Symbicort en neerslachtigheid

21-12-2016 om 01:33 uur

op dit nachtelijke uur toch maar een vraag stellen: Sinds juni dit jaar ben ik op advies van de longvpk bij de huisarts overgestapt van Foradil +flixotide naar symbicort.
Tegelijke speelde er van alles in mijn leven waardoor ik in de zomer overspannen ben geraakt. Het herstel ging redelijk, alhoewel ik mijzelf niet terugkende in neerslachtigheid die erg lang aanhield. Niet passend bij de fase van mijn herstel van overspannenheid.
Ik ben in overleg met mijn huisarts weer op mijn oude medicatie overgegaan. Vrijwel onmiddellijk merkte ik verbetering in mijn stemming, maar verslachtering in mijn longen. (heesheid, meer hoesten)
Na anderhalve maand weer naar de huisarts. Deze gelooft niet dat Symbicort neerslachtigheid of stemmingswisselingen kan veroorzaken.
Om te testen moest ik maar weer terug naar symbicort. Verwijzing naar longarts zat er niet in.
Nu ik dat een maandje weer gebruik ( overspannenheid achter de rug) lig ik vandaag voor de tweede nacht wakker. Ik lig van de prednison ook altijd wakker. Lijkt erop.
Herkennen jullie dit? Zal ik toch maar weer eens naar de huisarts gaan?

Login of registreer om te reageren
22-12-2016 om 07:15 uur

Hoi
Wat naar!
Ik herken t niet.
Neerslachtigheid lijkt me zeker een klacht om je mee bij de ha te melden. Waar het door komt komt t door, maar je voelt je niet goed en daar moet naar gekeken en geluisterd worden vind ik.
Misschien is de oplossing simpel en kan je switchen naar een andere puf, en misschien is er iets anders nodig
Zeker bespreken!
Sterkte

Login of registreer om te reageren
22-12-2016 om 08:44 uur

Dank voor je reactie. Het is altijd zo lastig met dit soort klachten, inderdaad. Ik zal maar weer eens naar de huisarts gaan....

Login of registreer om te reageren
22-03-2017 om 15:07 uur

Hallo,

Het is een beetje een late reactie, maar ik weet hoe vervelend het is als je iets hebt dat anderen niet herkennen, dus ik wilde even zeggen dat ik de neerslachtigheid bij symbicort wel ken. Ik heb in een goede periode eens alleen alvesco gehad, en ik voelde me meteen een stuk lichter. Ook het wakker liggen herken ik. Daarnaast droom ik ook veel meer en vreemder. Bijwerkingen ivm slaap en stemming staan overigens ook in de bijsluiter.

Ik hoop dat je inmiddels een oplossing gevonden hebt.

Groetjes,
Bianca

Login of registreer om te reageren
22-07-2017 om 19:03 uur

Ik herken het ook.
Ik werd helemaal knetter van mijzelf zo blij, huilen boos en dor elkaar. :)) :(( :D :-?? :(( @-) :))
En nadat ik de inhalatie weer stopte verdwenen deze stemmjngen.

Login of registreer om te reageren
22-07-2017 om 21:20 uur

Misschien heb je bij een ander corticosteroid dan budesonide minder last van. Bijvoorbeeld fluticason, ciclesonide of beclometason.

Login of registreer om te reageren
24-07-2017 om 15:21 uur

Dank je voor je reactie.
Ik ben nu aan het uittesten of ik zonder kan.
Ik ben al jaren met kruiden bezig en ik heb zelf een kruiden e-liquid gemaakt.
Ik reageer namelijk heel goed op kruiden.
Tot nu toe lijkt de e-liquud goed te werken. Ik heb nog wel af en toe de salbutamol nodig, maar ik ben nog niet zo lang over gestapt dus de tijd zal het leren.

Login of registreer om te reageren