Pneumothorax

16-01-2017 om 18:24 uur

Geachte arts,
Twee week geleden heb ik door een harde val vh paard een klaplong opgelopen. Na 2,5 dag behandeld te zijn met drain mocht deze verwijderd en bleef de long mooi aanliggen.
Aangezien ik professioneel paardensporter ben, was mijn allereerste vraag aan de arts ; wanneer mag ik weer te paard? Ik kreeg als antwoord ; snel, je hebt gezonde longen..het advies wat ik mee kreeg was ; op geleide v evt pijn..
Mijn huisarts daarentegen verbied t mij voor 6 week.
Mijn vraag is dan ook; wanneer mag ik weer gaan trainen met m'n paarden? Ik ervaar geen pijn en voel me verder goed. Het niet weten wat wel en niet kan maakt me erg onzeker omdat ik uiteraard niet onnodig risico wil lopen.

Alvast dank!
Vrgr S. Vd Berg

Login of registreer om te reageren
17-01-2017 om 09:30 uur

Beste svdb,

Vervelend als je twee tegenstrijdige adviezen krijgt. Over het algemeen bespreek je longarts met je wat je het beste kunt doen om goed te herstellen. Dat is voor iedereen die een klaplong heeft gehad anders. Toch zijn er een aantal algemene adviezen. Een van die algemene adviezen is twee maanden lang niet sporten. Voor meer informatie verwijs ik je graag naar onze website https://www.longfonds.nl/klaplong/wat-kunt-u-zelf-doen

Als je zekerheid wilt over wat voor jou het beste is, zou je de longarts kunnen vragen. Beterschap.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn.

Login of registreer om te reageren