Opnieuw voorstellen

08-03-2017 om 10:58 uur

Hoi, lang geleden heb ik me al eens aangemeld op het forum, toen bleek dat onze jongste zoon astma heeft.
Daar gaat het goed mee, dus, tsja, dan bezoek ik het forum niet.
Nu heb ik zelf klachten, laat ik me eerst even (opnieuw) voorstellen.
Ik ben Monique, getrouwd en moeder van 2 volwassen zonen die niet meer thuis wonen.
Wij wonen in Drenthe, tussen paarden, koeien en schapen en hebben zelf alleen honden, kippen en een hele rits muizen die ik liever niet binnen zie :-)
Mijn hobbies zijn (moes)tuinieren, lezen en koken.

Sinds een tijdje heb ik het benauwd, dat is de laatste weken erger geworden. Hiervoor ben ik 2 mnd geleden naar de huisarts geweest. Er is van alles bekeken, ik dacht zelf aan hartklachten (komt voor in de familie), maar de huisarts dacht meer aan copd.
Uit bloedonderzoek bleek dat ik een heel klein beetje te weinig T4 schildklierstofje heb, daar heb ik medicijnen voor. Ik merk er na bijna 3 weken nog niks van.
Bij blijvende benauwdheid moest ik terugkomen, net een afspraak gemaakt voor vrijdag.
Inmiddels heb ik heb best benauwd. Druk op mijn borst en op mijn rug, slijm in mijn keel. Voel me er niet heel prettig bij, maar kan nog wachten tot vrijdag.

Maar misschien heeft iemand tips waardoor ik het net iets beter vol kan houden?

Iedereen, ondanks alle regen, een fijne dag verder gewenst!
Monique

Login of registreer om te reageren
08-03-2017 om 12:15 uur

Hoi Monique,
Welkom terug. Als je het benauwd hebt, kun je dan geen allergie hebben intussen voor je beestjes?
Als je regelmatig in het kippenhok komt, schoonmaken en zo, het is nogal een stoffige toestand, sowieso niet fijn voor longen en al helemaal niet als je een aanleg zou hebben voor astma. Ik was bijna 40 toen ik de diagnose allergisch astma kreeg!
Dus leg het aan je arts voor, waarom denkt hij trouwens aan COPD, rook je?
Ik hoop dat je een longfunctietest mag doen, dan weet je hoe het er wat dat betreft voorstaat en misschien in aansluiting daarop een allergietest.

Login of registreer om te reageren
08-03-2017 om 13:04 uur

Hoi Thirza, dank je wel voor je bericht. Ik heb een allergie voor katten en honden en hooikoorts. Dat is al eens onderzocht
Mijn man maakt het kippenhok schoon :-).
Vroeger heb ik idd gerookt, maar 25 jaar geleden gestopt toen ik zwanger wilden worden.
Ik neem aan dat mijn huisarts niet zo maar de diagnose kan stellen, daar moet lijkt mij toch nog een onderzoekje bij komen. Het liefst laat ik me dan door verwijzen naar de longarts....

Login of registreer om te reageren
08-03-2017 om 18:05 uur

Welkom terug hoop datje snel duidelijkheid hebt en naar de longarts kan. Heel veelsterkte,

Login of registreer om te reageren