Longembolie

28-02-2017 om 10:52 uur

Hoi iedereen.

Ik ben beppie, ben 28 jaar.
Ben in november geopereerd aan me enkel ivm slijtage. Ze hebben me onderste spronggewricht vast gezet. Alles liep voorspoedig. Maar ongeveer 3 weken later moest ik naar de huisartsenpost ivm benauwdheid en hoesten. Had verhoogde waarde van trombose in me bloed. Werd opgenomen op de eerste waar ik allerlei onderzoeken kreeg. Longfoto kwam niks uit. Bloeddruk was goed. Zuurstof in me bloed was mooi. Moest toen nachtje blijven, kreeg sochtends een longscan. Wat eruit kwam deed me wel schrikken. Bleek een longembolie te hebben en later bleek ik een diepveneuze trombosebeen te hebben. Wat staat je leven dan even op zijn kop. Zo ben je nog gezond en zo ben je erg ziek. Ik ben aan de bloedverdunners gekomen en draag nu een steunkous. Zijn er hier mensen die ook longembolie hebben gehad en me kunnen vertellen wat ik ongeveer kan verwachten? Ziekenhuis is niet erg duidelijk. Krijg pas 29 maart te horen hoe het er voor staat.

Login of registreer om te reageren
28-02-2017 om 16:53 uur

@beppie88 er is op facebook een diagnosegroep trombose van de hart&vaatgroep ( besloten) aanmelden en voorstellen is nodig. Hier kan je veel lot genoten vinden en meer informatie.

Het herstel hiervan duurt minimaal een halfjaar en de meeste houden restklachten.
Veel sterkte

Login of registreer om te reageren
01-03-2017 om 05:29 uur

Helaas weet ik er te weinig van af maar sterkte.

Login of registreer om te reageren
01-03-2017 om 11:16 uur

Veel is afhankelijk van hoe veel embolieën je hebt, als het maar op één plaats zit verloopt het herstel veel beter dan bij massale longembolieën of een ruiterembolie.
In het begin zal je zeker wat kortademig zijn, maar binnen enkele weken kan je aan je revalidatietraining beginnen, het is hard werken, maar het wordt beter. Hoe lang het duurt kan je moeilijk voorspellen, het hangt ook af van je conditie voor de embolieën.
Veel sterkte, en veel moed

Login of registreer om te reageren