na ophoesten astma aanval

21-01-2017 om 18:15 uur

Ik vroeg mij zo af of er ook anderen zijn die het zelfde hebben al ik .
Ik val onder de noemer ernstige/ moeilijk behandelbare astma .
Soms als ik slijm ophoest dan gaat het fout , de prop komt er uit , maar mijn longen verkrampen .
Zo erg dat ik geen lucht meer krijg.
Ik moet dan van de longarts 2x met combivent vernevelen , soms gaat dat , soms ook niet .
En soms zakt het dan , de benauwdheid , zoals vandaag , deels.
En soms wordt het erger en dan beland ik op de eerste hulp.
Mijn longarts denkt dat het ingedikt slijm is , en dan komt er een deel uit en het andere deel blokkeert de boel.
Herkent iemand dit en heb je zelf een oplossing om het te verkomen ?

Login of registreer om te reageren
21-01-2017 om 20:09 uur

heb je al slijmverdunner, zoals fluimucil of Acetylcysteïne. Het maakt taai slijm in de luchtwegen dunner (ofwel vloeibaarder), waardoor het slijm makkelijker is op te hoesten.

vroeger gebruikte ik dit dagelijks op advies van de la, om zo dik slijm makkelijker te kunnen ophoesten. 't werkte goed

Login of registreer om te reageren
21-01-2017 om 20:36 uur

Een flutter of fysiotherapie kan ook helpen om het slijm beter op te kunnen hoesten, naast de tips van Emsepems die ook goed zijn.

Login of registreer om te reageren
22-01-2017 om 16:55 uur

Ik vernevel twee keer per week met fluimucil ( moet het zelf betalen) op aan raden van de longarts om dit verkomen maar helaas. Ik heb een acapella ,gekregen toen ik in het astma centrum in Davos was . Werkt veel beter dan de flutter :)
Dit zou gaan om taai slijm denkt hij , hij is dit ook nog nooit tegen gekomen , had het vroeger ook , even geen lucht na ophoesten maar dat verdween na een een minuut of wat.
Dit is in maart vorig jaar begonnen en heb het gelukkig ook niet vaak .
Het lastige is dat dit zomaar zonder voor waarschuwing gebeurt , vandaar mijn vraag hier.

Login of registreer om te reageren
22-01-2017 om 20:23 uur

zelf herken ik het niet
wat jammer dat fluimucil niet werkt, en ook de acapella deze áanval' niet voorkomt.
helaas kan ik je niet verder helpen

Login of registreer om te reageren