Spuitbusdampen/nevel binnengekregen.

16-01-2017 om 18:16 uur

Na gebruik van een middel (op basis van citrus) op 12 nov. jl. kreeg ik een uur later klachten in keel en met slikken. Twee dagen later was het weg nagenoeg weg om op dinsdag weer terug te keren.

Ook klachten in nekspieren...

Bus is gaan lekken en hoewel ik meerdere malen buiten ermee gewerkt heb heb ik in de schuur met een doek het overtollige afgedept en toen kwam er veel damp vrij.

Het is op basis van citrus, sinaasappelschillen gemaakt en is volgens fabrikant en de winkel waar ik het kocht een NATUURLIJK en VOLLEDIG BIOLOGISCH AFBREEKBAAR PRODUCT. Dat staat ook op de bus. De doe het zelf winkel vertelde mij bij aankoop dat het ook VEILIG zou zijn.

Ook heb ik last van een brandende borst gekregen dagen daarna.

Bij div. huisartsen geweest (in totaal 7) en die konden niets vinden. Longfunctie is OK.

Tot op heden last en veel last van de keel: een branderig gevoel.

Ik ben heel bang!!!

Kan ook slecht slapen.

Huisartsen zeggen dat dit niet kan na eenmalige blootstelling...

en nog een kleine aanvulling:

volgens de huisarts kwamen de keel -en borstklachten door spanning en niet door inademing...

5 januari ben ik daarom naar mijn vaste fysiotherapeut geweest die mij helpt met Thoracic outlet syndrome.

er is geen enkele sprake van spanning in het keel gebied of in de borstregio...

huisarts heeft me 60 stuks Xanax gegeven omdat klachten psyschisch zijn, NIET ingenomen...

2 pogingen tot verhanging gedaan, geen overdrijving.

nu Oxaxepam dat niet helpt. zelfs 2 stuks in 10 uur tijd doen niets. kan niet meer goed slapen ook. uurtje of 5...

Nu al 5 oxaxepam per dag. en totale onrust en pijn in longstreek. als ik kijk bij longoedeem herken ik mijn klachten. maar er is een foto gemaakt en niets te zien...

ben bang dat het een Chemische Longontsteking is...

Heb hulp van GGZ en er is onvoldoende medisch onderzoek volgens hen gedaan. huisarts doet niets meer...

ben volkomen wanhopig. ook veel keel pijn nog

nu heb ik al veel: door medische fouten heb ik een testikel verloren, heb ik Thoracic outlet syndrome, meer dan 400 migraine aanvallen in 12 jaar gehad en ben ik onlangs doof geworden door een niet serieus genomen oorinfectie met als gevolg ook evenwichtsproblemen.

toch maakte ik nog altijd iets van de dag en had ik toekomstplannen en maakte zelfs altijd grapjes. nu is het een zwart gat...

ik wil iedereen waarschuwen voor die zgn. biologische spuitbussen. ik ben altijd oplettend en voorzichtig maar heb in een klap mijn mooi leventje verwoest. Snap niet dat dit verkocht mag worden!

Login of registreer om te reageren
17-01-2017 om 00:01 uur

Na 2 uur al weer uit bed. het is nu 1.00 kan niet slapen vanwege de brandende pijn in longstreek en keel. huisarts doet niets meer en GGZ kan niets. is er een longarts in Breda liefst die mij kan helpen??? ik kan geen kant meer uit!!!

Login of registreer om te reageren
17-01-2017 om 11:06 uur

Een kort moment van onoplettendheid en het leven ziet er opeens anders uit. Als ik google op longontsteking veroorzaakt door chemische dampen, lees ik dat er dan vocht in de longen zichtbaar is.
Dit is aan te tonen middels een scopie en/of een CT scan.
Als jij zo angstig bent, vind ik dat dit serieus genomen moet worden. Waarom mocht je niet doorgestuurd worden naar een longarts?
Als iets biologisch afbreekbaar is, wil dat nog niet zeggen dat het niet irriterend of giftig voor een mens zou kunnen zijn. Sommige planten zijn uiterst giftig, maar worden keurig in de natuur opgeruimd.
Wat jij nodig hebt volgens mij is geruststelling. Ik hoop dat de longartsen je hier verder kunnen helpen.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
17-01-2017 om 11:49 uur

Wat was dat voor een spul en waar dient het voor, als ik vragen mag?

Login of registreer om te reageren
17-01-2017 om 13:54 uur

Het heet Treffer ontvlekker en was gebruikt om lijm te verwijderen van aluminimum op aanraden van de doe het zelf winkel waar ik altijd koopl.

Login of registreer om te reageren
17-01-2017 om 14:16 uur

Thirza de enige mogelijkheid is dat ik naar Belgie ga omdat ik hier niet geholpen wordt maar dat is niet te doen he. Ook maak ik s nachts een ander wakker doordat ik niet slaap en als een spook rondloop van de pijn. Huisarts laat gewoon zijn assistente terugbellen en bekijk het maar en bel het GGZ. Ik lig nu trouwens in bed met die mooie weer. Gif zoals kwik kan ook een depressie uitlokken daar las ik ook een verhaal over. Fabrikant zegt dat het niet kan en het Anti Gif centrum in Utrecht van het ZKH beweren dat ook maar ik voel het. Ook heel veel last van de keel.

Login of registreer om te reageren
17-01-2017 om 21:31 uur

Ik heb ooit wel eens anti-vlooienspray ingeademd, was toen ook erg benauwd, ik heb toen een stootkuur prednison gehad. Was wel afdoende bij mijl

Login of registreer om te reageren
18-01-2017 om 10:10 uur

Wat verschrikkelijk zeg! Ik begin er een beeld van te krijgen.
Ik herinnerde me dat mijn moeder eens een combinatie van ammoniak met chloor heeft ingeademd.
Ze heeft ontzettend staan hoesten en overgeven, volgens mijn tante die erbij was en ging een dag later naar de dokter omdat het van binnen pijn deed.
Ik was kind en helaas leeft mijn moeder niet meer, ik kan dus niet vragen hoe dat behandeld is.
Maar ik weet wel dat mijn moeder maandenlang gehoest heeft, snel in tranen was, klaagde over moeheid e.d. Ze heeft de rest van haar leven bronchitisachtige klachten gehouden, ook kon ze soms moeilijk slikken.
Nooit meer in verband gebracht met deze gebeurtenis!

We hebben hier in Nederland toch academische ziekenhuizen waar veel kennis in huis is? Ik zou zeggen, kun je niet bij het Erasmus in Rotterdam informeren, zij krijgen geregeld patiënten binnen vanuit de petro-chemische industrie in het Botlekgebied.
Hier kun je zo niet mee door blijven lopen. Het slaat nergens op dat je afgescheept wordt met een "anti-angstpil".
Sommige huisartsen zijn echt zo laks.

P.S. Ik lees net via google dat het ook door moeders gebruikt wordt om vlekken in babykleding te verwijderen.
Bij het produkt zelf staat alleen dat je voor het gebruik de instructies moet lezen.

Login of registreer om te reageren