Geen idee welke medicijnen nu..

16-01-2017 om 22:39 uur

Hallo allemaal,
Nu dan toch eindelijk me eigen aangemeld op deze site, mijn naam is eveline, getrouwd en een tweeling (prematuur) van 4.5 jaar. Onze zoon heeft astma, de de keren dat hij in het ziekenhuis heeft gelegen ben ik serieus echt kwijt. Hij heeft zelfs op de IC van t Sophia gelegen en aansluitend een jaar lang bij hun op controle geweest. Hij heeft het alleen benauwd bij virussen. Op dit moment zit hij aan 3x per dag de Qvar, 1x per dag de Montelukast en sinds van de week begonnen met Azitromycine. Indien nodig natuurlijk de Ventolin en hebben thuis een vernevelaar. Sinds september heeft hij antibiotica onderhouds kuren gehad en weet ik niet hoeveel pretnison gehad omdat het vernevelen niet lekker aansloeg. Hij is nu 3 dagen klaar met zn pretnison kuur en begint weer te hoesten waarbij onze haren gelijk overeind gaan staan... daar gaan we weer... wij lopen vanaf hun geboorte standaard om de 8 weken bij de kinderarts, maar nu wilt de arts hem volgende week al zien omdat het steeds erger lijkt te worden (wat ook onze mening is). Hij is op van alles getest en gelukkig geen allergieën oid, maar ga me nu serieus afvragen wat ons mannetje nou allemaal mankeerd want dit kan toch niet goed zijn. Ik word hier zo vreselijk verdrietig en moedeloos van.. ten eerste voor onze zoon vind ik het vreselijk en we krijgen zo'n geïsoleerd leven... altijd ziek, standaard een koffertje met spullen klaar als we weer naar t ziekenhuis moeten, weer vrij nemen op t werk. Ik weet dat er vele malen ergere dingen zijn (heb ik wel ervaren op de IC in t Sophia) maar soms weet je het niet meer als ouder zijnde.. heeft iemand hier ook toevallig ervaring mee?

Login of registreer om te reageren
27-02-2017 om 20:32 uur

Hoi
ik herken je problemen. Hier ook een tweeling allebei astma. Allebei seritide 2x per dag en ventolin zonodig. Ook hier verschillende perdisolon kuren gehad. Het heeft overal invloed op. Il werk nu thuis omdat we geen vrij meer koden krijgen op een gegeven moment. T blijft lastig en je voelt je zo machteloos. Komt het bij jullie ventje ook door virussen? Bij ons zijn het allergieen maar ook wanneer er een virus rondgaat hou ik mijn hart vast en zeg tegen me zelf oooo nee daar gaan we weer. Gelijk alle luchtwegen ontstoken..en dan zuurstof tekort

Login of registreer om te reageren
27-02-2017 om 20:33 uur

Wat bij ons vrij goed hielp was het maken van een logboek..wat gebeurd er voor hij op zn top zit dat t echt niet meer gaat...

Login of registreer om te reageren