voedingssupplementen

02-03-2017 om 09:52 uur

welke voedingssupplementen kunnen jullie adviseren bij matige intake bij copd klasse 3
gr jan

Login of registreer om te reageren
02-03-2017 om 10:24 uur

Hoi Jan,
Hoe is je eetlust over het algemeen, goed of slecht?
Van belang is om op je eiwitinname te letten, om afbraak van spieren tegen te gaan en niet onnodig af te vallen. Plantaardige vetten (olijfolie, rijstolie, zonnebloemolie) zijn beter dan dierlijke en gemakkelijker te verteren.
Ook zou je roomboter (grasboter) op je brood kunnen smeren.
Als je desondanks moeite hebt om op je gewicht te blijven of voldoende te eten, zou je kunnen vragen aan een diƫtiste of ze een machtiging voor flesjes drinkvoeding kan aanvragen bij je zorgverzekeraar.
Bijvoorbeeld ProSource. Er zijn ook andere merken.
Hier kun je tips lezen bijv als je veel last hebt van slijmvorming:

www.sorgente.nl/voeding-ziekte/ziekte/voeding-bij-longziekte

Login of registreer om te reageren
02-03-2017 om 11:04 uur

Thirza waarom ga je er vanuit dat Jannes20 te dun / licht is?

Login of registreer om te reageren
02-03-2017 om 11:48 uur
Reactie op Stefanie

Thirza waarom ga je er vanuit dat Jannes20 te dun / licht is?

Nee daar ga ik niet vanuit, ik vroeg eerst hoe zijn eetlust was.
Maar van COPD is bekend dat het lichamelijk best veel energie kost en bovendien zitten in die drankjes alle vitamines en mineralen. Bij pillen/supplementen luistert het soms zo nauw, of te veel of te weinig, of de verkeerde combi.

Login of registreer om te reageren
02-03-2017 om 12:26 uur

Ik zou zelf nooit op eigen houtje mineralen/vitaminen nemen. nou ja, als basis wel multivitaminen.
zelf laat ik mijn tekorten opsporen via bioresonantie, dit wordt gedaan door een arts. Het is een alternatieve behandeling. Bij mij is zo oa B12 tekort ontdekt (nu spuit ik dit bij en is de moeheid verdwenen. En Q10 tekort, dit aangevuld waardoor mijn ogen weer wat beter zijn geworden.

Login of registreer om te reageren