Foster, berodual en salbutamol

03-03-2017 om 09:58 uur

Soms zijn er van die dagen dat je ineens instort en weer alles op de rit moet krijgen.
Of het nu de bronchitus, astma of een andere ontsteking is.
Nu is mijn vraag eigenlijk,
Ik heb foster 2x2 puffen per dag en 3x2 puffen berodual. Is op aich niet weinig maar wat doen ze eigenlijk, zijn ze kort of langwerkend?
Na de azitromycine en prednisolon wel het nog niet zo vooruit gaan. Heb er nu ook salbutamol bij. Maar die is kortwerkend?
Zou ik toch nog iets meer kunnen doen, om meer lucht en energie te krijgen

Login of registreer om te reageren
28-03-2017 om 12:25 uur

hoi PC,
Ja, je hebt zo van die dagen..... Heb je het al bij de fysio geprobeerd, met fietsen of op de loopband, je kunt dan ophouden wanneer je benauwd wordt en weer beginnen als je weer lucht hebt. of je gebruikt zittend een aantal fitness apparaten, lekker rustig aan maar het geeft jezelf het gevoel dat je goed bezig bent en dat pept dan ook lichamelijk weer op. al is het maar n half uur per dag en lekker kalm aan, doen hoor!

sukses

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
03-04-2017 om 08:46 uur

beste,

bewegen is altijd een hoeksteen in de behandeling. daarnaast is het praktischer om met 1 puf zoveel mogelijk te werken, de foster zou je 2-4dd2 kunnen nemen, afhankelijk van je klachten. de overige heb je dan niet nodig als toevoeging. Eigenlijk mn verwarrend: wat mioet ik nou wannneer nemen.
foster werk snel en ook later en langer.

groet laurien

Login of registreer om te reageren
11-04-2017 om 06:09 uur

Foster gebruik ik. En tussendoor ventolin.
Nu heb ik de neiging wanneer t goed gaat te stoppen.
Ik heb astma gekregen na ruim n jaar in n vochtige schimmelwoning te wonen.

Mijn astma is het ergste in de buurt van rook: sigaretten pijp allesbranders uitlaatgassen en vocht/ stoom.
2 Kan ik schimmellongen hebben door de geleden woonsituatie?

3. All 1 jaar geen oproep v longarts gehad moet dat niet standaard?

4. Vreselijke stekende pijn uit voor mijn gevoel uit het niets. Links onder mkjn borst. Ribben lijken pijn te doen op die plek. Mjjn borst en lijk bij mn hart.
Maar bloeddruk is goed.
Nu zeurt t de hele tijd.

Mijn ervaring is als ik dit bij n arts meld er nooit verder gekeken wordt.

Eerlijk voelt niet goed en ondanks mijn sociale werk zzp voel ik mij er eenzaam door.

Cliƫnten buren roken gerust. En als ik meld er 3 nachten benauwd van ben nemen ze mij niet serieus. Of zeggen was al tijd terug raam staat op. Rook gaat omhoog. Ik kan dan janken.

Sorry meer dan 1 vraag. Toch waarschijnlijk zijn mijn vragen en verhaal herkenbaar voor velen.

Vrgrt. I. Sw..

Login of registreer om te reageren
11-04-2017 om 07:18 uur

Hoi Whiterose,
Omdat de vraag van pcdewit al beantwoord is zal dit topic niet opnieuw bekeken worden door een longarts. Als je zelf een vraag aan de longarts wilt stellen kun je een nieuw topic openen met daarin je vraag.

Login of registreer om te reageren