Last van allergie of asmta erger geworden?

24-02-2017 om 19:40 uur

Hoi er is iets waar ik aan dacht.

Even wat achtergrondinformatie: Ik heb sinds mijn 12e hooikoorts en sinds mijn 14e last van allergische astma tijdens de hooikoortsseizoen. Daarbuiten had ik er nooit last van. Ik heb ook als kind eczeem gehad.

Sinds 3 weken heb ik meer last van benauwdheid en piepende ademhaling. Ik maakte me hier zorgen om en ben naar de huisarts geweest. Ze heeft een longfunctietest ingepland op 8 maar (ik kon niet eerder ivm studie). Ze heeft me salbutamol gegeven, wat goed werkt tegen de benauwdheid.
Maar nadat ik naar de huisarts was geweest, kwam iets in me op. 3 weken geleden ben ik verhuisd naar een nieuwe kamer in Nijmegen, toen begon ook mijn klachten.

Dus ik heb even nagedacht, en het viel me op dat er altijd een geur aanwezig is in mijn kamer. Maakt niet uit hoe goed ik mijn kamer ventileer (alle ramen/deur wijd open), het gaat maar niet weg. Ik heb aan mijn huisbaas gevraagd wat het kon zijn, hij zegt dat hij de kamer schoongemaakt heeft met HG schimmelreiniger en de badkamer met chloor. Hij zegt dat hij het goed nagespoeld heeft. Hij komt volgende week even langs.

Zou de geur hierdoor komen? Zou dit de oorzaak kunnen zijn van mijn asmatische klachten? Of is mijn astma gewoon erger geworden?

De benauwdheid begint niet meteen, maar als ik een paar uur in mijn kamer ben en en vooral tijdens het slapen.
Als het weekend is, ga ik altijd naar mijn ouders. Dan heb ik vrijdag en zaterdag nog wat last van benauwdheid en piepende ademhaling, maar zondag bijna niet meer.

Bedankt voor het lezen.

Mvg,

Login of registreer om te reageren
24-02-2017 om 21:32 uur

Hoi appel12
Het zou zo maar kunnen dat dit de oorzaak is heb zelf ook altijd hele erge reactie en komt overeen met wat je beschrijft. Maar l
Bespreek het met de deskundige.
Blije dag Daysy

Login of registreer om te reageren
24-02-2017 om 22:08 uur

De schimmel waarvoor de schoonmaakmiddelen gebruikt zijn kan ook een oorzaak zijn.

Login of registreer om te reageren
26-02-2017 om 21:32 uur

Hoi, bedankt voor jullie reacties.

Reactie op daysy

Hoi appel12
Het zou zo maar kunnen dat dit de oorzaak is heb zelf ook altijd hele erge reactie en komt overeen met wat je beschrijft. Maar l
Bespreek het met de deskundige.
Blije dag Daysy

Hoi Daysy, heb je dezelfde klachten? Wat bespreek je met de deskundige dan precies? :)

Reactie op Daantje

De schimmel waarvoor de schoonmaakmiddelen gebruikt zijn kan ook een oorzaak zijn.

Ja daar acht ik ook aan Daantje, ik ga morgen even zoeken naar schimmels. Misschien dat er nog wat over is.
Kan het kwaad dat ik dit inadem?

Login of registreer om te reageren