Verhuizen ivm astma

16-02-2017 om 07:32 uur

Heeft iemand ervaring met verhuizen? Wij wonen in Brabant en de luchtkwaliteit is er matig. In het buitenland heb ik vaak geen medicijnen nodig. Dus soms rijst de vraag, moeten we niet weg? Nu ik na omscholing me toch weer regelmatig ziek moet melden, speelt dit door mijn hoofd.
Er is veel dat ons hier houdt (werk, familie, scholen, sporten), maar zou dat opwegen tegen een gezonder bestaan?
Wie heeft dit durven doen? Of overweegt dit?

Login of registreer om te reageren
16-02-2017 om 13:30 uur

Ik overweeg te verhuizen naar Spanje vanwege mijn jongste, zeer astmatische, dochter. We zijn daar vaak en ik bemerk altijd een groot verschil. Het gaat haar daar veel beter.Ik zou graag de ervaringen willen horen van mensen die ook daadwerkelijk zijn verhuisd.

Login of registreer om te reageren
16-02-2017 om 22:17 uur

Ik zit ook te denken aan Spanje, vanwege taal en werk. Meer dan een gedachtenspinsel is het niet. Heb jij concretere plannen annaeleonora?

Login of registreer om te reageren
17-02-2017 om 18:57 uur

Zelf woon ik om die reden 5 maanden van het jaar in Zweden en ik kan je wel verzekeren ze zitten te springen om mensen in Zweden weet niet wat voor werk je doet maar je kan altijd informeren. De salarissen liggen stukken hoger de werkdruk is lager en alles rond kinderen is heel heel erg goed geregeld. Ook het inburgeren en de taal leren doe je op kosten van de overheid en je wordt heel goed begeleid.

Login of registreer om te reageren
17-02-2017 om 22:11 uur

Dank je Marcus. Welke maanden ben je daar? En waar in Zweden?

Login of registreer om te reageren
22-03-2017 om 08:29 uur

Hallo Rineke, ja heb al concrete plannen, kom er vaak, heb er zelfs een huis. En steeds als we er zijn gaat het mijn dochter bijzonder goed. .....

Login of registreer om te reageren