Symbicort en neerslachtigheid

21-12-2016 om 01:33 uur

op dit nachtelijke uur toch maar een vraag stellen: Sinds juni dit jaar ben ik op advies van de longvpk bij de huisarts overgestapt van Foradil +flixotide naar symbicort.
Tegelijke speelde er van alles in mijn leven waardoor ik in de zomer overspannen ben geraakt. Het herstel ging redelijk, alhoewel ik mijzelf niet terugkende in neerslachtigheid die erg lang aanhield. Niet passend bij de fase van mijn herstel van overspannenheid.
Ik ben in overleg met mijn huisarts weer op mijn oude medicatie overgegaan. Vrijwel onmiddellijk merkte ik verbetering in mijn stemming, maar verslachtering in mijn longen. (heesheid, meer hoesten)
Na anderhalve maand weer naar de huisarts. Deze gelooft niet dat Symbicort neerslachtigheid of stemmingswisselingen kan veroorzaken.
Om te testen moest ik maar weer terug naar symbicort. Verwijzing naar longarts zat er niet in.
Nu ik dat een maandje weer gebruik ( overspannenheid achter de rug) lig ik vandaag voor de tweede nacht wakker. Ik lig van de prednison ook altijd wakker. Lijkt erop.
Herkennen jullie dit? Zal ik toch maar weer eens naar de huisarts gaan?

Login of registreer om te reageren
22-12-2016 om 07:15 uur

Hoi
Wat naar!
Ik herken t niet.
Neerslachtigheid lijkt me zeker een klacht om je mee bij de ha te melden. Waar het door komt komt t door, maar je voelt je niet goed en daar moet naar gekeken en geluisterd worden vind ik.
Misschien is de oplossing simpel en kan je switchen naar een andere puf, en misschien is er iets anders nodig
Zeker bespreken!
Sterkte

Login of registreer om te reageren
22-12-2016 om 08:44 uur

Dank voor je reactie. Het is altijd zo lastig met dit soort klachten, inderdaad. Ik zal maar weer eens naar de huisarts gaan....

Login of registreer om te reageren
22-03-2017 om 15:07 uur

Hallo,