Hoe voel jij je vandaag? #147

03-03-2017 om 08:55 uur Gesloten

En hier weer verder! Hoe voel jij je vandaag?

De reacties zijn gesloten.
03-03-2017 om 09:58 uur

Ben bij de fysio geweest. Nieuw trainingschema...daar schrok ik wel even van.
3 minuten fietsen 1.5 minuut pauze en dit 3 keer herhalen.
Voordat ik ga fietsen mijn benen masseren, dit omdat uit de onderzoeken naar voren kwam dat de circulatie en stofwisseling in mijn benen niet goed verloopt en door te masseren stimmuleer je het positief, ook in de rust momenten mijn benen masseren.

Verder als ik merk dat ik de anaerobegrens bereik direct stoppen anders breek ik af in plaats van dat ik opbouw en duurt het herstel 3 a 4 dagen. Dit is een schema voor dagelijks gebruik behalve op dagen dat ik afspraken heb die veel energie kosten.

Mijn oude stemmetje roept kom op je kan toch wel een half uur fietsen mijn nieuwe stemmetje zegt...dit schema is passend want maandag ben je te ver gegaan.
Ik hou mijzelf vast aan de positieve gedachte dat dit alles nodigis om mij over een tijdje een stuk beter te voelen en dat dit ook gaat gebeuren.

Maar zo nu en dan, zoals nu vliegt het mij naar de strot en ben ik verdrietig...Ik wil gewoon rennen,vliegen en zweven...ipv aanpassen, knokken en zoeken..

Ach dit soort dagen zal geen van jullie onbekend zijn.

Voor wie het nodig heeft betrrschap en of een knuffel.

03-03-2017 om 10:02 uur

Elisa17 dank je wel
Ems hoop dat de tabletjes hun werk goed gaan doen!

03-03-2017 om 14:19 uur

Vandaag de pedicure en de kapper aan bed geweest was hard nodig. 10 minuten in een stoel gezeten.

@ Ems het heerst inderdaad had ook al de tabletjes even opgehoogd sterkte.

@ dine1977 het is gewoon rustig beginnen met opnieuw opbouwen en soms weer een stapje of stap terug doen. Hoop echt dat je binnen afzienbare tijd weer kan rennen vliegen en zweven en het vechten en aanpassen voorbij is.

Wens je een zodanige goede opbouw toe en dat je voor je reis weer genoeg hebt opgebouwd want die is echt zwaar. Heb voor zowel Sobibor als Auschwitz toen voor elk twee dagen uitgetrokken en zelfs dat vond ik nog te kort eigenlijk, onnodig te zeggen teveel zijn er niet terug gekomen van onze families.

Kwam ik op weg naar jou toe om je een bloemetje te geven die geit van Wendy tegen.

https://sandrasdierenfotos.files.wordpress.com/2013/10/bosje-bloemen.jpg

03-03-2017 om 14:20 uur

@ Dine1977: Gelukkig na wat omzwervingen is het toch gelukt hier een virtueel bloemetjes voor jou.

https://www.bloemenatelier.nl/modules/webshop/upload/BO112401132.jpg

03-03-2017 om 19:22 uur

Hoi allemaal.

Al 8 weken benauwd en ben halverwege mijn tweede prednison kuur. Kan nu beter ademhalen maar mijn luchtwegen zijn erg gevoelig voor luchtjes. Ook ben ik erg moe.

04-03-2017 om 02:48 uur
Reactie op dine1977

Ben bij de fysio geweest. Nieuw trainingschema...daar schrok ik wel even van.
3 minuten fietsen 1.5 minuut pauze en dit 3 keer herhalen.

Ik snap je gevoel. Ik schrok vandaag ook. Ik ben vandaag ook voor het eerst bij de fysio geweest voor mijn longen, en ook ik moet conditie op gaan bouwen. Hij zette me op een hometrainer om te kijken hoe dat ging, en was echt in no-time benauwd. Denk rond de 5 minuten dat ik moest stoppen en echt moest gaan liggen. Was voor hem wel weer interessant om te bestuderen. Ik kan namelijk prima een buikademhaling doen bijv... in rust, maar niet in en na inspanning. Maar toen het weer gestabiliseerd was, was de techniek prima. Ik snap niet waarom ik gewoonweg 'vergeet' hoe het moet zodra ik iets ga doen.

