Nieuwe

12-03-2017 om 11:43 uur

Hoi beste mensen,

Ik wil met dit bericht mij voorstellen aan jullie. Ik ben Arlene ik ben 23 jaar en ik heb nu ongeveer 2.5 jaar astma.

Bij mij is het 2.5 jaar geleden allemaal begonnen, toen ik midden in de nacht wakker omdat ik dacht dat iemand mijn keel aan het dicht knijpen was.. Niets was minder waar, ik lag alleen in bed, maar ik kreeg geen lucht.

Nadat ik nog enkele keren benauwd ben wakker geworden ben ik langs de huisarts gegaan. Volgens hem had ik geen astma, maar voor de zekerheid is een longfunctie test gedaan. Echter is hier niks uitgekomen.. Wel kreeg ik voor de zekerheid een kort werkende puf mee.

Een half jaar lang en ik niet meer naar de huisarts geweest omdat hij prima ging. Tot het op een gegeven moment niet meer ging. Ik was elke dag benauwd en naar de busfietsen was de hel.. Laat staan vervolgens een te warme bus in te stappen.. Ook kon ik amper slapen, na 4 uur was de puf uitgewerkt waardoor ik in mijn slaap benauwd was en liep te hoesten.

Uit eindelijke terug naar de huisarts waar ik ben door ben verwezen naar een allergoloog, omdat nog steeds geen astma kon zijn. Echter is daar gebleken dat ik ernstige astma had, hierna ben ik doorverwezen naar een longarts.

Inmiddels loop een jaar bij de longarts, het gaat een stuk beter dan voorheen. Maar nog elke dag heb ik last van astma, de ene dag kan ik beter mee omgaan als de andere dag. Ik heb mij vandaag ingeschreven op het longforum, omdat jullie mij wellicht kunnen helpen en ik misschien wel jullie!

Groetjes Arlene

Login of registreer om te reageren
12-03-2017 om 19:29 uur

Welkom op het longforum.

Strekte en succes.

Login of registreer om te reageren