur duren ) neem ik nog 2 pufjes want dan doen me longen echt heel zeer.

Ik zorg dat ik altijd ventolin bij de hand heb, en wat water. Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je op school zit vraag een van je vrienden dan of ze een soort van buddy willen zijn. Dat houd in dat ze je helpen en steunen als je een aanval heb.

Wees er vooral niet bang voor!! Dit kan er namelijk voor zorgen dat je ernstiger wordt. Je moet het gewoon accepteren en er het beste van maken. Hoe pijnlijk het is. En het belangrijkste is: dat je bij je zelf blijft. Vertrouw op jezelf en zeg dat het weer goed komt. Keer helemaal tot je zelf. En als het goed is gaat het hoesten dan op een gegeven moment over.

Login of registreer om te reageren