copd3 + hond

16-01-2017 om 12:00 uur

heb altijd gezegd dat, als ik op pensioen zou gaan, mij een hondje zou aanschaffen
de diagnose copd is enkele weken vastgesteld...
mijn vraag: is het dan aan te raden om een hondje in huis te halen???? please say yess!!!!!

Login of registreer om te reageren
16-01-2017 om 12:11 uur

Als je niet allergische bent....Waarom niet. Qua beweging is het goed want dan moet je eruit

Login of registreer om te reageren
16-01-2017 om 17:03 uur

DOEN! Een hond = wandelen. En dat is perfect voor COPD.

Login of registreer om te reageren
16-01-2017 om 17:41 uur

thanks, is een luchtreiniger aan te raden als ik een hondje zou nemen?

Login of registreer om te reageren
17-01-2017 om 11:52 uur

Als je niet allergisch bent zou ik het gewoon doen, waarom niet. Inderdaad lekker wandelen en gezellig! Mits je b.v. het idee hebt dat het over 1 of 2 jaar niet meer haalbaar is om ( veel ) te wandelen. Dan moet je andere mensen zoeken om er met de hond op uit te gaan en dat kan dan ook weer lastig zijn.

Login of registreer om te reageren
17-01-2017 om 18:12 uur

Gewoon doen het Geeft je zo veel energie

Login of registreer om te reageren
14-02-2017 om 14:03 uur

Neem een hond en blijf gezond ;-) feit; je motoriek wordt er beter van en door (stevig )te wandelen zul je langzaam aan merken dat je minder snel buiten adem bent omdat je lichaam efficienter met je zuurstof omgaat ,weerstand wordt beter, want in weer en wind eruit.Ik heb altijd honden gehad, (grote rassen)laatste hond overleed 2 jaar geleden,ben in middels 70jr en twijfelde om nog een nieuwe hond te nemen-resultaat 10kg aangekomen toenemende last van longen ,sinds jaren weeer (zwaar)verkouden kortom aldgehele malaise.In dec knoop doorgehakt asiel crailo briard opgehaald 2 jr oud,s'morgens half uur wandelen dan koffie hond voeren , 12 uur 1 uur stevig wandelen,ik lunch , om 15 uur de polder in ong anderhalf uur , om 18 uur korte wandeling, hond voeren, 22 uur half uurtje en dan naar bed.Ziet er errug uit maar rustig opbouwen.
Pas mijn apk gehad copd staat ongeveer al 6 jaar stil,minder medicijnen en me weer bewust van de seizoenen
Incl de stortbuien.N.B behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst.;-) Simon.

Login of registreer om te reageren