Long herniatie (longhernia)

01-01-2017 om 13:09 uur

Bij het hoesten/niezen/kuchen/ persen hard zuchten en dergelijke, komt er boven in de borstkas een gezwel/bult. Waarschijnlijk een long herniatie (longhernia)
Ik wil graag weten of er een arts is in Nederland die ervaring heeft met opereren aan longhernia of welk ziekenhuis ervaring heeft met deze operatie?
Volgens mijn arts is het zeldzaam en ik kan op internet ook weinig informatie hierover vinden.
Mieke

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
01-02-2017 om 20:29 uur

Beste Mieke

Navraag gedaan bij een chirurg die hier ervaring mee heeft.
Betreft dr. J.P. Eerenberg in ziekenhuis Tergooi, lokatie Hilversum.
Hij had geen bezwaar indien je een afspraak wilde maken.

Groet, Peter van Tilburg

Login of registreer om te reageren
11-04-2018 om 21:40 uur

Ik heb hier ook mee te maken helaas . Ik word geopereerd door professor van Leenen UMC 26 april.
We zijn nu een jaar later hoe is het met je?

Login of registreer om te reageren
11-04-2018 om 21:42 uur
Reactie op mgraaf

Ik heb hier ook mee te maken helaas . Ik word geopereerd door professor van Leenen UMC 26 april.
We zijn nu een jaar later hoe is het met je?

Meander Amersfoort zei per direct de arts ‘ ik kan hier niks mee, je moet maar naar een collega in het UMC ‘

Login of registreer om te reageren
14-04-2018 om 11:25 uur

Ik ben nu bij VU Amsterdam bij dr. C Dickhoff. Volgens arts kan het geen kwaad , maar er is weinig over bekend.
In mei waarschijnlijk beslissen of er geopereerd zal worden.
Heel langzaam wordt het erger. Bij druk komt er ongeveer 1 cm naar buiten. Eventueel operatie van een matje en het verplaatsen van een rib.

Hoe is het bij jou gekomen?
Weet je ook wat ze gaan doen bij jou?
Alvast succes met de operatie.

Login of registreer om te reageren
18-04-2018 om 20:32 uur

Dickhoff. Volgens arts kan het geen kwaad , maar er is weinig over bekend.
In mei waarschijnlijk beslissen of er geopereerd zal worden.
Heel langzaam wordt het erger. Bij druk komt er ongeveer 1 cm naar buiten. Eventueel operatie van een matje en het verplaatsen van een rib.

Weet je ook wat ze gaan doen bij jou?
Alvast succes met de operatie.

Login of registreer om te reageren
03-02-2021 om 23:53 uur

Hallo Mabje en mgraaf,
Zijn jullie inmiddels al geholpen? Hoe gaat het nu met jullie longhernia?
Ik heb een longhernia opgelopen en helaas weet de longarts hier weinig over en kan mij niet goed adviseren. Wellicht dat jullie inmiddels zijn geholpen en mij meer informatie kunnen geven. Alvast bedankt

Login of registreer om te reageren