Ik moet nu 3 minuten gaan lopen, 3 min pauze en dan 5x proberen. Maar dat voelt als heel laag en weinig... dat mn conditie door de afgelopen aanval en longontsteking zoooo enorm slecht geworden is valt tegen!!

04-03-2017 om 09:16 uur

@Marcus: dus jij zit er weer fris en fruitig bij. Altijd wel even lekker, dat gefrut aan je haren. Maar niet aan teentjes, ik kan niet zo goed tegen gekriebel. :D
Maar voetverzorging is killing als je benauwd bent of pijn in romp hebt, weet ik, ik had een paar jaar geleden 2 zwaar gekneusde ribben.
@Dine en Joj, conditie opbouwen duurt maanden, maar het is in no time weer compleet afgebroken. Of zoals mijn lieve moeder altijd zei: "het komt te paard en het gaat te voet".
Ik ren graag, maar als ik 5 kilometer probleemloos kan rennen, gooit een hooikoortsaanval of verkoudheid weer roet in het eten en moet ik weer onderaan beginnen. Dan doe ik het op wandeltempo en loop een kwart van mn parcours uit. Eerst deed ik dat steeds knarsetandend, maar ik heb geleerd om daar anders mee om te gaan. Ik kan dit stuk nog lopen! spreek ik mezelf vermanend toe.
Denk dus nooit dat het te weinig of te laag is, wat je doet.
Een dikke knuffel en juist een pluim voor jullie!!!

04-03-2017 om 20:33 uur

@ Thirza kan ook niet tegen dat gekriebel hoor.

De pijn is elke keer toch iets minder heb wel het gevoel dat ik heel langzaam vooruit ga. De ontstekingen blijven "rond waren" ook weer even kort aan mijn kaak en is het helemaal opgezet en heb ik daar een dikke bult die met 2 dagen weer weg is en een klein restje blijft langer zitten. Hoe het in mijn lichaam werkt moet je me niet vragen. De kuur werkt wel maar het zal mijn algehele gesteldheid op dit moment zijn, op bed liggen is ook geen bevorderlijke situatie tenslotte.

Iedere zieke beterschap en iedereen die het nodig heeft sterkte.

05-03-2017 om 01:02 uur

Marcus, een vrijblijvend advies! Ga je eens verdiepen in Hennepzaadolie, wietolie, cbd olie. Er gaat een wereld voor je open. Het internet staat er vol mee. Ik heb copd, had endeldarmkanker en borstkanker en ik kan het niet bewijzen, maar ik heb er enorm baat bij.

05-03-2017 om 09:45 uur

@Marcus de geit heb ik in de wei gezet de bloemen staan op tafel. Moest erg lachen om die geit icm je opmerking. Thanks.

@Joj_19 Yes we can!!! Het is even schrikken en dan doorbijten. Sinds ik ben begonnen met de opbouw heb ik mijn agenda de komende maand volledig aangepast. Uit ervaring weet ik dat de eerste 4 tot 6 weken zwaar zijn. Daarna word t makkelijker.
Hoop dat dat voor nu ook geld.

@Thirza thanks voor de knuffel en de pluim!!! Je herkenning is triest maar fijn..we staan niet alleen maar bijten wel door!

@Laurina ik ben dan wel niet Marcus maar thanks voor de reminder. Mijn arts heeft het mij aangeraden voor de pijn en stijfheid in mn spieren/gewrichten. Er zijn nml mensen die daar veel baat bij hebben en zo minder of geen pijnstillers meer nemen. Ga t vanmiddag gelijk halen.

@Niels64 fijn dat t iets beter gaat. Hoop voor je dat de stijgende lijn voortzet.

Voor wie t nodig heeft beterschap en / of een knuffel